Vespa-Ciao.NL
:: Guido’s Bravo

Home Forums Perso’s Projecten Guido’s Bravo

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedyVespa
    Donateur

Ik wil wel zon filter kopen van 1 van jullie 😉
      stuur maat pm 😉

Guido
      Topic starter

Afgelopen tijd heb ik het frame geschuurd en gespoten. Dat laatste is helaas jammerlijk mislukt. De eerste 4 lagen zaten er prachtig op, de laag daarop pakte helemaal verkeerd uit. Nu heb ik een leather-look frame…
        Als ik in de loop van de tijd genoeg centjes heb geschaapt, gaat tie lekker naar de poedercoater.

De brug is extra stevig gemaakt en ik de tectyl gezet. Als bonus heb ik hem nog even in de hoogglans zwart gespoten. Uiteraard bleef de lak bij de brug wel netjes…

De Leovince krul heeft een tijdje in de elektrolyse gezeten, is daarna in de hittebestendige lak gezet. Het aansluitpunt van de demper was afgebroken. Die heb ik met speciale hittebestendige uitlaatkit en een dikke slangenklem vastgezet. De demper gaat ook op deze manier gedicht worden, want die lijkt wel een gatenkaas.

De krukas in de vriezer, de lagers, waterdicht verpakt in het kokende water. Kan best in de oven, maar dan is er oorlog in huis.

De komende tijd ga ik me bezighouden met het maken van een adapter voor de tank, want die ouwe past niet op een nieuwer frame. Ik ga een ouderwets rond achterlampje van een fiets monteren en voor koplamp weet ik het nog niet. Ook gaat er een claxon op komen, want ik maak gebruik van een elektrisch blok.
        Waarschijnlijk komt er voorop een soort koker waar ik extra gereedschap in kan doen.

DinoH
        Donateur

Jammer van die lak, Lekker ijsje 😀

SpeedyVespa
          Donateur

Ziet,er chill uit, ben ik dus niet de enige die alles in de tectyl zet :p

Guido
            Topic starter

Gisteren geprobeerd om de Leovince onder de Bravo terug te bouwen, zonder succes. De ophangpunten komen nergens goed uit. Toen keek ik even naar mn mooie Si, daar past hij bijna wel helemaal op! Alleen het standaard eraf en op die plek een adapter gemaakt. Gelijk even getest, ik wist niet wat ik meemaakte! de eerst meters gaan redelijk rustig, maar vanaf 15 tot 45 km/h krijg ik een boost die mij dwingt het stuur met beide handen stevig vast te houden! Daarna loopt tie rustig door tot zn top.
              Ik vind wel dat hij nogal rumoerig is, binnenkort even meten wat de decibels doen, geen zin om onnodig de staatskas te spekken.
              De Citypower van de Si gaat weer naar de Bravo, dan is het circeltje weer aardig rond.

beun_ciao
              Bijdrager

Naar het lawaai is bij mij nog nooit naar gekeken door de politie, zelfs niet met proma cc met bijna geen demperwol. Een leovinci krul hoort normaal echter niet te veel kabaal te maken, mischien moet je de demperwol eens vervangen.

Guido
                Topic starter

De herrie komt meer van voren, en er zit nieuwe glaswol in. Kan ook zijn dat ik de power niet gewend ben 🙂
                  De politie in Rotterdam gedraagt zich als hyena’s bij het horen cq zien van een brommer/scooter.
                  Zelfs Rotterdamse wijven op een Tomossie met van die witte mandjes en daarin witte hondjes moeten de rollerbank op.

SpeedyVespa
                  Donateur

als ik het begrijp, heb je de brug in de tectyl gezet, daarna ontvet, en zo zwart hoogglans eroverheen gespoten??

Guido
                    Topic starter

Nee, eerst ontroest in de elektrolyse, toen ontvet, tectyleren en daarna hoogglans zwart voor de looks.

SpeedyVespa
                      Donateur

ja oke, het zwart kon je er makkelijk opspuiten? hard het wel goed uit?

Guido
                        Topic starter

Het hard prima uit, want ik had de lucht in mn spuitcabine geconditioneerd.

Guido
                          Topic starter

Dit weekend heb ik samen met Wilk1985 lekker geklust bij hem thuis, althans, bij hem voor de deur. Want zijn klushok is dermate krap bemeten dat hij zijn territorium naar de openbare weg heeft verplaatst. Het was toen wel behoorlijk koud en het waaide nogal.

Eenmaal aan het werk kon ik hem blij maken met de gerenoveerde Leovince krul en hij kwam tot dezelfde ontdekking als ik: dat ding maakt pokkeherrie, maar dat mag de pret niet drukken want hij gaat hem voor zijn racerproject gebruiken.

Ook probeerde we mijn blok voor de bravo aan het lopen te krijgen, zonder succes. Wilk heeft wel een aparte manier om de vonk te testen: gewoon met zijn blote handen!
                            Wat we ook deden, het blok gaf geen kuch. Zelfs na liters remmenreiniger, benzine, kerosine, ethanol en zelfs nitroglycerine wilde het ding geen teken van leven geven. Omdat we toch een beetje aan onze bloeddruk moesten denken, gingen we verder met zijn brommertjes, de Si en de Citta. Nog even een rondje gereden en daarna richting huis, want pappa Guido zijn ouderlijke plicht riep.

