Vespa-Ciao.NL
:: Graag hulp en tips schoonmaken brommer!

Home Forums Techniek Framedelen Graag hulp en tips schoonmaken brommer!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lorenzo Si
    Topic starter

Hallo!

Ik zou graag wat tips kunnen gebruiken wat betreft “verzorging” en “schoonmaken” van mijn brommer.
      Hij is nog vrij origineel en ziet er nog erg goed uit.

Ik zou hem dan ook zo graag houden en wil dan ook graag weten welke middelen ik wel en niet zou moeten gebruiken.
      Het gaat om een originele staat Vespa Si. Zo heb ik chromen velgen met spaken en en een chroom stuur. Wat zou ik bijvoorbeeld hiervoor kunnen gebruiken?

En voor het rest van het “plastic” en “metalen” frame?

Alvast bedankt!

Lorenzo

thierry93
      Donateur

wil je dat chroom mooi schoon hebben, gebruik dan brillo(ijzerdoekjes). Dan gaat al het roest weg.
        Spuit je brommer schoon en zeep hem goed in, spuit hem af en droog hem daarna gelijk af.
        Qua kappen vochtige doekje schoonmake. Daarna met cockpitspray( niet te dicht bij)
        Klaar dan is je brommer mooi schoon;)

hansieb
        Moderator

Mocht je brommer echt vies zijn zou ik hem gewoon met de hoge drukspuit schoonmaken.

Geregeld spuit ik de mijne af met een karcher 180bar hogedrukspuit.

Voor de rest gewoon goed inzepen en netjes afdrogen.

thierry93
          Donateur

dat kan ook maar als je hem goed inzeept en al het vuil eraf is kan je hem gewoon afspuiten met tuinslang. Maar hogedrukpistol kan ook heel goed.Gr

TP_NL
            Bijdrager

Hoi

Als je hem eens echt goed schoon wil maken,zou ik gewoon alle kleine onderdelen eraf draaien.Dan alles met zeep en sponsjes goed schoonpoetsen en dan even met de tuinslang alles afspoelen.Kapjes etc goed schoonmaken,dan mooi op poetsen met een poetsmiddeltje.En dan gewoon mooi bij houden met een tuinslang.Zo deed ik het altijd vroeger,en nu weer als ik m’n ciao’tje klaar heb. 8)

Lorenzo Si
              Topic starter

Heey!

Heel erg bedankt voor de tips mensen ik ga ze dan ook zeer zeker toepassen!

Vind het namelijk vrij zonde wanneer ik een leuke brommer heb maar na verloop van tijd vies word. Dat is dan misschien een logische verloop maar toch wil ik hem graag netjes houden!

Dus nogmaals bedankt!

crossfreak
                Bijdrager

ik maak mijn citta alleen knap met wd40 of ander smeermiddel…glanst je kappen ook weer mooi…

thierry93
                  Donateur

@ crossfreak klopt cockpit spray is bijna het zelfde.
                    Gr

tnerual
                    Bijdrager

wat ik nu ga zeggen gaat iedereen afkraken omdat velen het niet weten..
                      Het is vooral preventief voor de goede staat van velgen en chroom werk.. OOK het variohuis achteraan heb ik zo behandeld..

doe een laagje diesel op de chroom.. doordat de diesel beetje vet is, zal je chroom veel sterker zijn, en zal de chroom ook minder snel gaan lijden onder regen, hevigere weersomstandigheden 😉

regelmatig eens opnieuw doen..

het is raar maar waar, het HELPT ECHT 🙂

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

of je pakt gewoon een bus wax voor het chroom en je poetst het op? 😛

tnerual
                        Bijdrager

is zelfs bijna niet meer nodig als je t doet met diesel.. is zeer goed preventief ook 😉
                          maar ja tuurlijk,lennaert, kan best 😉

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.