Vespa-Ciao.NL
:: Glenn’s perso (boxer1,bravo,ciao’s (racer))

Home Forums Perso’s Projecten Glenn’s perso (boxer1,bravo,ciao’s (racer))

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 87)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Ik had hetzelfde probleem, bij mij was het inlaatvlak dusdanig beschadigd dat er totaal geen carterdruk meer was. Stationair lopen prima, maar alleen toeren op de bok.

Misschien even het blok eronder weg halen, kruk voor de inlaat zetten en blazen (kijken of er geen lucht langs de kruk kan)

#NAAM?

Maar bij mij loopt hij juist dus niet stationair. Volgas gaat ie echt als een gek.
        Alleen als ik hem terug laat vallen in de toeren valt hij uit.
        Dus eigenlijk het omgekeerde van jou als ik het zo begrijp.
        Als ik hem aanren hoor je hem ook wel ‘opkomen’ maar krijg je hem ook niet aan.

#NAAM?

Update:

De zwarte mix loopt nu gelukkig! =)
          Dacht eerst dat hij probleem bij de vlotter lag omdat hij dus niet stationair liep.
          Maar dit kon het dus niet zijn omdat ik al een andere had geprobeerd. Probleem was uiteindelijk kapotte keerring.
          Zit nu een sproeier 46 in en loopt gewoon goed, in totaal heb ik dus het volgende vervangen eer hij liep:
          – Nieuwe zuigerven , kop en voet pakking.
          – Nieuwe boegie B6HS ( zat eerst B8HS in met lange schacht :no )
          – Andere zuiger en dus een nieuwe keering.

Verder nog een super mooie aanwinst , aangezien ik al een tijdje opzoek was naar een oldtimer.
          En al een paar keer was gaan kijken maar tot nu toe niks gevonden nu eindelijk een in bezit!! 😀
          Het is een vespa bravo uit 1983 als het goed is moet het frame.nr nog even checken.
          Helemaal orgineel met kickstart ofcourse en gaat als een tierelier.
          Vanaf 10-15 trekt ie als een gek mooi door naar de 45/50.

angel
          Bijdrager

leuk dat je een oldtimertje hebt gevonden mijne is iets jonger (’84. En waarschuwing: hier beschouwen ze dat niet echt als oldtimer (bedoel op vespa ciao forum 😀

#NAAM?

Ik beschouw het wel degelijk als een oldtimer en ben er dan ook super blij mee!
              Lak is ook nog orgineel ( zoals de rest van de brommer ) en heb net een stukje geboend maar dat ziet er weer verdoms mooi uit.
              En uit de binnenkant van de tank kun je ongeveer eten zo schoon :lol

miniciao1968
              Donateur

Oldtimer of niet, tis een mooie Bravo! :thumb

mijn Bravo is uit 72, dus ja het kan altijd nog ouder..;)
                Fraaie aanwinst!

#NAAM?

Zo mensen net terug van 2 weken vakantie.
                  Oostenrijk bij italie geweest ,maarliefst 1 ciao gezien wel een hoop vespa scooters toen we in italie zijn geweest.
                  Ook voor de hongerige mens :lol

Verder nog een nieuwe aanwinst namlijk een gasbrander , heel handig om blokjes uiteen te halen.
                  gaat op een butaan fles dus makelijk te vervangen.
                  Verder ga ik binnekort verder aan de blauwe racer met de voorvork.
                  Deze word op een aparte manier ‘geverfd’ door mezelf als het goed is 😀
                  Ook nog bezig geweest met het mix-blok om hier een zij-inlaat uit te gaan fabriceren.

Duss stay tuned 😉

#NAAM?

Big update =):

Heb de zwarte ciao mix verkocht, Heb hem voor de verkoop helemaal geboend+gewaxt en het resultaat mag er wezen.
                    Zoals hij hieronder staat is hij de deur uit gegaan.

Verder is vandaag na ruim 5 dagen in spannend te hebben gewacht men pakketje aangekomen.
                    Wat zou het zijn..:?

Jaa het is een poedercoat-set =)
                    Heb er ook nog 3 zakken poeder meteen bijgekocht in de kleuren zwart/donkerrood/wit.
                    Moet alleen nog een oven omdat het 10 minuten gebakken moet worden als het gepoedercoat is.
                    Iemand nog wat staan misschien? :lol

Dit was het weer.

Loxerium
                    Bijdrager

Ben benieuwd hoe goed die poedercoat-set werkt! Dat wil ik wel even zien 😀 Ik wist niet eens dat dit bestond haha

Anoniem

Nice! Ben alleen benieuwd hoe je dat gaat bakken.

#NAAM?

Jaa ik eerst ook niet, was laatst op het internet aan het surfen en kwam het toen tegen.
                          Heb er ook heel veel positieve reactie’s over gelezen dus dan nu de proef op de som.
                          ben zelf ook erg benieuwd naar het resultaat 🙂
                          En ik wou de kleine delen gewoon in een huis tuin keuken oven doen.
                          En de buurvrouw doet aan keramiek en die heeft dus een flinke joeperd in huis.

DaanCiao
                          Donateur

Wel super handig voor kleine onderdelen!
                            Miss neem ik binnenkort wel ff contact met je op;):D

hansieb
                            Moderator

Ben wel benieuwd wat z’on setje kost glenn?

Mooi even testen dus 😉

#NAAM?

Update:

Even een overzichtje van de projecten:

– Blauwe racer: zo goed als klaar, alleen nog de voorvork deze wil ik gaan poedercoaten als het goed is. Dus deze zal voor de volgende lente zeker afzijn.

– Oldtimer: Moet nog geboend worden en goed afgesteld. gaat nu op stal dus zal in’t voorjaar gebeuren.

– Poedercoaten: Poedercoat-set wordt momenteel een nederlands stopcontact i.p.v engels op gezet. Verder heb ik waarschijnlijk een middenmaat oven gevonden. Als ik dit beide heb ga ik meteen aan de slag.

– zij-inlaat: Hier heb ik vandaag flink aan verder gewerkt, Aangezien ik gister een dremel heb aangeschaft. Zo heb ik de hemden uit de cilinder en zuiger vergroot, En onder cilinderhemd kanaaltje beetje groter gemaakt. Nu dit groter was blokeerde de grote cartherhelft. Deze ook aangepast. De kleine mix carter helft pasten als gegoten. Hierna gaatje in de krukas geboord. Is 9mm geworden om het toch nog goed stevig te houden. Moet nu dus nog alleen een spruitstuk voor de caberateur en het geheel word gereviseerd nog. Komt CP-onsteking verder nog op. Genoeg gelult :pest

Dylan
                                Donateur

zo dat gat van die krukas is zeker niet gecentreerd??

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 87)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.