Vespa-Ciao.NL
:: Goedkoop een vuile tank schoonmaken?

Home Forums Techniek Framedelen Goedkoop een vuile tank schoonmaken?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaPiaggioCiao
    Topic starter

Hallo,

Heb een Piaggio Ciao gekregen, en heb hem al een paar dagen kunnen gebruiken. Nu heb ik gemarkt dat hij bij het loslaten van de gas en het remmen stil valt. Hij geeft ook soms wel gas en soms niet. Ik vermoed dat dit vuil in de tank is. Ik vrees dat het probleem roest is. Ik weet dat hier producten voor zijn, maar wil het wat goedkoper proberen. Zou het helpen als ik een benzine filtertje plaats tussen mijn tank en carburateur? Want die zijn nu rechtstreeks verbonden.

Martino
      Moderator

-Tank leeg halen.
        -Volgieten met natuurazijn.
        -Week laten staan.
        -Goed schoon spoelen.
        -Weer vullen met mengsmering.

Benzinifiltertjes kun je altijd extra plaatsen tussen tank en carburateur.
        Ook de al aanwezige tankfilters en banjofilter goed rei

Jonny10
        Bijdrager

Het zou heel goed kunnen dat dat niet het probleem is voor je motorische mankement. Maar ik had mijn verroeste tank perfect schoon en gecoat gekregen met “HG Ontroester”. Moet je verdunt met benzine of water tot de nok in je tank doen, een nachtje laten staan en goed doorspoelen (anders komt de coating in je carb). Een flesje kost zo’n €12 bij een bouwmarkt.

VespaPiaggioCiao
          Topic starter

Moet ik dan eerst kiezeltjes of moeren in de tank doen en goed schudden? Heb ik gehoord van een vespa dealer maar dit lijkt me niet echt gemakkelijk om te doen.

Jonny10
            Bijdrager

Dat is eigenlijk alleen maar reëel als je een verwijderbare tank hebt. Anders zou je heel je frame moeten strippen aangezien het frame ook de tank is.

VespaPiaggioCiao
              Topic starter

Ik heb me een fles HG ontroester gehaald. Kan ik dit het best mengen met cola, water, benzine of werkt natuurazijn hierbij ook?

Jonny10
                Bijdrager

Het liefst benzine, want met water of cola zou je weer roest kunnen veroorzaken. Zelf heb ik cola gebruikt omdat ik geen benzine te sparen had. Dus van de vier het liefst benzine of natuurazijn.

Als je toch cola of water gebruikt is het wel belangrijk dat alles restjes vloeistof uit je tank verdwijnen. Ik had bijvoorbeeld me benzine kraantje en nippel eruit gedraaid en een fohn in me tank laten blazen voor een kwartier totdat het kurkdroog was.

VespaPiaggioCiao
                  Topic starter

Dus het natuurazijn mag gewoon bij het antie roest middel gemngd worden?

Guido
                    Donateur

Geen idee? Als je doet, buiten en niet de dampen inademen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.