Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › GUMBALL 2007 + route
- Dit onderwerp bevat 339 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 7 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 maart 2007 om 16:42 #510258
Zorg voor wat mobiele telefoons en iemand met een auto+aanhanger voor eventuele uitvallers op te halen! Probleem opgelost
9 maart 2007 om 17:13 #510259ik ging vroeger ook met de ciao op vakantie naar assen (bijna zelfde afstand), ik deed er incl pauzes 4,5 uur over (oke dat ding reed 85 en reed bijna constant 80 km/u) ik heb 1 keer een warmlopertje gehad en 1 keer een kapotte snaar.(dat met die snaar was kut, kon een ander mij de laatste 40 km duwen)
maar het was wel heel leuk, omdat hoe raar het ook klinkt iedereen naar je zwaait omdat je met een groepje rijd allemaal vol bepakt… ben zelfs een keer aangehouden door de politie omdat ik te hard reed, maar omdat ik al zoveel km erop had zitten en ze zagen dat tent etc. mee had.
mocht ik doorijden omdat ze het wel een leuk idee vonden.dus bob ga maar gewoon mee 😉
9 maart 2007 om 17:36 #510260vicious :
Zorg voor wat mobiele telefoons en iemand met een auto+aanhanger voor eventuele uitvallers op te halen! Probleem opgelostWat nou uitvallers?:con Gereedschap mee, 1 complete cilinderkit mee, CP’s / condensatoren mee, bobines mee, enz enz enz. 😀 Je kunt bijna alles onderweg fixen met wat creativiteit. Okey, cartertje splitsen wordt wat lastig maar dat zul je ook nooit hoeven doen 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno9 maart 2007 om 17:38 #510261sorry voor mij te ver met de simo kit 😐
slurpt te veel benzine om dat te gaan doen.
hoop voor die tijd al me eigen auto te hebben(eind maart afrijden!!)
9 maart 2007 om 17:45 #510262Als dit doorgaat,wil ik wel meedoen.Maar ik heb geen plaat voor in Holland te rijden.
9 maart 2007 om 17:46 #510263Boegi’s, boegikabel, boegidop, spie’tjes..
9 maart 2007 om 17:51 #510264barry :
Als dit doorgaat,wil ik wel meedoen.Maar ik heb geen plaat voor in Holland te rijden.Je mag toch gewoon als belg hier rijden met de brommer? Ik ben verzekerd in heel EU.. Je hoeft toch als duitser met de auto ook geen nederlands kenteken te hebben om in nederland te rijden? 😛
9 maart 2007 om 18:07 #510265ik denk dat mensen zeggen dat het niks is er helemaal niet zoveel ervaring mee hebben.. het gaat juist omd e ervaring .. eht is hartje zomer tegen die tijd dus stralend weer.. ik zelf ben er van overtuigt dat het het ook makkelijk te halen is in een dag ook:)
banderepararties setje mee idd en was los spul.. ik zelf miss wel een reserve blokje.. maar verder moet het gewoon leuk zijn.. en als je brommer goed afgesteld is en we idd niet topsnelheden gaan rijden dan moet ie het uit kunnen houden.. met gemak.. en me vader wilde al al bezemwagen dienen MOGT het tog nog fut gaan voor iemand.. ik verwacht egt niet dat we straks emt 15 a 20 man zo’n toer gaan doen.. dat zou leuk zijn en hoop ik evegoed ook gewoon op.. maar een man of 4 a 5.. dat zou onwijs gaaf zijn!
en @ barry wat jaspur zegt klopt.. ik had me scooter ook wel es mee naar frankrijk en gewoon met verzekerings papieren en jullie plaatje wat julie daar hebben zegmaar mag het gewoon.. je bent idd voor EU verzekerd!:)
Mike9 maart 2007 om 18:12 #510266bobbie88 :
Mijn naam staat wel bovenin het rijtje mike, maar ik had gezegd dat ik nog ff moest kijken, ik ben nog niet echt overtuigd van het hele gebeuren. Zie het niet echt zitten om zo’n eind te gaan rijden op m’n ciaotje. Ik moet natuurlijk nog ff kijken wat de vorderingen zijn, maar mijn gevoel zegt ‘nee’ 😉 Dus ik haal mezelf ff uit het rijtje, misschien kom ik er nog wel op terug, ik moet het gewoon ff zien!drol, dr staat tog ook gewoon bij voor mensen die het wel een leuk idee vonden en dat het soieso onder voorbehoud is..
