Vespa-Ciao.NL
:: Guido’s Bravo

Home Forums Perso’s Projecten Guido’s Bravo

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Guido
    Topic starter

Laatst heb ik van Wilk een mooie Bravo gekregen.
      Omdat het hele ding op kenteken gezet moest worden en ik dat iets te kostbaar vind in deze tijd, heb ik een sloopframe gekocht met kenteken!
      Die van Wilk is dus donor.

Het donorframe! Als ik de framenummers mag geloven is dit een snorbravo uit de jaren ’70.

Maar omdat ik dit frame momenteel niet ga gebruiken, moest ik de hele handel demonteren. Daarbij vielen een paar dingen op

Het frame is met een kwastje bijgewerkt.

Een roestige krul met alternatieve ophanging
      Bij het openen van de demper kwam er vieze vette stroperige wol uit. Het geperforeerde buisje zat ook helemaal vol met prut.

Waarschijnlijk heeft men geprobeerd de inlaat te vergroten, zie het rusultaat.
      Wat wel weer vreemd was, er een 12/10 carburateur op zat met een sproeier 44.

De linker kwam uit de oude bravo, de rechter uit het donorframe. Mij valt op de linker kleiner is. Bij de rechter heeft iemand op de allergoedkoopste manier geprobeerd strakkere veren te krijgen.

Het frame met kenteken kom uit China. Niets ten nadele van dat land, maar de kwaliteit is om te huilen. De brug is gepuntlast, die trek ik met mijn handen los… Ook zat er iets in het frame waarvan ik het nut niet van inzie. Ik denk dat het een filter is, maar waarvoor?

Edjuh
      Bijdrager

Dat is een luchtfilter, de lucht gaat door het frame en het filter(op de carb) heeft een rubber buis die in het frame steekt.

Zo’n model heb ik ooit in Frankrijk gezien.

Hoe kom je erbij dat het frame uit china komt?

Flippo
        Donateur

Guido :
          Bij de rechter heeft iemand op de allergoedkoopste manier geprobeerd strakkere veren te krijgen.

Haha, geniaal! :haha
          Verder wel een mooi project, dus succes ermee!

Guido
          Topic starter

@ Edjuh, op het frame zit een sticker met de tekst: made in China
            Maar dat is niet het oldtimer frame!

niemand
            Donateur

Guido :
              @ Edjuh, op het frame zit een sticker met de tekst: made in China
              Maar dat is niet het oldtimer frame!

ik had precies zo’n luchtfilter.
              op je carburateur zit dan standaard een luchtfilter met zo’n slangetje. volgens mij heb ik nog wel ergens een foto.

en zit op je frame zelf ook een sticker met made in china?
              bij mij alleen op de achterbrug.
              maar ik vermoed dat de latere bravo’s inderdaad in china gemaakt zijn.
              laatst postte ook iemand een foto uit china met bravo’s

Wilk1985
              Moderator

Ben blij dat je iets kan ermee, het eerste wat in me opkwam toen ik deze Bravo zag was: “Deze brommer heeft een heel zwaar leven gehad” en dat klopt ook wel denk ik. Blij dat er toch nog wat nuttigs gebeurt met de onderdelen!

Dat van dat luchtfilter zie ik voor de eerste keer, normaal zit daar een bakje met gereedschap? Wel gaaf bedacht, als je er een uitlaat opzet die hoog komt te zitten en je ontsteking waterdicht krijgt zou je door ondiep water kunnen rijden :)Dan wordt het een amfibie-Bravo :thumb

Zijn er verder nog verschillen tussen het Chinese frame en de oude? Heeft hij een vierkant gat waar het zadel in gaat of ook rond?

Guido
                Topic starter

Een amfibie bravo! De zadelpen op die Chinees is vierkant, oldtimer is een ronde. Morgen de oldtimerbrug in de tectyl zetten.

niemand
                  Donateur

ik heb de foto nog gevonden van het luchtfiltersetje.

er zat ook nog zo’n gaasje tussen.
                    ik heb het onding er maar vanaf gegooid en een malossi filter erop gezet.

W-Y
                    Bijdrager

@ Guido, denk dat het wel verstandig is om je brug te versterken, of een si brug nemen! De mijne trok ik ook zo uit elkaar. Grappig van dat luchtfilter, ik dacht dat het een gereedschapsbakje was, weer wat geleerd vandaag 😉

Dubracer
                      Bijdrager

lijkt me een leuk projectje, zelf heb ik ook nog z’n filter liggen nooit geweten waarvan die was haha zo leer je steeds bij

Guido
                        Topic starter

De brug van die oldtimer is wel degelijk, die zit niet met speldenkopjes gelast..
                          Eigenlijk is dat luchtfilter ideaal voor het ruigere gebruik van een bravo, er komt niet zoveel troep in je filter en carburateur.
                          Ik ga wel een gewoon filter monteren, hier heb je alleen asfalt en beton.

johank
                          Bijdrager

Het lijkt er wel op alsof et pijpje waar de carburateur op komt is afgebroken en ze er op deze manier er een nieuw pijpje aan gemaakt hebben…..

Guido
                            Topic starter

Gisteren heb ik een tentje gebouwd om de onderdelen en het frame te spuiten, omdat ik nogal klein behuisd ben, is het een klein tentje.

Mijn tentje begruik ik even als opslag voor de onderdelen die al geschuurd zijn. Zo liggen de voorvorkpoten er al in. Hell of a job om de kapotte keerringen eruit te krijgen, maar het is gelukt. De nieuwe gaan er na het spuiten in.

Bewijs dat tie echt in China in elkaar is gesmeten. Dat stickertje gaat er af en komt in mn Vespa plakboek.

Jelle
                              Moderator

haha mooie spuitcabine…

Ik had laatst mijn frame in huis gespoten (bijkeuken), zonder tentje… Daarna kon ik alles schoonmaken met terpetine 😉 (Na het spuiten dacht ik ene waarom heb niet alles met plastic afgedekt…)

Maar ben je niet bang dat je last van spuitnevel krijgt in je tentje tijdens het spuiten?

Guido
                                Topic starter

Mwa, ik heb nog zat plastic en ducttape! Ik wil alleen niet hebben wat jij had.. Er zit ook afzuiging in.
                                  Van een paar aardige schilders heb ik een overall en masker gekregen, plus handschoenen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.