Vespa-Ciao.NL
:: goede uitlaat voor 70cc polini

Home Forums Techniek Opvoeren goede uitlaat voor 70cc polini

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lowie
    Bijdrager

geweldig 😉 wel hoog toerig…
      maar in je setup staat fabrizi? dat is natuurlijk wel een superrrr uitlaat

noellke
      Topic starter

jah maar deze setup hiernaast is van mijn si met 47 alu deps alleen die moet ik nog bestellen zodra het financieel meewerkt;)

Flip V/d Kuil

SP is leuk, maar optrek is eigenlijk bagger.
          Voor hetzelfde geld kun je dan veel beter een polini top one nemen.
          Of de Simonini Proline.

PoliniCitta
          Bijdrager

de optrek van de sp vergeet je wel wanneer je de boost in hoge toeren krijgt. heb zelf ook een polini 70cc en optrekken doet ie iets minder, maar vanaf het middengebied begint het pas echt leuk te worden.

Als je echt van hard optrekken houd neem zoals flip zegt een top one.

Flip V/d Kuil

Precies, maar ik vind wel dat bij een polini cilinder ook gewoon een polini uitlaat hoort, en in dit geval de Top One..

Naad
              Bijdrager

Flip V/d Kuil :

hansieb :
                Proma circuit VS top one op 42 alu polini

De circuit heeft een VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ergere boost! tot aan de 75-80km/h

Top one heeft 1 boostje bij de 30 en 1 boostje bij de 50km/h tot aan de 75-80km/h

Ervaring is dat ze beiden even hard liepen, maar ik zou veel beter voor een circuit gaan.
                Ik denk, geef geen garanties dat een simonini racing sneller is dan een circuit.
                De circuit houd wel in op topspeed, naar mijn gevoel.

Maarja dan staat hansieb ook wel bekend om zijn “beruchte” tuning (hoest hoest hoest)
                Aangezien zijn 47mm DEPS met reedvalve en 19 mm carb, vario en calibrata een NIET OVERDREVEN !!! 1,6 KW op de testbank aangaf !

Tis toch werkelijk waar een gods-wonder.

In tegenstelling tot mijn zielige 41mm, speedengine, standaard krukje, en 13/13, en mij verschrikkelijke Polini Top One
                Hetzelfde bereikt op de testbank .. dus ook 1,6 kw ..

XD

ik zou voor proma cc gaan,
                heb ik zelf ook 😀

hansieb
                Moderator

Meneer flip,

Het is geen godswonder dat die niet meer dan 1.6 kw aangaf , aangezien er std 1:11,5 vertanding in zit. Hij gaat niet harder dan 75-80 omdat die aan het einde van de vertanding zit/zat. Zoals je ook al aangaf liep die gewoon brak.

Sowieso zou ik niet gaan voor een top one als je al erover nadenkt om een 47 deps te gaan halen.

Roggel een simonini racing of iets in die richting.

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.