Vespa-Ciao.NL
:: Gillend geluid

Home Forums Algemeen Oude topics Gillend geluid

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

michael
    Topic starter

Hoi heb een probleempje als ik met met brommertje ga rijden en ik geef te veel gas begint ie onwijs te gillen en lijkt het wel alsof de v-snaar onwijs doorslipt terwijl die op de goede strakte staat,na een tijdje lijkt ie het slippen te hebben ingehaald en trekt ie hem gewoon door maar iedere keer als je dan weer moet optrekken blijt ie gillen.
      Weet iemand toevallig wat het is en wat ik er tegen moet doen?.

Heel verhaal maar hoop dat iemand een antwoord heeft.
      BvD Michael.

Ciaofrank
      Bijdrager

misschien is ie wel versleten? ik weet niet hoe oud ie is??? Maar eigenlijk zou ik toch denken dat ie niet strak genoeg zit!

kan ook olie/vocht of iets dergelijks zijn waardoor ie slipt, maar ik denk toch echt dat ie strakker moet!

Martijn
        Bijdrager

heb ik ook al gehad, mijn poelie was toen volledig doorgedraait, en vanbinnen rond geworden omdat hij niet goed vast zat! hij had daardoor dus bijna geen optrek. maar op hogere e toeren ging het nog beetje maar slipte heel fel door. en maakte ook een hels lawaai. greetzZ

michael
          Topic starter

ja bij nader inzien ga ik toch proberen om de v-snaar strakker te zetten alleen welk boutje moet ik ook alweer losdraaien om het blok op te schuiven?

Ciaofrank
            Bijdrager

beide zijkappen moeten eraf

Deze 3 bouten moeten los, linksboven en linksonder, moet je ook aan de andere kant vasthouden om los te krijgen

En niet vergeten om de bout los te maken waar je uitlaat aan hangt

suc6

michael
              Topic starter

Oke dan bedankt voor de uitstekende uitleg man gaat zeker wel lukken denk ik zo.

iaccaloco
                Bijdrager

Check eerst ff of je poelie niet per ongeluk doormidden ligt…….!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

michael
                  Topic starter

Heb geprobeerd om het blok naar voren te zetten en kwam er achter dat ie al op ze maximum stond.
                    Denk dus dat me poelie’s en me snaar zwaar zijn door gesleten dus moet ik om nieuwe,komt mooi uit want wou toch al 80 mm poelie erop gooien:D.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.