- Dit onderwerp bevat 130 reacties, 37 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 11 maanden geleden door Guido.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 december 2012 om 15:40 #486227
Ik zal het spatbord er ook op zetten. Eventueel een ingekorte versie.
8 december 2012 om 16:06 #445897Nette si gast:)
Ga je weer een malossi cilinder kopen?
Dat zadel staat hem ook mooi;)Edit: verkoop je je zadel die op de eerste foto
op de SI zit?8 december 2012 om 17:32 #462970Dat zadeltje gaat op m’n snorfiets, tenzij ik een astronomisch hoog bod ervoor krijg 🙂
En ik blijf 50 cc rijden, ivm de verzekering en popo.12 december 2012 om 18:17 #438213Vandaag ben ik weer even wezen klussen, voorpoten gevuld met olie, verlichting aangesloten en getest, uiteraard de motor even gestart, ging gelukkig zonder pijn en moeite. Ik moet waarschijnlijk wel een kleinere sproeier hebben, want die 60 die er nu inzit is zelfs voor de winter iets teveel van het goede.
Ook ben ik even naar de automaterialenzaak geweest om spuitlak te kopen om het achterspatbord, kabelgootje en de zijkappen de spuiten.
De zijkappen worden glimmend zwart en de rest blauwgroen.De koplamp ook gelijk schoongemaakt, zat roest aan de binnenkant van de schroefopeningen. Nu zitten er rvs m3 schroefjes in 😀
En natuurlijk even ‘winterklaar’ maken.
12 december 2012 om 19:01 #464425bentwi :
dat zadel wat jij heb,past dat ook op een citta?
zie namelijk wel de zelfde aansluitpuntenNee je moet beugeltjes zelf maken het achterste bevestigingspunt komt net achter de bevestiging van je bagagedrager uit
12 december 2012 om 19:02 #464423
bart#24word een nette si zo! ga zo door!!
3 januari 2013 om 14:27 #454578Eindelijk is tie af!
Qua uiterlijk moet er nog wat gebeuren, maar technisch is mn sietje helemaal klaar.
Op weg naar een goed resultaat bleek 6 kilometer van huis mn carburateur verstopt te zitten en even daarvoor kon ik bij het monteren van het vliegwiel de spie nergens meer vinden…
Een draadbreukje naar mn cdi toe…
Een achterbeugel die constant losschiet…
Afbrekende gaskabel onderweg…
Het hele project heeft me veel hoofdpijn en geldzorgen bezorgd, maar de trotse voldoening bij het eind laat alles in het niet verdwijnen.
Het is nu starten en lopen en die vervelende scootertjes hou ik ook met gemak bij, of ik haal ze in 😀Maar vandaag was het even droog, dus ben ik met mn brommert even een ritje gaan maken langs de A15/A16.
Ik wil via deze weg iedereen bedanken voor de reacties, suggesties en het commentaar.
3 januari 2013 om 16:49 #490573Heel mooi geworden, nette SI
stukken beter als op de eerste foto in eerste post.
Veel rij plezier gewenst voor de komende jaren.TICKLING BARN3 januari 2013 om 19:28 #467086Gefeliciteerd met het resultaat! Echt een mooie Si geworden hoop dat je er veel mooie kilometers mee kan maken!
3 januari 2013 om 19:36 #486631ZEEER nette Si daar ga je nog lang plezier mee beleven 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi10 november 2013 om 12:09 #493275
#RIDINGSOLOEn nog gezellig naar Guido gereden savonds na een leuke sleuteldag om een paar biertjes te drinken.
Uploaded with ImageShack.us
24 december 2013 om 14:34 #439398Topictitel aangepast en een update.
Afgelopen tijd heb ik niet stil gezeten, maar hetgeen wat ik deed was niet noemenswaardig om te vermelden in mn perso.
Vanaf nu houd ik alleen deze perso aan.Wellicht al bekend: De Ciao Mix. Enige tijd geleden van Wilk1985 overgekocht voor mijn schoonmoeder.
Zij durfde na twee ritjes er niet meer op, dus ik kocht hem terug. Weer wat later zag een automobilist mij over het hoofd met als gevolg een zeer been en een kromme voorvork. Toen via het forum een nette Cittavork gekocht en die eronder gejast. Het leuke is dat er Si veerpoten onderzitten en een Si spatbord. Het is dus nu een Siao.Het viel me op dat ik meer moest weghalen bij het balhoofd als wat er in de how-to staat. Komt denk ik door dat dit een Ciao Mix is.
De setup is niet helemaal standaard. Toen ik hem kreeg van Wilk liep hij ruim 40, nu ongeveer 30. Harder is niet nodig.12:10 met sproeier 40, standaard filter, brommixblok, standaard cilinder en standaard uitlaat.
1 januari 2014 om 21:53 #493521Het is bijna tijd voor de nieuwjaarstour! Erg veel zin in, de chapter Zuid-Holland zal met 4 personen aan de streep verschijnen.
Mike heeft me onlangs geholpen met het tunen van een elektrisch blok voor de euro 50. Voor de behandeling liep hij 56 met een poelie 80, daarna 62 met dezelfde poelie.11 januari 2014 om 16:49 #493203Mijn vaste tweedehands onderdelen kerel besloot zijn handeltje van de hand te doen.
Hieronder wat er bij zat.3 bromblokken
5 snor (zonder stalen bus)Geen van allen is ooit open geweest, alles is in een keurige staat.
Kappen, verlichting, voorvorken, beplating, uitlaten…
Geen idee wat dit is. Volgens de verkoper een stuurophoging?
Een vrijwel nieuwe katalysator.
Zat er ook bij, keurige staat.
Ciaoteller met verlichting!
Motorscherm, origineel wit!
Ik heb het toch maar even bewaard, anders wordt Jos boos.
11 januari 2014 om 16:54 #492254Het gene wat je niet weet wat het is, is een kroonstuk van een citta voorvork. Alleen het bovenste gedeelte hiervan.
Verder ziet het er wel allemaal netjes uit. Leuke aanwinst.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.