Vespa-Ciao.NL
:: Gilera Citta valt uit bij minderen toeren

Home Forums Techniek Problemen oplossen Gilera Citta valt uit bij minderen toeren

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

falstaff
    Topic starter

ciao S :
      Haha fliegwieltrekker…
      Hamertje 2/3 tikken aan de randjes en los is die… ja ff goed schoonmaken. Geen staalborstel gebruiken anders nieuwe zuiger kopen.

Ben nu toch verhuist naar de woonkamer dus gebruik wel de zachte kant van een schuursponsje en een overvloed aan benzine.

Heb jij misschien nog een slim truukje om de buitenkant van die cilinder weer een beetje toonbaar te krijgen? Kom met WD40 en was schuurpapier vast een heel eind maar dan ben ik wel even zoet :p

-RobinvS-
      Bijdrager

Scotchbrite, de fijne variant.

ciao S
        Bijdrager

Ff naar de bouw markt en zoeen schuurschijf kopen voor je boormachine de gene met eizeren gouden(koper brass) “haartjes” zoort staal borstel krijg je hem mooi mee en een beetje schuurmiddel (jif ofzo) maar allen tegebruiken voor de buitenkand…
          Suc6!!!

Wilk1985
          Moderator

Ik neem aan dat er nog wel benzine in de vlotterbak zit, ik denk dat je vrouw daar niet echt blij van wordt als je hem dan openschroeft op de keukentafel.

Je bent in ieder geval lekker bezig met je onderhoudsbeurt, is de platte kant van de krukas nog goed plat? Vaak zie je dat als de segmenthouder er erg vast op zit dat hij ook de platte kant heeft beschadigd. schoonmaken van de buitenkant van de cilinder doe ik met Brillo trouwens.

En een vliegwieltrekker is zeker een handig stuk gereedschap hoor, de meeste brommerwinkels zullen er nog wel 1 hebben liggen voor je.

falstaff
            Topic starter

Wilk1985 :
              Ik neem aan dat er nog wel benzine in de vlotterbak zit, ik denk dat je vrouw daar niet echt blij van wordt als je hem dan openschroeft op de keukentafel.

Daar had ik nog niet bij stilgestaan :con Dat zal ik dan maar even in de schuur doen. Merk trouwens aan de benzine die ik had afgevangen uit het slangetje en de tank (heb meteen getest of het kraantje wel lekker doorloopt) dat de ergste stank er na een paar uurtjes wel vanaf is 😀

Je bent in ieder geval lekker bezig met je onderhoudsbeurt, is de platte kant van de krukas nog goed plat? Vaak zie je dat als de segmenthouder er erg vast op zit dat hij ook de platte kant heeft beschadigd. schoonmaken van de buitenkant van de cilinder doe ik met Brillo trouwens.

De krukas ziet er nog prima uit en er zit ook geen speling in. Ik zit me dan ook af te vragen of ik ‘voorbij’ de ontsteking moet gaan met mijn onderhoud. Vermoedelijk zou ik dan als ik het goed wil doen diverse lagers moeten gaan vervangen wat wel meteen een hele operatie is en me vermoedelijk ook niet gaat lukken (de oorzaak van mijn afslaan zal daar ook niet liggen; dat is vermoedelijk de koppeling en het mengsel denk ik)

En een vliegwieltrekker is zeker een handig stuk gereedschap hoor, de meeste brommerwinkels zullen er nog wel 1 hebben liggen voor je.

Als ik morgen op tijd uit mijn werk ben ga ik meteen wel even langs bij ze 🙂

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.