Vespa-Ciao.NL
:: GpRacingParts schijfrem Ciao

Home Forums Mening & ervaring Overige mening & ervaring GpRacingParts schijfrem Ciao

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jaffabaffa
    Topic starter

Heeft iemand een mening of ervaringen met de schijfrem die http://www.gpracingparts.com verkoopt voor het voorwiel van de Ciao?

URL:

https://www.gpracingparts.com/shop?store-page=Kit-Freno-Ciao-Anteriore-220mm-p550504002

schijfrem ciao

Ik zou met name graag willen weten welke velgen geschikt zijn voor dat adapterblok waar de remschijf aan vast zit.

Op de website van GpRacingParts zelf, zie ik namelijk alleen voorbeelden met de 4-spaaks velgen.

adapterblok

De passing van het adapterblok in de velg lijkt mij cruciaal voor de werking van dit concept, maar volgens mij zijn niet alles soorten (gegoten) velgen exact hetzelfde van de binnenkant. Of is dit wél het geval?

Wat mij ook onduidelijk is, is of dat adapterblok nou enkel geklemd zit in de velg middels die vijf sleufjes, of dat deze ook aan de linkerzijde van de velg vast gebout dient te worden door zelf gaten in de velg te boren?

Als ik onderstaande afbeelding bekijk, lijk dat laatste het geval te zijn…?

sr3

Ik zou graag meer remvermogen willen hebben, maar ik ga natuurlijk geen gaten boren in mijn (14-spaaks) velgen.

Die Italianen kunnen leuke dingetjes ontwerpen, maar bijzonder duidelijk in hun productomschrijving zijn ze vaak niet…

Peter-77
      Bijdrager

Zijn spullen zijn prima
        en je kan ook compleet met velg kopen bij hem.
        je moet hem gewoon even een berichtje sturen.
        het is niet goedkoop, ga er van uit dat een complete set 600, / 800,- kost afhankelijk hoe zeldzaam de velg

MitchelSi
        Bijdrager

denk dat deze adapters in elke velg pas maar let op, mijn ene 10 spaaks voorvelg had 4 opstaande randen dus paste niet maar mijn andere had 5 en paste wel, was overigens geen set van hun maar zelfde adapter idee

Si rijder Mitchel
        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.