- Dit onderwerp bevat 86 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 11 maanden geleden door Joe23.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 december 2009 om 15:54 #456361
jups.
5 december 2009 om 16:06 #456362
#NAAM?In principe is het wel niet niet perse nodig , want oudere brommers hebben het ook niet.
Dus stel ik zou het zoals manier 1 doen. En dan die veer eruit halen en daar een (vaste) versteviging tussen maken , zou het in principe wel moeten kunnen. Alleen is de brommer dan wat minder geveerd. Of zie ik dit nu fout 😕5 december 2009 om 16:24 #456364dat zou moeten kunnen.
hoop dat je hier dan iets knaps op weet te verzinnen.5 december 2009 om 16:44 #456058Ik heb er een beugeltje omheen gemaakt, werkt prima;)
6 december 2009 om 11:17 #456385
#NAAM?Gisteravond mijn jmpb pakketje met sinterklaas gekregen , zat o.a het volgende in:
– 43mm Dr evo
– proma cc
– 13/13 carb
– handvaten & zijstandaard
– poelie , luchtfilter en nog wat kleinere dingen 😀Ben momenteel de brommer aan het strippen , schiet al aardig op 🙂
6 december 2009 om 11:19 #454567Manier 1 gaat echt niet lukken hoor.
Zo heb ik het gedaan :
http://picasaweb.google.de/HerrFlicK.vespaciao/PoedercoatCiaoRal1007#46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel9 december 2009 om 16:24 #435187
#NAAM?Jha dat is ook een manier , ik denk dat ik ook zoiets in die richting ga doen.
Alleen schiet het momenteel niet echt op want ik heb proefwerkweek 😕
Maar daarna wel lekker kerstvakantie dus dan zal ik eens wat vaart erachter gaan zetten. De kleur word denk ik blauw ( andere blauw dan hij nu is ) , en dan met wit of zwart of een andere mooie kleur die bij blauw past 🙂6 februari 2010 om 17:14 #457857
#NAAM?Update:
Zo mensen daar ben ik weer. Heb lange tijd niks kunnen doen aan de brommer omdat ik het nogal druk had , en omdat onze stal geen verwarming of iets dergelijks heeft en het dus nogal koud was.
Vandaag was het weer een stuk beter en warmer dan de afgelopen tijd en dus meteen weer aan de slag gegaan!
Heb ongeveer de hele brommer uit elkaar gehaald , alleen de voorvork , lamp en bekabeling rest nog. Maar dit wou ik morgen dan nog even klaarmaken. Hieronder nog een foto van hoe hij er nu bijliicht. Het is wel een beetje rommelig omdat ik de bekabeling en lamp bij elkaar heb geduwd om ruimte te besparen 😛

Hier nog de verfbussen die ik een paar weken terug nog heb gekocht. zoals jullie kunnen zien wordt hij metallic blauw =). De velgen laat ik waarschijnlijk gewoon orgineel grijs.
6 februari 2010 om 18:45 #457864Persoonlijk denk ik dat je niet genoeg hebt aan 1 busje primer. Blanke lak moeten er minstens 2 zijn.
wel goed bezig!!6 februari 2010 om 20:28 #457875Ik vind het DOOD en DOOD zonde dat je een Vespa die nog zo mooi in z’n orginele lak zit gaat overspuiten!
Als je hem nou liet coaten of prof liet spuiten, naja, oke dan.
Maar je gaat hem ook nog eens zelf spuiten met Motip busjes:con
Achja, ieder z’n mening zal ik maar zeggen.succes…
6 februari 2010 om 21:20 #457880
#NAAM?@ spinder: een nieuw busje lak is zo gehaald bij te weinig. maar aangezien ze nogal vrij prijzig zijn haal ik er liever een bij dan dat ik er een over heb.
@ vespaavanti: Hij zit ook nog heel goed in de lak. maar aangezien er nog een buis tussenkomt en deze dus ook gespoten zal moeten worden, ziet het niet uit als je dadelijk 2 kleuren lak hebt. en wat je niet op de foto ziet is dat hij van onderen toch ook een wat aan het roesten is. Verder laat ik de velgen wel gewoon orgineel omdat deze nog prima in de lak staan. Ik zal echt niet de vespa gaan overspuiten als het onnodig was hoor 😉
Verder zal ik morgen dan zoals gezegd nog even de voorvork ect demonteren. zodat ik alleen nog maar een kaal frame heb. Daarna wellicht gaan schuren of anders bij slecht weer alvast de cilinder montoren , blokje wat oppoetsen 🙂
6 februari 2010 om 23:10 #457885Dan zou ik de buis gewoon achterwege laten;)
Maargoed, succes.8 februari 2010 om 17:49 #455294
#NAAM?Heb vandaag nog een aantal dingen voor de brommer gekocht. oa metaal plamuur om de “deuken” waar ciao opstaat glad te maken, verder nog wat staalwol ect. Heb ook een citta voorvork op het oog, dus hopelijk komt die ook snel genoeg mijn kant op =)
Weet verder misschien nog iemand welke kleur trekveertjes ik het beste kan gebruiken met mijn setup, nog even voor de duidelijkeheid hieronder wat er allemaal onder komt ( en ook al gekocht is ):
– 43mm dr evo.
– 13mm carb + nog inlaat uitveilen.
– 80mm poelie & malossi luchtfileter.
– proma cc.Binnenkort ga ik eens het blok opentrekken, en dan hopen op beter weer zodat ik hem eens kan gaan spuiten.
8 februari 2010 om 18:03 #455287groene of blauwe van polini
18 februari 2010 om 22:59 #439169
#NAAM?Update:
Zo mensen heb vandaag weer wat verder gewerkt. Ben begonnen met schuren en tevens ook hele frame gepoetst / ontvet , en het is alweer lekker opgeschoten. Heb de tank al voor een groot gedeelte geschuurd.
Verder nog de stang passend gemaakt dus die kan binnenkort ook erop gelast worden.
verder nog mijn citta voorvorkje binnen gekregen ,
en nog trekveren/rubbers ( Bedankt nog olaf voor het brengen
)
en m-stuur komt ook binnenkort mijn kant op =)
Hieronder nog een foto’tje van hoe het frame er momenteel bij staat:

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.