Mike9 maart 2007 om 18:20 #510267Timmetje :
IS wel een leuk idee, ik ga ook in de zomer misschien op brommervakantie, alleen je moet wel met een groot aantal dingen rekening houden:-stel dat er iemand uitvalt? vastloper, of een ander niet zo te fixen probleem, wat doe je dan?
-als je max 40 rijdt, moet je ongeveer rekenen van 25km/h gemiddeld, waarna de reis dus 8 uur zou duren (altijd uit gaan van het langste)
-met een reistijd van 8 uur, ben je zo kapot als iets, plus dat je bijna geen ruimte meer over hebt, niet van, we gaan hier nu een uurtje rusten, of als er iemand uitvalt.
-Eventuele sleutel tijd, iemand heeft een klein defect, zit je zo aan een extra half uur
-Slaapplek, reserveringen, zekerheid hebben dat iedereen meegaat, genoeg reserveonderdelen.
Ik wil jullie niet afkraken ofzo, maar denk er goed aan voordat je aan zoiets begint 😉 en dit zijn punten waar je op moet letten. Ik zelf ga niet mee, te ver weg, en het mag niet van me ouders, plus dat het van mij ook niet moet.
dit is voor mij ook allemaal het probleem niet en voor degene die mee zouden gaan dan ook niet.. wat maakt het uit als je egt voor zoiets gaat dat als het nog donker is dat je nog rijd.. het is tenslotte hoog zomer.. en reserveringen hoezo?? tentje mee.. je kan altijd wel terecht.. das ook een beetje het avontuur dr aan! en tja verder natuurlijk wat onderdelen aan maar als jij ej brom goed afstelt en niet topsnelheden gaat rijde moet het gewoon goed gaan.. zo’n wereld afstand is het egt niet hoor..:? je stapt tog afentoe af..
Mike9 maart 2007 om 20:09 #510269Jaspur :
barry :
Als dit doorgaat,wil ik wel meedoen.Maar ik heb geen plaat voor in Holland te rijden.Je mag toch gewoon als belg hier rijden met de brommer? Ik ben verzekerd in heel EU.. Je hoeft toch als duitser met de auto ook geen nederlands kenteken te hebben om in nederland te rijden? 😛
Als barry op de racing ciao wil heeft ie wel een probleem , dit is toch een nederlands frame ? 😉
9 maart 2007 om 20:26 #510270het is opzicht wel gaaf om zo helemaal door nederland te rijden haha.. ik vond het al gaaf om naar ehv te rijden wat opzich al zon 50 km is.. je ziet vanalles en het mooiste is je weet helemaal niet waar je bent :p
ik heb nog aan een vriend gevraagd of die dat wou doen.. het lijkt me egt mooi om zo door heel nederland te rijden haha
ben zelfs nog nooit in groningen geweest! egt mooi als dat zo gaat dat iedereen in elk dorp elkaar ophaalt.
9 maart 2007 om 20:55 #510272Wouz-LwB :
Jaspur :
barry :
Als barry op de racing ciao wil heeft ie wel een probleem , dit is toch een nederlands frame ? 😉
in belgie kun je volgens mij net als toen hier gewoon elk frame verzekeren.. je zet het daarzo gewoon op je naam en dan heb je je papiertje als bewijs.. en verzekerd is via EU dus geen probleem.. net zoals hierzo voorheen
Mike9 maart 2007 om 21:10 #510277nou al dit dus egt doorgaat, dan ga ik dus eggt wel meej!!!! dat lijkt me egt uber vet :D, maar dan wel met een alu cilinder want wil niet een vastloper krijgen onderweg 😛
9 maart 2007 om 22:14 #510281KennyVespa :
nou al dit dus egt doorgaat, dan ga ik dus eggt wel meej!!!! dat lijkt me egt uber vet :D, maar dan wel met een alu cilinder want wil niet een vastloper krijgen onderweg 😛Haha, vanuit hoensbroek?! 😛 Vet; dik 300 km! 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.