Vespa-Ciao.NL
:: Girela ec1 met spaakvelgen

Home Forums Advertenties Brommers aangeboden Girela ec1 met spaakvelgen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Thije
    Topic starter

Hallo ik heb een Girela citta ec1 met spaakvelgen. Heeft iemand informatie over mijn brommer qua waarde? Ik heb op marktplaats nog nooit een type zoals mijn brommer gezien. Dus weet niet zo veel over het type/ de waarde

Gr Thije
      IMG_20240724_201025IMG_20240724_201019IMG_20240724_201015

Crullie
      Donateur

Een echte originele EC1 is wel wat waard voor de liefhebber, pracht Oldtimer Gilera :thumb
        Deze heeft veel roest en zal 200 tot 400 € waard zijn nu.
        Ga je deze EC1 mooi opknappen dan word het aardig wat meer waard en als je het goed doet alles werkend en blinkend kan de prijs van 1000 tot 1400 € oplopen.
        Zoals ik het zo zien kan van de foto’s ging ik mooi proberen om de oude Glorie terug te brengen.
        Succes :thumb

TICKLING BARN

Thije
        Topic starter

Wat zou ik dan het beste kunnen vernieuwen?
          Ik denk misschien de kappen en de dingen waar roest op zit?
          Het frame weet ik niet zo goed wat ik er mee moet: overspuiten of gewoon zo laten?

Bedankt voor je reactie Crullie

Thije
          Topic starter

En hoe kan ik de roest het beste verwijderen? Of moeten we dan nieuwe onderdelen aan?

Crullie
            Donateur

Zadel zou ik vernieuwen want volgens mij hoort dit zadel niet bij een EC1.
              Kappen als ze heel zijn geen scheuren of breuken en dergelijk alleen even mooi oppoetsen.
              Roest verwijderen gaat tijd in zitten en veel ellebogen smeer maar met een goede polijst pasta met boenwas erin zal veel goed maken ( Commandant is een goed poets merk ), kan zelfs zo zijn dat alle roest verdwijnt maar ja daar kom je achter door eerst goed te poetsen, ook even de voorpoten, balhoofd schetsplaten even in nieuwe Alu verf zetten.
              Frame kan ik zo niet beoordelen dan zal je eerst een paar kale frame foto’s moeten maken, vaak valt dat wel mee, is er wel veel roest aan het frame dan weer ff schuren/boenen en nieuw verfje.

Vraagje ; Loopt deze EC1 nog ? en zijn remmen en vering nog stabiel ?

TICKLING BARN

Thije
              Topic starter

De citta loopt perfect. Remmen en vering doen het ook goed.

Crullie
                Donateur

Hah dan wist ik het wel, opknappen met een beetje liefde :thumb
                  Een echte EC1 is dat wel waard 😉

TICKLING BARN
                  2

Wim
                  Bijdrager

Prijsvragerij. Drie uurtjes later staat het dingetje gewoon op marktplaats.

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-oldtimers/m2163082649-girela-citta-ec1-met-spaakvelgen

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Crullie
                    Donateur

Nu hopen dat iemand hem koopt en wel tijd en ellebogen smeer over heeft 😛

TICKLING BARN
                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.