Vespa-Ciao.NL
:: Gilera Citta trekt slecht na het starten.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Gilera Citta trekt slecht na het starten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JB
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik heb een citta met standaard 50cc blok en dellorto 13/13 carb. Er zit nu een sproeier 62 in. Mijn probleem is dat na het starten de citta voor 10 a 15 seconden een vreemd laag geluid maakt als ik gas geef en veel minder trekt. Als ik eenmaal op gang ben rijd ie top en is er niks meer aan de hand, ook als ik even stilgestaan heb. Het gebeurd dus alleen bij een koude start. De carburateur heb ik recent compleet schoongemaakt.

Misschien dat het ook te maken heeft met het feit dat ik start zonder choke te gebruiken?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

speedbuxy
      Bijdrager

Een 62 sproeier voor een standaard setup is veel te groot. Je zal eerder richting een 54 sproeier moeten gaan.
        Waarschijnlijk lost dit je probleem ook op.

xinix
        Bijdrager

idd sproeier 54 is de ideale maat voor een 13/13 met standaard setup (Polini luchtfilter?), zoal speedbuxy ook al aangeeft, met een Malossi filter kan je ook een 56 pakken.

JB
          Topic starter

Ok, ik zal ernaar kijken. Ik heb nu een malossi luchtfilter, deze is echter helemaal verrot en mist de helft van zijn inhoud. Ik heb al een nieuwe bestelt. Ik heb volgens mij ook een andere uitlaat dan origineel, ik weet niet precies hoe t zit met de maatgevend hiervan maar de buitendiameter van de buis is 23 mm. Heeft dit nog invloed op de sproeier grootte?

speedbuxy
            Bijdrager

22mm en 23mm uitlaat maakt qua sproeier grote geen verschil. Enkel of het een wat snellere is zoals bv een Sito of Gianelli citypower.

JB
              Topic starter

Het is volgens mij wel een snellere uitlaat. Ik weet niet welk merk het is aangezien de uitlaat er al op zat toen ik de citta kocht. Als ik zo kijk via Google lijkt hij wel erg op een sito. Wat zou dit betekenen in sproeier grootte?

speedbuxy
                Bijdrager

Hoogstens een maatje groter dan, dus misschien 56 proberen.

SuperSi
                  Bijdrager

Als je malossi filter toch al verrot is koop dan een standaard bromfilter.
                    Deze laat voor jouw setup genoeg lucht door, is stiller, zuipt minder en filtert beter

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.