Vespa-Ciao.NL
:: Guido’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Guido’s brommers

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 131)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dylan
    Donateur

Geen 2 blokken doen guido, gaat voor geen ene meter lopen, + het feit dat je met je dwarsbalken in de knoop gaat zitten met de V-snaar!

Je vario trekt het toch wel ondankst dat die best zwaar is geworden!:lol

Guido
      Topic starter

@ Piet, two engines wouldnt fit, but it makes me think about a Si Trike! Two Si subframes and in the middle a Si frame!
        😀

Piet30
        Donateur

wow, that is creativ 😀

hansieb
          Moderator

Tof projectje guido! Als die af is wil ik wel een keertje in de zijspan 😉

Guido
            Topic starter

Het is al een tijdje stil rond het Si-met-zijspan-project. Ik heb onlangs nog wat geknutseld, maar het hield niet echt over. In de bochten wil de brommer nogal overhellen in de tegenovergestelde richting. Ik moet uitzoeken met welke discipline te maken heeft. Toch heeft de hobby er verder niet onder geleden.
              Onlangs heb ik bij Kanarie75 een Si frame zonder kenteken voor nop opgehaald. Hij stond zo op MP en ik wilde graag de veren en andere delen hebben. In ruil voor een fles Belgisch bier was ik een frame rijker.
              Er zat een sticker op die ik niet eerder had gezien:

En natuurlijk de veren. Zoals Sebac ze ooit maakte, worden ze niet meer gemaakt. Na wat poetswerk bleken ze onder de roestlaag best netjes te zijn. Zelfs het chroom en het aluminium blonk weer als een spiegel. Ik zal ze later matzwart spuiten, dan komen ze onder de groene Si.

Via Lenneart kwam ik op een advertentie van Ciao uit. Deze stond pas te koop op MP en hoefde slechts een meijertje te kosten. Ik belde direct de garage en een uur later stond hij al op mijn naam. Het is een Ciao uit 87 of 88 (de carburateur zegt 87, de kappen 88) en is qua frame en motorisch in prima staat. Hij is wel heel goedkoop gepimpt, men heeft alles zwart gespoten en een paar race stickers geplakt.

Waarschijnlijk is er nooit aan het brommertje geprutst. De platte kant van de krukas is plat, het motortje is netjes schoon. Er zaten wel 2 schroeven in het filter, dus ik vermoed dat er valse lucht wordt getrokken. Veel tijd heb ik niet in het blokje gestoken. Ik heb de zuiger eruit gehaald, dat blijkt een soort kruising tussen een oldtimerzuiger en een nieuwe P10

Het frame is kaarsrecht en nagenoeg roestvrij. De spatborden zijn helaas niet meer te redden. Het stomme is dat ik onlangs alle niet gebruikte Ciao spatborden gratis heb weggegeven…
              De kappen zijn ook zwart gespoten. Origineel grijs. Met verfafbijt en krabben lukt het niet zo, maar ik hoop ze weer zo te krijgen als dat ze ooit waren.

De plannen:
              Glad maken en de naden laden hardsolderen, dan in de gele verf. De setup blijft hetzelfde, gewoon origineel. Op termijn zal ik de roze Si gaan verkopen, want 5 brommers is toch echt een beetje overkill.

Wilk1985
              Moderator

Gave Ciao Guido!!!

Ik ben heel benieuwd naar je plannen, Geel is een vette kleur voor een Vespa :thumb

Nick050
                Bijdrager

Wat Wilk ook al zei,Mooi kleurtje geel,ik ben ook erg benieuwd.

DinoH
                  Donateur

Mooi Guido! Ik heb nog een net grijs kappesetje voor je liggen. Pm anders maar.

Ciao1968
                    Bijdrager

Aceton werkt minder agresief als afbijt (dat kan je plastic wegvreten), beetje aceton op een wattenschijf doen en dat op de verf leggen een paar minuten laten intrekken, dan haal je meestal de verf er wel af.

lightlord
                      Donateur

Wat een mazzel weer ik heb dat nou nooit 😛

Zit er trouwens nog schot in de zaak met je zijspan of is dat op een laag pitje komen te staan ??

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                        Lightlord's Dizzy/Gypsi

speedbuxy
                        Bijdrager

Een frisse kleur geel zal hem zeker mooi staan:thumb
                          En leuk idee die zijspan:thumb ik heb dit toen des tijds blijkbaar gemist.

Guido
                          Topic starter

Onlangs ben ik met BLACK naar Veghel gereden om de Ciao te laten hardsolderen door KTMgek. Gelijk ook een kijkje genomen in zijn werkplaats, ziet er keurig uit! Hij heeft werkelijk alles wat je je maar kan wensen!

Eenmaal thuis gekomen ben ik gaan schuren en schuren, zolang dat ik zelfs een blauwe gloed van het stof had. Toen eindelijk het werk af was, heb ik de Ciao wederom weer onder de douche gezet om daar nog een keer met waterproof schuurpapier het werk nog eens verder te af te maken.

Direct gedroogd en ontvet, waarna alle binnenste delen met zinkspray zijn behandeld. De rest van het frame is in meerdere lagen spuitplamuur gezet. Toen ook dat goed gedroogd en uitgehard was, kon ik met het spuiten beginnen. Het viel me alles mee. Ik heb spuitlak van Plastikote gebruikt, wordt bij de Hornbach verkocht.

Omdat de lak toch moest drogen, kon ik de veren beter afmaken.

Momenteel ben ik in afwachting van een pretpakket van JMPB en DinoH

ktmgek
                            Bijdrager

Ziet er goed uit Guido:thumb
                              Ben benieuwd naar het eindresultaat.

gr Leon

Guido
                              Topic starter

Appie is klaar.
                                Hij is vernoemd naar mijn oude buurman Appie, die had namelijk een gele auto.

Appie rijdt als een trein (die zijn trouwens ook geel)

de setup:

Snorfilter
                                12/7 met 42
                                standaard cp bromblok (u leest het goed)
                                standaard kopje
                                standaard uitlaatje

Standaard koppeling
                                Poelie 95
                                snorklok

Met deze redelijk tamme setup gaat hij makkelijk 35, dit gaat wel gepaard met enorme veel trillingen, dus ik ga zo tegen de 30 om comfortabel te rijden. Vrouwlief gaat wel 35.

Het mooie aan deze snorfiets vind ik vooral het ‘oude’ type. Het achterspatbord zit een extra stangetje vast aan beide kanten. De nieuwere modellen hebben dat niet.
                                Als stickers heb ik bewust voor de Piaggio stickers gekozen. Naar mijn mening een stuk mooier als de Vespa Piaggio stickers.
                                Onlangs hoorde ik nog een vervelend bericht op de radio. De D66 in Rotterdam wilt een verbod op 2-takt voertuigen in de binnenstad. Dit zou de luchtkwaliteit ten goede komen.
                                Hoewel ik van mening ben dat iedereen zelf moet bepalen waar zijn politieke voorkeur ligt, wil ik toch dringend adviseren om vooral niet op deze partij te stemmen. Straks moeten we allemaal op de 4-takt Chinascooter…

Wilk1985
                                Moderator

Mooi geworden Guido super! Erg nette Ciao geworden zeker als je weet hoe hij er eerst uitzag.

En op D66 zou ik sowieso nooit stemmen maar ik ga het toch onthouden!

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 131)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.