Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Grotere SHA carb. op Polini SE
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 8 maanden geleden door lightlord.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 april 2012 om 13:03 #207038
@ Adriaan; Ik heb op goed geluk een aantal van deze spruitstukjes gekocht via ebay omdat ik zoiets niet vond via de online shops en lokale bromboer. Gelukkig zijn deze dus pas te maken, maar heeft het zeker nog wel wat werk nodig. Slijpen, vlakken boren uitdraaien/boren en de gaten op de juiste plaats zien te krijgen voor bevestiging onder andere.
Het Zundapp spruitstukje wat je laat zien heb ik toevallig ook al eens bekeken. Al is dit wat lastiger gezien de hoek iets anders is ook deze zal je pas kunnen maken, maar komt daar even wat meer werk bij kijken.
Het Tomos spruitstuk ken ik niet direct, maar zo van de foto is de hoek te scherp en heb je te weinig vlees om hem onder een andere hoek te vlakken.
23 maart 2013 om 20:24 #207753onder een jmpb verstevigde achterbrug past deze dus ook zonder aanpassingen aan de brug zelf

Ik moest alleen het busje van de carburateur wat verkleinen om op het spruitstuk te krijgen verder geen probleemen!!
Bedankt Martino!!
16 juni 2013 om 02:47 #204840Heb je nog vorderingen met dit project, kwa prestaties en wat voor spruitstukje gebruikt is?
16 juni 2013 om 11:53 #208112Vorderingen zijn alwel geboekt. Lees perso post en of de reacties van robbert1992. Wie ook 2 van mijn spruitstukjes heeft gekocht. Een hiervan heeft hij niet helemaal goed gemonteerd, dus wil wanneer we ze aan gaan bieden via de forum-shop, compleet plug and play setjes hebben. Zodat mensen geen problemen hebben om ze te monteren en dit eventueel verkeerd doen.
In ieder geval toevallig dat je het vraagt, maar ik wil ze eind deze maand graag klaar in de shop kunnen aanbieden voor leden van VC.nl
16 juni 2013 om 12:49 #208113Het laatste setje is wel goed gemonteerd, je hebt echt perfecte boutjes bijgeleverd, bij dat ouwe spruitstuk had ik geen goeie boutjes kunnen vinden helaas. maar dat was ook eigenlijk een probeer dingetje, maar. Beviel me zo goed dat ik hem er op heb gelaten.
De prestaties, bij het op optrekken is het wat meer en op top ook (ik spreek over een 15/15)
Tips, bij het monteren onder de brommer(citta) onderste blokbout laten zitten zodat je hem kantelt, dan kan je er namelijk makkelijker bij.
En de normale pakking van de se spruitstuk is eigenlijk voldoende.
ik hoop dat dit een meer mijn er ervaring weergeeft en dat je er veel mag verkopen martino
Gr Robbert
16 juli 2013 om 21:54 #208116Is er al vooruitgang in het spruitstukje, Martino? Ben zeer benieuwd! (en ook geïnteresseerd. ;)) Hoop dat ze snel in de forum-shop liggen. 😀
16 juli 2013 om 22:15 #208117Maarten gooi ze eens in de shop die wil ik wel op mijn kick se proberen 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi26 juli 2013 om 19:00 #207649Dit topic volg ik ook met smart, zit hier ook te wachten op de massa verkoop van het spruitstuk 😀
27 juli 2013 om 00:17 #204781Je kan beter de VC shop in de gaten houden, dan dit topic. Dan had je ook gezien dat ze daar worden aan geboden. Dit topic is bedoeld om informatie te verstrekken en uit te wisselen over een grotere SHA carburateur op een Speedengine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.