In de auto even beredeneren wat het probleem van het blok kan zijn. Ontsteking was goed, carburateur werkte, veel benzine in de uitlaat, bougie niet echt nat…

Thuis aangekomen even vlug een blik geworpen in de cilinder. Het originel carter was al beun getuned, de cilinder dus ook. De uitlaatpoort was dusdanig om zeep geholpen dat vrijwel al het mengsel direct de uitlaat in werd geperst voordat het tot ontbranding kon komen. Gelukkig heb ik zat reserve cilinders, maar niet één met een P12 zuiger…

Gelukkig kon ik bij mijn schoonouders direct met de fiets van mn schoonzusje naar de dichtsbijzijnde brommerwinkel om een nieuwe zuiger te halen voor de Bravo. Alleen was die zaak dicht. De andere was ook dicht. Toen ik weer terugkwam dacht iedereen dat ik mijn laatste adem zou uitblazen, want sinds 2002 had ik niet meer gefietst.

Tot mijn grootste opluchting bleek de beste bromfietsonderdelenwinkel van Rotterdam-Zuid wél open te zijn! Dus nieuwe zuiger 38.2 met P12 en een benzinekraantje.

Thuis direct de boel aan het carter gemonteerd en met de accutol lekker starten. Na een paar keer begon hij te leven! Broembroembroem! Omwille van de tijd hield ik vlug weer op, anders komt de politie verhaal halen.

Blok met Gianelli Citypower, gehad van Wilk, roestige brug gekocht op mp voor 10 euro. Beetje roestig, maar daar heeft iemand een hele goeie how-to voor gemaakt.

De mooie Si, de geen helm op Si, de Bravo van de vrouw, de auto van de directeur, de fiets van de vrouw, de fiets die al sinds 2002 niet meer gebruikt is.

Detail van het achterlichtje. Er komt een iets andere op want deze mist de goeie aansluiting voor een lampje. Ik ga toch die Si brug gebruiken, dus so long!

Martino
                            Moderator

Klinkt als een leuk dagje uit. Alsof het al lente is zijn jullie in de weer geweest met de brommers. Deze week wordt het weer ook beter dus zullen vele users volgen. Wel heel apart dat er op een zondag in R’dam een brommershop open is. Mijn enige dagje ik kan knutselen is ook de zondag, maar alles zit dan pot dicht hier in het noorden.

Gaan we nog wat meer zien van de Bravo? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel de mooiste vindt van de collectie.

Guido
                              Topic starter

Kleine update:
                                Vanwege de bezuinigingen in huize Guido is het Bravoproject voor onbepaalde tijd stilgezet.
                                Toch heb ik afgelopen tijd niet stil gezeten.
                                Het belgencarter wat ik had bleek een nogal slecht afsluitende inlaat te hebben. Met als gevolg dat de carterdruk minimaal was en het blok met sproeier 64, standaard cilindertje en luchtfilter alleen zonder uitlaat stationair wilde lopen.
                                Gelukkig lag er nog een reserve elektrisch carter op de plank, die zit er nu onder.
                                De bedrading heb ik vernieuwd. Omdat ik geen soepel rood, geel en groen had, heb ik alternatieve kleuren gebruikt.

rood is nu blauw
                                groen is geel/groen
                                wit is grijs

Voor de verlichting heb ik alleen de bruine en de zwarte kleuren kunnen handhaven, geel is geel/groen geworden.

Zo staat de Bravo er nu bij, voor de duidelijkheid de naam even op de tank gezet.
                                Als koplamp neem ik een fietskoplamp met een 12 volt bulbje.

Als klapper op de vuurpijl heb ik ook even een 12volt aansluiting gemaakt op mn Si Mix, voor de GPS.

Guido
                                Topic starter

Originele Gazelle koplamp met twee apart geschakelde buislampjes.

Het originele Koets achterlichtje, met 12 volt lampje.

De deurbel is de toeter, de tuimelschakelaars zijn voor de verlichting.

En zo rijdt de Bravo zijn rondjes door het mooie en ozo veilige Rotterdam-IJsselmonde!

Als zijkappen neem ik oude Si kappen, daar kan je het schermembleem van afhalen. Daarvoor in de plaats komt het originele Bravo embleem.
                                  Omdat ik geen trapas had maar wel een stuk cv buis, 15mm, heb ik die gebruikt om de stepjes op te zetten. Met stukjes buis van 19mm heb ik afstandhouders gemaakt waardoor de boel niet kan schuiven.
                                  Onder de lamp komt een pvc koker met afschroefbare dop voor gereedschap enzo.
                                  Komende tijd moet ik nog de voorband vervangen, want er zit een bobbel in.
                                  De toeter is een 12 volt gelijkstroom model. Omdat de omvormer pas bij een snelheid van 35+ kmh genoeg voeding biedt aan de toeter moet ik er nog een klein parallel geschakelde accu met druppellader ertussen maken. Want als ik nu toeter hoor je ……bbbbbrrrrbbbbb……..

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.