Vespa-Ciao.NL
:: Goede ervaringen CP-vv?

Home Forums Techniek Elektrisch Goede ervaringen CP-vv?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Topic starter

Hier nog even een feedback topic over de CP-vv.
      Het enige waar ik hier nieuwschierig naar ben is of er ook al wat mensen positieve ervaringen mee hebben?
      Er zijn nu toch al redelijk wat in omloop en tot dusver horen we alleen van de problemen.

Heeft de rest het spul voor de sier liggen of word er ook mee gereden en gaat dat goed?

Eigen ervaring:

Ik zelf ben er positief over, ondanks het iets gevoeliger kunnen zijn qua afstelling, rijd mijn brommer er niet merkbaar anders mee als met de normale cp setup. De vonk komt zwakker over maar mijn brommer start prima, loopt ook goed stationair en reageert prima op het gasgeven.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Jarco
      Bijdrager

Tonni :
        Eigen ervaring:

Ik zelf ben er positief over, ondanks het iets gevoeliger kunnen zijn qua afstelling, rijd mijn brommer er niet merkbaar anders mee als met de normale cp setup. De vonk komt zwakker over maar mijn brommer start prima, loopt ook goed stationair en reageert prima op het gasgeven.

Zelfde ervaring hier, niets aan toe te voegen. :thumb

Docs
        Donateur

werkt bij mij prima:thumb heb hier nog een setje liggen, die wordt binnenkort ingebouwd. zo gauw die geplaatst is laat ik ook wel even horen hoe die werkt.

Edjuh
          Bijdrager

Mijne rijdt ook prima.

Frankie
            Bijdrager

Moet alleen iets langer lopen om hem aan te krijgen , maar voor de rest werkt ie perfect :thumb

eidos
              Donateur

Mijn blokje loopt er ook aardig mee, Moet hem alleen nog verder afstellen. Kwa sproeier en stationair. Ben er nu eigenlijk niet echt mee bezig in dit weer. Ik laat mijn brommer lekker binnen staan. Dan maar even fietsen.. Heb er nog even een kort filmpje van gemaakt:

Edit: (13-01-10)

Vandaag ook getest met Afgedraaid vliegwiel, 650gram.

Ook al is de vonk in de lage toeren(stationair) vrij zwak. Loopt mijn blokje prima stationair met een flink afgedraaid vliegwiel.

ouwe knakker
                Bijdrager

Heb em er net ingezet en ff gestart,start meteen dus alles goed aangesloten(simpeler kan ook niet).
                  Zal er eens een paar dagen mee rijden en kijken wat ik merk.

Zeebodem.
                  Bijdrager

ik heb hem er nu vanaf het weekend inzitten,en ik moet zeggen…..wat een genot zeg:)
                    hier was het na de inbouw ook starten en lopen.net zo mooi.als ik eerder een poosje flink had geplankt,merkte ik meteen aan mijn motorblok dat de contactpunten weer verlopen waren:S
                    nu loopt het wel zo mooi.

ik ben er erg blij mee.

Daan777
                    Moderator

Mijn ervaring:

Perfect ontstekingstijdstip op hoge toerentallen.
                      Ik heb hem gemonteerd.. hij deed het meteen:)

Maar één dag later was de chip al kapot:(
                      Ik heb hem weggezet terwijl hij nog liep, uitgezet en gaan slapen.
                      Volgende ochtend was hij dood.

sjbtje
                      Bijdrager

opzich zijn mijn ervaringen ok wel goed zeker vergeleken met de cp’s zelf!!
                        het optrekken enzo is veel fijner en vooral de top vind ik..

alleen vind ik het wel gekloot met het afstellen van de bougie,,
                        kan aan mij liggen maar 0,50 deed het met mij setup minderged dan met 0,40

naja verder goed maar nu kapot:S warsch kortsluiting ik denk dus doordat ik er een schakelaar tussen had gezet om aan en uit te doen, ik denk dt ie daarom dus kapot is gegaan..
                        hopelijk zijn de nieuwe setjes er snel weer!!:)

Guus
                        Bijdrager

Misschien een domme opmerking, maar kan je niet gewoon een hittegraadje lager bougie erin zetten om de zwakke vonk te compenseren? Zou geen gaten in je zuiger moeten geven toch omdat de vonk juist zwakker is?

sjbtje
                          Bijdrager

das waar met b6hs reed mijn vespa beter dan met b7hs.
                            maar!!!
                            ik had ook een bougie br7hs dat warsch voor electrische ontsteking is bedoeld en die deed t prima

Guus
                            Bijdrager

Dat is raar want de bougie voor elektronische ontsteking zijn vaak juist op een sterkere vonk gebouwd.

sjbtje
                              Bijdrager

tja maar bij mijn reed ie wel beter k weet ook nie wt t is

Interceptor
                                Donateur

Hoe kan je checken of doormeten of de chip nog werkt? of gewoon alles behalve de chip vervangen en dan de conclusie trekken dat de chip niet (goed) werkt
                                  Probleem: de vonk wil niet naar de electrode overspringen:?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.