Vespa-Ciao.NL
:: grasmaaier
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

olihaboy25
    Topic starter

hallo ik ben van plan een kleine hovercraft te bouwen deze zomer en zat te denken een grasmaaier moter te gebruiken z(geen zit maaier)waar de bladen opzitten wil ik proppelors plaatsen.
      maar nu is mijn vraag
      een grasmachine daar kan je de snelheid van de bladen niet mee instellen ofwel?
      anders zou ik hem niet kunnen regelen kwa sneleid.
      ik dacht een grasmachine te gebruiken omdat dat sneller gaat als een brommer moter(heb met brommers wat meer ervargin)maar ik weet niet of je de snelheid van een grasmaaier kan regel

dit is een beetje vaag maar kan iemand mij helpen

yoran

Loek
      Bijdrager

Een grasmachine heeft toch ook gewoon een gashandle? Die van ons in ieder geval wel. Kun je de snelheid toch best regelen.

G-no
        Donateur

hey,

het is wel mogelijk om de snelheid te varieren bij een grasmaaiermotor. aleen zijn die blokken meestal 4takt, erg groot en zwaar voor het vermogen wat ze leveren. beter kijk je voor een leuke 2takt motor, lekker licht:)

edit@ loek, de meeste grasmaaiers worden gebruikt als stationairmotor waarbij je het gas nauwelijks kan regelen.

olihaboy25
          Topic starter

bedankt voor de reacties maar een vespa motortje zal toch wel niet sneller draaien als een grasmachine

of moet ik een wat pittiger 2-taktje nemen

ik hoor het wel

edit@ loek, de meeste grasmaaiers worden gebruikt als stationairmotor waarbij je het gas nauwelijks kan regelen
            bij de onze hoor je nauwlijks verschil dus drmee

niels-nijsten
            Bijdrager

mtx blokje:P

ArvidW
              Donateur

Ik zou een OVH blokkie nemen

http://bouw-tuin.marktplaats.nl/motoren/149869032-kawasakie-motor-van-grasmaaier.html?

Kun je met wat moeite nog tunen ook:)

Dingen hebben (vanwege toerenbegrenzer) iets vna 5-6pk, na wat kietelen moet er echt wel 8pk + uit kunnen komen met koppel!

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

olihaboy25
                Topic starter

bedankt arvid maar je kan er toch de snelheid van het draaien ermee regel
                  dan weet ik waar ik naar kan zoeken

en wat is het verschil tussen een OVH en MTX blokje

ArvidW
                  Donateur

OVH = 4takt blok met bovenliggende nokkenas
                    MTX = 2takt blok met 4-6versnellingen uit een honda MTX (erg onhandig!)

Home made engine dyno

olihaboy25
                    Topic starter

oke bedankt maar ik vind meer mtx blokjes voor een goede prijs en het zijn toch gewoon brommers?motor pakken in de hovercraft zetten en hij draait met versnellingen of evt met koppeling als dit gaat

MAAR kun je met een OVH de snelheid regelen met een handvatje zolijk een brommer

ArvidW
                      Donateur

Jah, kun je tussen de 1000 en 3300tpm regelen (als toerenbegrenzer er nog opzit, als die eraf is gaat blokje wel tot 4500)

Home made engine dyno

olihaboy25
                        Topic starter

bedankt maar met 100tpm gaat hij toch al een heel stukje niet

Jah, kun je tussen de 1000 en 3300tpm regelen (als toerenbegrenzer er nog opzit, als die eraf is gaat blokje wel tot 4500) is dot een mtx of ovh

yoran

VespaAvanti
                          Donateur

OHV

olihaboy25
                            Topic starter

oke bedankt zal er een zoeken en zal het resultaat laten zien

graag bedankt iedereen yoran

barry
                              Donateur

Trek maar eens aan de accelerator,vliegt hij in toeren dat je er bang van krijgt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.