Vespa-Ciao.NL
:: Glijd door na omgekeerd zetten

Home Forums Techniek Problemen oplossen Glijd door na omgekeerd zetten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciao PXke
    Topic starter

Ik heb mn snor ciao px vandaag ondersteboven gezet,, met lege benzinetank natuurlijk! Kzet hem weer normaal en hij start niet meer. Het lijkt erop dat het vliegwiel ofzo doorglijd,, kversta er niets van:?

Alvast Bedankt8)

LexCiao
      Bijdrager

Hoe bedoel je met je vliegwiel door draaien..?

kan ook zijn dat die spie eruit is ofzoo…had ik ook gehad met me snorrie :S

weenie hoe het was gekomen en hoe het kan maar het kon dus schijnbaar..

nja …verder weet ik niet echt wat je bedoeld met doorglijden..

Ciao PXke
        Topic starter

Het maakt eenmaal het geluidje dat hij gaat starten,, dan trap ik normaal door tot hij start, maa het vliegwiel stopt met draaien na dat ene geluidje (terwijl ik wel nog trap).

LexCiao
          Bijdrager

Hmmm…lijkt erop dat die spie er dan uit is…

anders weet ik het niet egt want zoiets heb ik ook gehad…

alleen bij mij ging hij aan wou weg rijden en daarna deed hij ook nix meer…dus alles eraf gehaald en bleek die spie weg te zijn:O

die lag in me carter maar gelukkig nix kapot ofzo

Ciao PXke
            Topic starter

Bedankt, kzal morgen eens kijken!

FonS
              Bijdrager

Ciao PXke :
                Ik heb mn snor ciao px vandaag ondersteboven gezet,, met lege benzinetank natuurlijk! Kzet hem weer normaal en hij start niet meer. Het lijkt erop dat het vliegwiel ofzo doorglijd,, kversta er niets van:?

Alvast Bedankt8)

er is olie, uit de naaf van je achterwiel, op je v-snaar gelopen, en die slipt nu dus.
                er zitten 2 gaatjes in die naaf, ter ontluchting, maar als je hem op de kop houdt loopt de olie eruit.

v-snaar héél goed schoonmaken, liefst een nieuwe erop, en je poelie en koppeling ontvetten.
                (check ook het olie-peil in je naaf, dat zal nu te laag zijn 😉 )

Ciao PXke
                Topic starter

maar in dit: [url]http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=6587[/url] topic staat er dat het geen kwaad kan als je je ciao ondersteboven zet zonder benzine erin!?

LeMoN
                  Bijdrager

het hoeft echt niet zo te zijn dat het uit je naaf loopt hoor, want als je naaf gewoon goed dicht is kan dit echt geen kwaad, waarschijnlijk is het je spie, moet je ff kijken 🙂 en die ontluchtingsgaten in de naaf heb ik nog nooit gezien, hoewel ik al vele malen mijn achterwiel eruit heb gehaald

Tim
                    Bijdrager

toch zitten die er wel lemon, heb ik gisteren nog ondervonden:p had me achterklok op de kop liggen en toen zag ik heel langzaam olie uit z`n gaatje komen…
                      maarja denk ook eerder dat het je spie is.

Jelle
                      Moderator

LeMoN :
                        het hoeft echt niet zo te zijn dat het uit je naaf loopt hoor, want als je naaf gewoon goed dicht is kan dit echt geen kwaad, waarschijnlijk is het je spie, moet je ff kijken 🙂 en die ontluchtingsgaten in de naaf heb ik nog nooit gezien, hoewel ik al vele malen mijn achterwiel eruit heb gehaald

iedere naaf heeft een ontluchting/overloop en die lijkt aan de buitenkant dicht. en daar loopt zeker olie uit als je die op zijn kop hebt.

is dat verdieptje gleufje.

Ciao PXke
                        Topic starter

Kheb eens gekeken en als ik zonder bougie trap gaat het wel! En met bougie glijd het door.:? Maar ik ben nu eerst een pistonstop aan heet maken om de vario te demonteren,, want mn vliegwiel is al een beetje beschadigd:(

FonS
                          Bijdrager

zonder bougie bouw je geen compressie op, met bougie wel.
                            snaar slipt dus door als hij in feite tegendruk krijgt, ligt dus wel aan olie, heb je al eens ernaar gekeken of de v-snaar vettig is?

Ciao PXke
                            Topic starter

Niet echt vettig maar vanmorgen ging het terug met bougie en na een tijdje gleed het weer door!

FonS
                              Bijdrager

hij staat ook strak genoeg? blok zo ver mogelijk naar voren geschoven?

LeMoN
                                Bijdrager

jelle :

LeMoN :

iedere naaf heeft een ontluchting/overloop en die lijkt aan de buitenkant dicht. en daar loopt zeker olie uit als je die op zijn kop hebt.

is dat verdieptje gleufje.

nooit geweten :D, maar mijn achterklok komt ook olie uit, maar gaat niet over me vsnaar ofzo komt dat dan via dat gleufie ofzo? en hoe kan ik dat dan verhelpen? ik heb al nieuwe pakking besteld, kijken of dat helpt 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.