Vespa-Ciao.NL
:: Groningen toer Paterswoldsemeer 2010 (3 Oktober)

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Groningen toer Paterswoldsemeer 2010 (3 Oktober)

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 109)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Ik ontwaak net, weer ziet er perfectos uit :thumb

Martino
      Moderator

Wordt een mooi rustig tourtje dan. Ik rij met eenzelfde blok met wat probleempjes, maar touren zal er gebeuren. “Keek uit het raam en zag een heerlijk zonovergoten uitzicht!”

Florian
        Moderator

Zo zo ben nu net thuis, het was echt een relax toertje. toch wel een redelijk lekkere snelheid, niet super veel km’ers.
          En het weer was SUPER.

Frank80cc
          Donateur

Toch wel jammer 90% van de tourtjes zo ver weg zijn! maar jullie hebben top weer gehad, want evert en ik zijn ook even 20 km wezen touren.

groetjes

hansieb
            Topic starter

Mooi weer en een gezellige groep, was weer toppie 😉

Door de binnenstad van groningen racen was wel weer heel erg leuk !

Anoniem

Yep, was super gezellig, het was wel druk in Groningen, al die mensen keken ons aan alsof we gek waren.

Voor herhaling vatbaar, maar dan moet ik wel een sneller blokje hebben.

chrisz93
                Bijdrager

het was leukk 🙂 volgende keer kom ik op mn ciao die dan af is hoop ik 😛

Tonni
                  Moderator

Was zeker weer een super relaxed toertje. Geen trammelant, prachtig weer en gezellig.

Ik heb op de terugweg helaas wel een pech gevalletje gehad.
                    De brom begon net buiten de stad steeds meer toeren te draaien terwijl de snelheid afnam.
                    Helaas weet ik (en sommige andere vario-rijders) wat dat betekenen kan: de beweegbare halfpoelie van de koppeling begint vast te lopen.
                    En ja hoor, een stukje verderop merkte ik gewoon dat ie vast zat: geen power meer terwijl je ziek veel toeren maakt.
                    Ik weet in dit geval ook precies waar het van komt, de laatste toer was uiteraard weer een natte 11-steden en ik heb daarna mijn vario niet gedroogd, gesmeerd of wat dan ook. In sommige gevallen komt er dan een soort oxide laag in de bronzen bus waardoor er weerstand ontstaat. Die weerstand veroorzaakt warmte, en daardoor nog meer weerstand, enzovoorts…
                    Kortom, hij loopt dan vast..

Helaas voor mij is doordat ik rustig aan dacht door te rijden, de boel zo heet geworden dat het kunststof van mijn vliegwiel week is geworden. En in combinatie met de veel te hoge toerentallen heeft 1 van de magneten in het vliegwiel zijn kans schoon gezien en belsoten naar buiten te komen, het plastic opduwend.
                    Hierdoor kwam er een bult op het vliegwiel, die dus op zijn beurt ook klem liep in het carter…

Gelukkig verder dus geen schade aan het blok, alleen een slijtspoortje. En weer een snaar naar de kloten en een 100mm halfpoelie.(en het vliegwiel is afgeschreven)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
                    Topic starter

Mindere afsluiting van een goeie dag, terwijl het wel netjes liep :con Al helemaal minder van je vliegwiel…

Ben trouwens benieuwd naar de tour foto’s van javad.

Javad
                      Donateur

Ik heb een leuke dag gehad ondanks dat ik soms wat moeite had om de brommer aan te kicken en het blokje niet geweldig liep door wat valse lucht en iets met de carb,..
                        En ik ben in elk geval net op mijn reserve thuis gekomen.

Florian moest onderweg even een ophangpunt voor zijn uitlaat fiksen want hij was weer eens een boutje kwijt en Object is zijn tandwielmoer ergens verloren waardoor de achterklok bijna uit zijn wiel draaide.
                        Die heeft Alex vervangen met een moer die hij even snel thuis ophaalde.
                        Gelukkig waren dat de enige euveltjes.

De foto’s zijn onderweg Hans

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

eidos
                        Donateur

Leuke middag mensen:thumb Kon niet beter met het weer:) Was echt leuk om weer eens te touren.

JosW
                          Bijdrager

Leuke eerste tour met mooi weer. Wel m’n tandwielmoer verloren, maar dat was ook gelijk weer gefixed nogmaals bedankt :)!

Javad
                            Donateur

Helaas geen foto’s van onder het rijden maar ik gooi ze er allemaal toch maar op, misschien handig om hierna ff een nieuwe pagina te beginnen, eerst maar kijken hoeveel het is.

Ook geen uitgebreid commentaar van mij dit keer, we hebben getoerd, bij het Paterswoldse meer uitgerust, getoerd en na afloop een terrasje gepakt, naar de Mac geweest en een kleine after gehad bij Hans.

<3 Thunderstone
                              Check mijn perso!

Vincent Vario
                              Bijdrager

Leuke foto`s.

Ik kon helaas niet meerijden, wou de ciao starten vanmorgen om die kant op te gaan, KLAP; spie kapot…

Had ook zo geen andere liggen en op de tomos komen leek me maar niks.

Volgende keer beter. Zo te zien hebben jullie wel plezier gehad iig

hansieb
                                Topic starter

Vette foto’s javad! Mooi terrasje hadden jullie daar trouwens :con

@vicent
                                  Die tomos zouden we anders aan een boom hebben geknupt!

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 109)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.