Vespa-Ciao.NL
:: Gilera citta stottert/hapert

Home Forums Techniek Problemen oplossen Gilera citta stottert/hapert

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

C.Stein
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een gilera citta aangeschaft en heb er een paar dagen op gereden en hij begint opeens met stotteren/haperen. De afstand van de contactpuntjes is goed, bougie is vervangen, nieuwe bougiekabel, andere contactpunten van de ontstekingsdelen schoongemaakt/vernieuwd en diverse sproeiers geprobeerd maar het probleem verdwijnt niet. Ik heb de cilinder ook nagekeken en die zag er netjes uit en hij heeft ook goede compressie. Ik kan hem net met de hand met het vliegwiel rond draaien tegen de compressie in. Het is een 65cc en heb er nu sproeier 76 in zitten. Koud start hij heel erg makkelijk en warm heeft hij er best wel wat moeite mee en moet ik af en toe wat gas bij geven om hem opgang te krijgen. Maar zodra hij loopt blijft hij heel netjes stationair draaien. Maar zodra je gaat rijden begint het hele feest van stotteren/haperen.
      Dus uiteindelijk is mijn vraag of iemand mij misschien wat advies kan geven om iets eventueel te vervangen of na te kijken.
      (Als u foto’s wil hebben stuur dan even een berichtje in deze chat)

Met vriendelijke groet,

Casper

Joor
      Donateur

Kijk eens voor de juiste sproeier in de database hier. Gewoon helemaal naar beneden scrollen.

C.Stein
        Topic starter

Ik heb van sproeier 64 tm 78 geprobeerd maar er is geen verschil. Ik denk dat mijn krukaskering lek is want het begint alleen maar erger te worden. Vandaag heb ik mijn ontsteking nog een keer opengehaald en de cp’s nog een keer nagekeken maar die stonden perfect op 0.45 mm.
          Ik heb ook vandaag even bij Leertouwer een nieuwe bobine gehaald maar die nieuwe maakte zon trieste vonk dat hij niet eens startte dus toen heb ik mijn oude bobine terug gemonteerd en toen startte hij weer binnen een paar meter douwen.
          ik kom er niet echt uit. Volgende stap is volgends mij gewoon revisie. Maar wat is de beste manier om het vliegwiel te demonteren?

Joor
          Donateur

De beste manier om het vliegwiel te demonteren is een vliegwieltrekker. Bij elke bromshop te koop

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.