Vespa-Ciao.NL
:: Goeie setup met standaart carter

Home Forums Techniek Opvoeren Goeie setup met standaart carter

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SuperSi
    Bijdrager

Hoi,

Ik ga ook even mijn mening gooien.
      Als eerste zou een 43mm ook helpen in topsnelheid als je je blok niet bewerkt. Ik heb dit zelf ook ervaren.
      Wil je een lekkere 60 rijden met lekkere trekkracht dan is een 43Dr evo genoeg zonder verdere bewerking.

Ga je dan toch je blokje bewerken is de het vraag hoe ver je wilt gaan.
      Alleen je inlaat of ook je spoelpoorten en boosterpoorten doortrekken?
      De inlaat bewerken ging bij mij heel soepel met een ronde vijl van een millimeter of 7/8 dik ongeveer.
      In het begin kon ik deze niet door de inlaat krijgen en naarmate je verder vijlt kan dit wel. ook heb je met rustig vijlen geen kans op doorschieten buiten je “inlaatvlakje” en kan je erg gecontroleerd te werk gaan. Je blokje is van aluminium dus veel kracht/moeite kost het niet.

Je krukas, als dat ook een bromkrukje is, lekker zo laten. Tenzij je max wil tunen lijkt me dit de minst benodigde bewerking.
      Vrijwel alle blokjes zijn pen 10 dus tenzij jij een heel oud blokje hebt, is de kans groot dat je een pen 10 hebt.

Als je gaat afstellen, met een malossi filter, kan je bij ongeveer sproeier 70 beginnen en dan naar beneden werken. Liever te hoog beginnen en 3 keer sproeier wisselen, dan te laag beginnen en je cilinder laten warmlopen.

Daar waar een polini kit 130euro kost, is een 43Dr evo met polini kop los een 30euro goedkoper.

Ik hoop dat ik zo alles een beetje beantwoord heb.
      Als je nog meer vragen hebt zien we ze wel verschijnen!

Succes met klussen!

Rik de Rooij
      Topic starter

Hee,

Helemaal bedankt hier heb ik wat aan ik ga het proberen als het gelukt is dan horen jullie het.

Lennaert
        Sleutelbeheerder

Rik de Rooij :
          Hee,

Helemaal bedankt hier heb ik wat aan ik ga het proberen als het gelukt is dan horen jullie het.

En wat nou als het niet gelukt is zien we je dan niet meer terug..? dat is ook niet echt lief. :pest

Rik de Rooij
          Topic starter

Haha tuurlijk wel jullie horen ook als het niet wil dan ga ik vragen wat ik dan moet doen hahaha

De cilinder zelf kan ik vinden zit bij jmpb parts de zuiger erbij of moet je die apart kopen en welke cilinderkop hoort erbij word er nog niet veel wijzer van.
            43 mm DR evo welke cilinderkop wil iemand een link er van sturen dan weet ik zeker dat ik de goeie heb.

Is een 43DR of een 43 DR evo ik kon alleen de 43 mm DR vinden zit er verschil in of maakt het helemaal niks uit?

Vespaatje
            Donateur

Als je bij cilinders kijkt zie je de ‘cilinderkit’.
              Zuiger zit er dus bij.

Je zou ook je huidige cilinderkop kunnen gebruiken 😉

Als het goed is krijg je altijd een DR evo toegestuurd ondanks dat er alleen DR op de website staat.

Mvg
              Jeroen

Wilk1985
              Moderator

Ik heb 4x een blok opgebouwd met de 43 DR EVO, altijd heb ik deze:

https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/cilinders-gilera-citta/cif-cilinderkop-43mm-citta.html

Cilinderkop gebruikt en dat ging goed. Let op decompressie zit er niet bij dus even los bijbestellen.

Het eerste type 43 DR wordt al jaren niet meer gemaakt, je krijgt altijd de 43 DR EVO opgestuurd.

Zie voor meer info over de kop ook:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35510

Rik de Rooij
                Topic starter

Wilk1985

Ik zat er naar te kijken alleen het jammere ervan is is dat het niet voor de ciao is staat niet tussen het rijdje.

Het zal ook gaan met een 43mM dr en een polini 43 mm cilinderkop dan zou het goed moeten wezen?

Wilk1985
                  Moderator

Oh ja je hebt een Ciao.

Ja ook met de Polini 43 kop gaat het goed, wel even kijken of hij goed vlak is en anders vlakken.

Rik de Rooij
                    Topic starter

Ik heb zitten kijken naar 43 mm maar dan krijg je 65 cc klopt dat of zit ik verkeerd te kijken?

Ik zat een how to te kijken over opvoeren tot 43mm dr evo maar iS dat allemaal nodig voor de 43 mm of alleen de inlaat groter maken is dat ook al goed ?

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Staat onderhand al meermaals antwoord op laatste deel van je vraag….
                        43mm is in dit geval 65cc succes met het onderhanden nemen denk dat het nu tijd voor actie is ;)!

zevenenergie
                        Donateur

Als je echt dat felle wilt. Moet je ook de booster poorten vrij maken.
                          Deze woorden namelijk geblokkeerd door het carter.
                          In de howto worden ze helemaal naar onder getrokken
                          Maar kleine hapjes er uit gaat ook.

En het liefst ook de spoelpoorten flowen. Dat wil zeggen carter bij de hoofd spoelers, overeen laten komen met de cilinder.

Het kan ook natuurlijk gewoon, plop er op, dat rijd ook.

Rik de Rooij
                          Topic starter

Goedenavond ik ben begonnen met het project heb het blokje uit elkaar liggen maar ben achter het eerste gekomen.
                            Zoals je ziet op de fotos zit en een heel piepklein gaatje in een gat waar dient het voor of is dat juist verkeerd dat het gaatje erin zit?

En wat voorn carter is dit wel een normale of is het heel wat anders?

Hoort er een plaat over die 3 gaatjes heen of hoort dat juist niet?

Als jullie het onduidelijk vinden dan zal ik het met een cirkeltje aangeven in mijn volgende post als jullie dat dan willen?

Mvg Rik

[pfs]8810-vepsa ciao carter 2.jpg[/pfs][pfs]8810-vespa ciao carter 3.jpg[/pfs][pfs]8810-vespa ciao carter 1.jpg[/pfs]

Vespaatje
                            Donateur

Dat gaatje is niet standaard en volgens mij ook niet prestatiebevorderend.
                              Jij beschikt ovet een mix-carter, uit je verhaal begrijp ik dat je de oliepomp er dus niet bij hebt.
                              Over die 2 gaten gaat een plaatje en daarop de oliepomp.

Noetiepoerker26
                              Donateur

Ik zeg maar één ding: hier is een beunhaas aan het werk geweest (ik kan het weten :P) heeft dit blokje eigenlijk wel eerst gelopen? Dit zou gigantisch veel vals lucht moeten trekken.

Dr Gonzo
                                Donateur

Noetiepoerker26 :
                                  Ik zeg maar één ding: hier is een beunhaas aan het werk geweest (ik kan het weten :P) heeft dit blokje eigenlijk wel eerst gelopen? Dit zou gigantisch veel vals lucht moeten trekken.

Inderdaad…
                                  Het lijkt er op alsof iemand met een slijptol de oliepomp eraf heeft geslepen….Die groeven horen in ieder geval niet thuis op die plek..

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.