Vespa-Ciao.NL
:: Grillo’s lelijk? Wacht maar! (a)

Home Forums Perso’s Projecten Grillo’s lelijk? Wacht maar! (a)

• Dit onderwerp bevat 42 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door JL.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Kay
    Bijdrager

Ik zou de remtrommeldeksel of hoe het heet dan ook groen doen en de vork zo laten.

iaccaloco
      Topic starter

Dikke banden is niet voor J@pie, want dat stuurt niet……

Enneh, @ Kay, de remankerplaat wordt idd. een andere kleur, en voorpoten worden zwart…

Heb bij m’n 2e KickVarioCitta ooit de voorpoten oranje gedaan, en dat zág er nie uit…

Maar in principe komt d’r voor een schijfrem op, dus de remankerplaat komt dan te vervallen…

Enneh, idd. Grillo’s zijn ècht wel leuk(te maken), lijkt op Ciao, en op SÍ, die vind ik ook leuk, en ze rijden fantastisch…!

Stuurt als je Ciao, en heeft het comfort en de stijfheid van een SÍ, dus wat wil je eigenlijk nog meer?

De wielmaat is 14 inch, twee maten kleiner als de Ciaowielen, 2 inch groter als Citta…

Hier zie je de wielen in m’n Cittaatje zitten, daar komt dus ook nog schijfrem vóór….:

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

timschilders
        Bijdrager

zeker een leuk ding kan het worden. heb er ooit op een gereden. uiterlijk van een citta(vind ik), en rijden is goed als net bij elke vespa. groen is een goede kleur. als ie net appart word als je andere vespa’s dan komt het zeker goed

p.s. wat voor een koplamp zit er op je oranje-zwarte citta??

hansieb
          Moderator

He iac hoe hard ga je op een vario citta? als ik vragen mag. Wel natuurlijk met een opgevoerde setup en malossi voorvario.

iaccaloco
            Topic starter

@ Tim, die koplamp komt van zo’n brommertje af:

Da’s een Jawa Stella minibrommertje, daar maak ik kewle minibikes van…..:

Dit was overigens niet degene op de foto boven, maar m’n eerste….

Over ’t verbouwen van de koplamp heb ik een “How-To” gemaakt….:
              Bekijk m’n Koplamp How-To!

Enneh, @ Hansie, hij heeft serieus waar, ooit rond de 80 gereden……

Da’s hééééél hard voor een variokit op een Citta…..
              Ik had geen Malossipoelie, maar een Andrea Pinasco…..
              Komt ongeveer op hetzelfde neer…….;)

De setup kejje deels hiernaast zien <—-

Alleen staat er dus niet bij dat er een Polini Speedcartertje tussen zit…..
              Èn 't "rechtercarterdeksel" is van een Avantiblok, maar uiteraard wel aangepast voor de cylinder…..;)

iaccaloco
              Topic starter

Duuuus………..

Maar zeg nou eens eerlijk allemaal…..

As je een Grillo’tje zó bekijkt zijn ze toch best wel cool?

Het ìs en blijft een échte Vespa, en doordat niemand ze waardeert is de prijs meestal “klein” voor die dingen…

D’r is zoals je ziet toch zéker wel een tof brommertje van te maken…..!

Iig. vind ik ’t beter als welke scooterplee dan ook……..

Enneh, nog ff iets, voor een vario hoef je GEEN! speciale kappen te kopen, die kan er gewoon op met deze zijkappen! toch?

iaccaloco
                Topic starter

Oké….
                  Ik verveelde me ff, dus heb ik een nieuwe foto ff bwerkt…..

Dit gaat er al aardig op lijken wat ik voor idee in m’n hoofd heb zitten voor ‘m……:

De uitlaat zit er een beetje gekkig op…..

Dat komt omdat ie er ook helemaal niet òpzit, maar ik heb ‘m er met Fotosoep ff voorgelepeld…..;)

‘T is een pijp van een Aprilia AF1, hij hoort aan de voorkant ook iets langer te zijn, daarom ziet ie er miss. wat vreemdig uit……

Als ik ’t zelf mag zegge vind ik ’t er héél veelbelovend uitzien…..

