Vespa-Ciao.NL
:: Graag feedback betreft mijn tuning?

Home Forums Techniek Opvoeren Graag feedback betreft mijn tuning?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

freddy k
    Topic starter

Hallo,

Ik ben hier bezig met het bewerken met men cartertje en 50cc cilinder,
      Ik zou graag wat feedback krijgen(: (of het goed of niet is)

Hier zijn wat foto’s,

Inlaatje:

Cilinder: uitlaat flensje bijgewerkt en poortje,

Titel aangepast.

Martino
      Moderator

Het is jammer dat de foto’s wat slecht zijn en je überhaupt moeilijk zo wat in kan schatten. Ik zal me daarom vooral beperken tot het inlaatje. Het spruitstukje lijkt wel in orde, maar bij het inlaatvlakje aan de binnenkant heb je nog maar een heel krap randje naar boventoe over. Beter om in de beide breedten op de foto te vijlen ipv omhoog en beneden. Dit ivm het netjes af kunnen sluiten van de inlaat.

Betreft de cilinder lijkt de cilinderwand behoorlijke warmloopsporen en een stootrand te hebben. Een hoonbeurtje kan in deze geen kwaad. En het posten van bijvoorbeeld een poortmap met maten laat veel beter zien wat en of de bewerkingen goed zullen zijn. Wat is eigenlijk je doel betreft het tunen?

freddy k
        Topic starter

Martino :
          Het is jammer dat de foto’s wat slecht zijn en je überhaupt moeilijk zo wat in kan schatten. Ik zal me daarom vooral beperken tot het inlaatje. Het spruitstukje lijkt wel in orde, maar bij het inlaatvlakje aan de binnenkant heb je nog maar een heel krap randje naar boventoe over. Beter om in de beide breedten op de foto te vijlen ipv omhoog en beneden. Dit ivm het netjes af kunnen sluiten van de inlaat.

Betreft de cilinder lijkt de cilinderwand behoorlijke warmloopsporen en een stootrand te hebben. Een hoonbeurtje kan in deze geen kwaad. En het posten van bijvoorbeeld een poortmap met maten laat veel beter zien wat en of de bewerkingen goed zullen zijn. Wat is eigenlijk je doel betreft het tunen?

Het inlaat vlakje kan idd nog beter,
          Cilinder is 1x warmgelopen maar doet het nog perfect,
          Het doel is om hem iets meer toeren te laten doen,
          Hij hoeft maar 45-50/h te gaan (brom ciao).
          Staat momenteel op snor klok met poelie 80 en haalt een 47-48/h.
          En trekt goed.
          De bedoeling is vooral om harder te trekken en toch nog 50 te rijden,
          Volgende stap is vario monteren.
          (Het is ook een fun blokje om uit te testen wat er aan te doen valt)
          (wat de grenzen van een vespa blokje ontdekken)

DinoH
          Donateur

freddy k :

Martino :

Het inlaat vlakje kan idd nog beter,
            Cilinder is 1x warmgelopen maar doet het nog perfect,
            Het doel is om hem iets meer toeren te laten doen,
            Hij hoeft maar 45-50/h te gaan (brom ciao).
            Staat momenteel op snor klok met poelie 80 en haalt een 47-48/h.
            En trekt goed.
            De bedoeling is vooral om harder te trekken en toch nog 50 te rijden,
            Volgende stap is vario monteren.
            (Het is ook een fun blokje om uit te testen wat er aan te doen valt)
            (wat de grenzen van een vespa blokje ontdekken)

Die grenzen heb je dan nog lang niet gevonden. ArvidW reed 80 met een std blok!

freddy k
            Topic starter

De ciao bestaat enkel uit aangepaste originele piaggio/vespa onderdelen,

ritze
              Bijdrager

Ja die van atvid ook 🙂
                Als ik eerlijk mag zijn, het. Vlakje is ech op het randje, als je echt wilt knalle moet je goed kunnen dremelen anders lukt het niet
                Ik heb ook wat tune geknutsel in mn perso staan misschien interessant kijk ook zeker naar die van arvidW

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

freak
                Bijdrager

uit boren en vrezen is mooi, maar wat velen vergeten is de wrijving van de in en uit laat gassen tegen de wanden.
                  als je goed wil tunen, moet je alle poorten wat je uit boort of vreest , na die tijd polijsten.
                  pas als alles echt glad is, werkt het beter dan als het oppervlak nog groeven of dergelijk bevat.
                  ook als je het blok in tweeën hebt, de ruimte onder de zuiger polijsten,een glad oppervlak heeft geen wrijving.
                  dit gebeurd bij auto tuning ook.

wat me opvalt aan je foto,s is dat de gevreesde poorten vol zitten met vloeibare pakking.
                  zo heeft het uitboren/vrezen geen zin he!!

freddy k
                  Topic starter

er zit geen pakking inn de poorten?

freak
                    Bijdrager

ik zie het nu ook, na het vergroten van de foto.
                      je kijkt door de poort heen en dan zie je het doek wat er onder ligt.
                      als je de kleine foto ziet lijkt het net alsof er vloeibare pakking in de poort zit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.