:: Girela citta topsnelheid te laag voor set up.
-
StefanTopic starter
Hallo ik heb recentelijk mijn citta opgevoerd hier is de setup voor mijn girela citta
Uitlaat : techno circuit
cilinder : polini 65cc pen 10
luchtfilter : racefilter
sproeier: 72 zoals aangeraden voor mijn set up
Ontsteking: electronisch
inlaat : Uitgeveild tot 13mm
carburateur Dell”ortho 13/13
Nou is mijn probleem dat ik niet harder ga dan 55(gps) terwijl ik naar aanleiding van mijn setup verwacht minimaal 60 te gaan. Toen ik eerst 55 aantikte was mijn uitlaat een beetje lek bij de cilinder nu heb de ik dat gefixt en verwachte ik eigenlijk iets meer vermogen te hebben maar hij kon alsnog niet harder dan 55. Nou heb ik vandaag mijn poulie vervangen door een grotere sinds de vorige heel klein was en toen was de Max 50 . Ik heb toen de standaard trekveren vervangen met groene polini trekveren en toen zat ik weer op een max van 55 met de grotere poulie dus ik verwachte dat als ik terug ging naar mijn kleinere poulie dat ik dan iets harder zou gaan dan 55 met de nieuwe trekveren maar dat was niet zo. De citta rijd voor de rest wel top. Is mijn citta ergens nog begrensd waardoor ik maar niet harder kan dan 55 of is er wat mis met de koppeling ofzo ?
Hoi Stefan,
Er zit nergens meer een begrenzing in. Het kan aan je krukas liggen heb je die bewerkt?
Ik vind 72 als sproeier best wel groot. Ik zou met sproeiers aan de gang gaan, eerst laten viertakten en dan terug gaan tot het stopt (de “Wim methode”)
Het ligt niet aan de koppeling.
Die techno uitlaat is niet geweldig. Daar moet je niet te veel van verwachten.
Krukas tuning berekenen
-
Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door zevenenergie.
StefanTopic starter
halo ik heb inderdaad niet de krukas bewerkt maar is heeft rommelen met sproeiers zin als de bougie wel mooi koffie Braun is en de citta naast de topsnelheid goed loopt ? misschien zijn mijn verwachtingen simpelweg onrealistisch.
Met de kleur zit je goed (Koffie met melk).
55 is natuurlijk een ideale snelheid in verband met oom agent, want je mag 55 halen op de rollerbank.
Hun, verwachtingspatroon is dat je harder gaat. Maar bij de 70 kijken ze je aan als of je een bank berooft hebt.
Als je een standaart snor-krukas hebt laat je aardig wat liggen, maar ik weet niet hoeveel, want ik pas altijd de krukas aan.
65 zou haalbaar moeten zijn als je de cilinder standaard laat.
-
Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door zevenenergie.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.