Ohja, ’t zadel zit nu ongeveer 2 cm dichter op ’t frame, maar ik was ff te druustig met m’n découpeerzaag, dus is ’t kappie i.m.o nu ff te kort……

Fuck it, verzin ik wel weer iets op, en in ’t ergste geval bestel ik een nieuwe!

Heeft èèn van jullie nog kappenspul(met name de “voetenplanken”, die zijn bij mij stuk aan beide kante…!) hou ik me zééér aanbevolen…..

Ook heb ik nog zo’n klein “puntkinnetje” een blokspoilertje dus…..

Ik vrees dat die er ook opgaat……… (a)

Door deze uitlaat, èn omdat de 8erbrug “SÍ”-based is steekt de cylinder te ver uit, en d’r zit ook niet een mooie vullende bocht voor…..;)

Ik heb d’r zin an weet je dah? :$

Wheehe……Bijna 30 verdomme, en nog steeds verslaafd………

Moet alleen ff warmer weertje worden voor ’t spuiten…….!

(kolere, wát een verhaal weer?! 🙂 )

Nog ff een foto hoe ie nu is, ter vergelijking……:

Fredzzz
                  Moderator

hij zal dus wel VET 😀 worden zie ik :D:D

suc6 verder, blijf deze wel checken :wink

check moijnes ook ff 😀

iaccaloco
                    Topic starter

:$ Dankjewel……

‘T zal idd. wel goode met ‘m komen ja, as ik die foto zo zie vind ik ’t echt wel een bruut ding….

En, as usual, met opbouwen verzin ik tóch altijd wel weer kewle dingen, dus dat komt zéker wete gooode……!:)

Koplampie bijv. uiteraard met dubbel halogeen, gaasie hier & daar achter m’n kappen etc…..

Misschien dat ik ‘m wel mooier ga vinden dan m’n Citta…….

Néh, dat doe ik m’n skatje nie an….;)

‘T moet gdverdómme alleen ff wat warmer worden, dan ken ik een beetje bginne met spuite!

Keep in touch op m’n site als je op de hight wilt blijven…..!

coda
                      Donateur

Wordt goode Japie,heb je geen lager stuur,en een beetje breder,ziet er vetter uit.

hansieb
                        Moderator

Japie volgens mij aan elke brommer die je zit komt als eindproduct iets speciaals :blush

Maar 80 voor een citta met vario is idd wel rappie 🙂 ben benieuwd hoe hard de mijne gaat met vario ik hoop toch wel een kilometertje of 65-70.

Vespaflappie
                          Bijdrager

Hier is je grillo topic toch?

Vespaflappie
                            Bijdrager

Overigens ben ik bewnieuwd wat die af1 pijp doet: powerband van die dingen lig meestal tussen 7000 tot 12000,met vario moet et volgens mij wel ok rijden…

barry
                              Donateur

goed bezig j@@peke;
                                ne grillo,ici a belgique pas beaucoup vue.
                                Wel,het begint er leuk uit te zien,alleen,de chappement,volgens mij gaat dit op niet veel trekken,maar dit is natuurlijk mijn gedacht.

Maar alléé,je zult er wel iets mooi van brouwen zekerst.

Ik heb hier nog een zenoah motor liggen voor in je boot.Als je nog iets liggen hebt voor een vespa te tunen,wil ik hem wel ruilen.

Ik hoor het wel van je.
                                grt

Barry

iaccaloco
                                Topic starter

Thnxx Flapp, ik kon ‘m nie meer vinden…..:$

Enneh, HansieB,……:$²!

@ Coda, ik moet idd. nog ff kijken…

Ik zit stérk te denken aan zo’n BMX stuurtje, jeweetwel….

Zal binnenkort ff aan m’n schoonvadertje vragen, lijkt me wel tof staan op dat ding.
                                  D’r rijden hier een paar gasten met een Citta met zo’n stuur, dat hoeft voor mij dan weer niet….

@ Flapp en Barry:
                                  De uitlaat van AF1 gaat ’t volgens mij wel leuk doen idd.

D’r komt een Malossiblok met vario op met Pinasco(of Polini, ff kijke wat lekkerder is) voorpoelie, dus trekken zal ie wel hoor! (a)

Dank voor je Zenoah, maar ik bouw d’r zelf wel een keer iets in…..
                                  (heb nl. nix liggen op ’t moment wat ik kwijt wil…..:$)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.