Vespa-Ciao.NL
:: Groene of rode kabel?

Home Forums Techniek Elektrisch Groene of rode kabel?

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Magnus01
    Topic starter

Magnus01
      Topic starter

Dat middelste dingetje is van een telefoon oplader, ligt het daar aan?

Michel
        Bijdrager

Dat middelste dingetje is van een telefoon oplader, ligt het daar aan?

Lijkt me niet. Als hij contact maakt moet het goed zijn (voor nu, optimaal is het niet). Hoe heb je getest of je een vonk krijgt?

Magnus01
          Topic starter

Stukje mee lopen en de bougie op een plek hangen waar ik kon zien of er een vonkje kwam

zevenenergie
            Donateur

Het bevestigings schroefje moet goed aarde maken. is de isolatie nog helemaal tiptop?want dat is vaak een euvel , de isolatie vergaat en maakt dan kortsluiting.

Magnus01
              Topic starter

Dat zegt mij helaas weinig aangezien ik zo goed als niks van elektra weet. Het schroefje zit in de achterbrug die ik later een beetje opgeschuurd heb bij dat stukje. Voor de zekerheid zal ik morgen een stekkertje halen voor de witte draad, want regelmatig gaat dat stukje oplader er uit. Misschien is het morgen wel verholpen, ik heb het ook nog niet getest toen ik het stukje van de achterbrug een beetje opschuurde, ik heb wel eens gehoord dat verf op een plek waar stroom gaat ofzo het dan tegen kan houden dus wie weet helpt het.

Wilk1985
                Moderator

Wat je zegt van de verf klopt wel maar dan moet het wel echt een dikke laag verf zijn en aangezien jou brug volgens mij nog in de standaard lak staat zal dat het niet zijn. Probeer eens om het zwarte draadje direct met de achterbrug contact te laten maken en dus niet met de CDI?

Het zou natuurlijk kunnen dat er iets anders aan de hand is waardoor hij geen vonk maakt.

Magnus01
                  Topic starter

Inmiddels is er een prima vonk, geen idee waarom het nu opeens wel is en eerst niet. Er wordt wel valse lucht aangezogen via het gat voor de olie dus dat ga ik morgen in orde maken.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.