Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › GUMBALL 2007 + route
- Dit onderwerp bevat 339 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 7 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 maart 2007 om 22:23 #510282
KennyVespa :
nou al dit dus egt doorgaat, dan ga ik dus eggt wel meej!!!! dat lijkt me egt uber vet :D, maar dan wel met een alu cilinder want wil niet een vastloper krijgen onderweg 😛het leuker ervan is dat ikzelf het eigenlijk hele graag wil doen.. .. ik hoeft egt niet met een super dikke groep die toer te doen.. ik hoopte gewon op in iedergeval een paar egte reacties.. als we gaan met zegmaar 4 of 5 man lijtk het me al gezellig en zeker onvergetelijk.. ik wil dus wel.. jij ook wel zeg je.. jelle zou het ook leuk vinden.. dus zijn we al hard opweg.. we zullen even moeten afwachten:) maar ik wil dit ECHT gaan realiseren
enne alu is in theorie niet egt nodig.. op dat gebied gaat egt om je afstelling en rijgedrag.. het enige voordeel in zo’n toer is het snelle afkoelen van het alu…maar daar houden we dan wel rekening mee:) het andere voordeel van alu is de toeren.. maar die wil ik niet egt ingaan, het meot wel heel blijven:P op de meeting knallen we wel haha:D
Mike9 maart 2007 om 22:26 #510283
RebelIk denk niet dat je cilinder ook full time kan rijden
je moet zowieso pauzes hebben zodat ie kan afkoelenje blok word echt te warm met zon weertje 😀 (als het goed warm is)
maar ik ga denk ik niet met de brommer mee moek echt focking veel tanken en kans op vastloper etc etc.
sta ik dalijk ergens midden in nederland met een vastlopper9 maart 2007 om 22:31 #510284ik moet het maar blijven zeggen… maar als je goede voorzorgs maatregelen neemt.. kwa onderhoud lichte revisie miss.. ( miss neit eens nodig ) afstellign en je rijd rustig en niet vol in de toeren.. moet het makkelijk kunnen!! het blijft een beetje een avontuur!!
enne bezemwagen heb ik al achter de hand:)
Mike10 maart 2007 om 00:26 #510285Ben nou eens niet zo bang voor de techniek!
Als je een goed blok hebt kan er heel weinig mis!
Je blok hoeft echt echt niet af te koelen,er zit geforceerde luchtkoeling op weetjenog.Ik ben al een naar Frankrijk gereden,vol bepakt en met 35 graden uren door de Ardennen gescheurd,volgas bult af en geen centje pijn,met een 80cc speedengine.
Een lekke band kan natuurlijk altijd,je V-snaar effe goed nakijken vantevoren helpt ook wel,maar ALS je ‘m gewoon technisch goed heb en geen prutser bent kan er verrekte weinig fout aan zo’n Vespa!
10 maart 2007 om 00:31 #510286en zo is het maar net.. goed voorbereiden en afstellen en wat klein grut mee en je haalt het best
Mike10 maart 2007 om 10:04 #510288enige wat ik dan wel doe is mijn vario eraf en een poelie overbrenging erop(is zuiniger en kan ik met minder toeren rijden)
over de spullen die genoemd worden om mee te nemen, vind ik een beetje overdreven. enige wat ik zou meenemen is een reserve poelie +snaar en een jerrycan benzine en heel misschien een bandenplaksetje + sleuteltje 17
mocht iemand nou een vastloper krijgen (wat ik niet verwacht) dan duwen we die toch naar groningen(waar hoe raar het ook is gerust wel iemand met een cilinder xtra woont)
ja toch?maar goed als iedereen er even goed over na denkt en denkt mee te willen, dan is het misschien wel zo handig om een route uit te stippelen.
Zodat iedereen die mee zou willen wel een beetje in de route woont(verwerkt wordt)10 maart 2007 om 10:23 #510290Dit is inderdaad een leuk idee. Zonder risico rijden bestaat niet, dus je moet toch wat spare parts meenemen voor zo`n grote reis.
En aangezien je met een heel team fanatiekers rijdt, moet het geen probleem zijn, om kleine problemen samen op te lossen.
Voor de zekerheid laten jullie alsnog een bezem wagen oprijden, die op bepaald punten langs jullie route stopt om te wachten tot jullie weer voorbij zijn.
Het is dat ik zelf erg druk ben met mijn gezinnetje hier.. anders was ik wel mee gegaan.
En voor de mensen die gaan.
Neem je fotocamera mee!10 maart 2007 om 18:14 #510302die gaat zekerste weten mee die camera:D en wat jelle zegt gaan ik ook vanuit… er zullen egt geen rare dingen met vast naaiers voor komen… als je je goed voor bereid.. rijden is idd nooit zonder risico.. maar ik dnek zelf wel dat ik het ga proberen met vario.. ik ga de naaf vantevoren tog revisren.. dat stond al op mijn planning.. en nieuwe zuigeveren en lagers voor de meeting en de toer!:)
een route uistippelen komt ook helemaal goed,, het lijkt me egt vet om staks over de afsluit te rosse en een pilsje te drinken op het momument daarzo! 😀
me vader is de bezemwagen:D
Mike10 maart 2007 om 19:36 #510306ik raad wel aan om een elektronisch blok te gebruiken.
want als je cp’s of condensator moet vervangen sta je daar te kijken.
maar dit hoeft natuurlijk niet te gebeuren maar als je een cp blok gebruikt zou ik voor de zekerheid even een nieuwe condensator en cp’tjes erin zetten.10 maart 2007 om 21:12 #510307dat is zeker een wijze raad van je.. en daar dacht ik ook al aan:) maar ik en jelle rijden zoieso elecktronisch.. en de andere “alvast” geintreseerde hier uit de buurt ook..maar als ze cp’s hebben zijn verse zeker verstandig
🙂Mike11 maart 2007 om 22:59 #510320Zowiezo wou STFU>> deze zomer met de brommer toeren naar BELGIE toe 🙂
Ik wil wel mee met hem , gaan we wel ff langs barry 🙂 en langs limbo land!
Een goed afgesteld blokkie is wel een must! en als ik ga toeren komt er een Cityploefer / 50cc / Koppeling op
Dat vario gedoe is nie echt fijn volgens mij op lange einden!
11 maart 2007 om 23:13 #510322ik kom ook en zal eens kijken wat hij doet op de 400m
19 maart 2007 om 07:49 #510479ik twijfel nog maar voor zoals de plannen er nu uit zien tour ik lekker mee :), gelijk op 25 km na de brommer ingereden dan 😛
19 maart 2007 om 09:49 #510488Weet je schrijf mij er ook maar bij in…
Ik ben er wel voor 😉Zie het zkr zitten ..
19 maart 2007 om 23:13 #510542is er eigenlijk al een datum ( grof geschat ) voor de meeting?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.