Vespa-Ciao.NL
:: gilera citta start maar niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen gilera citta start maar niet

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCitta
    Bijdrager

met een voelermaatje 0.45

adriaan
      Topic starter

ik heb ze nu afgesteld bij de bromboer maar nu vonkt soms alleen bij de contact puntjes is dat dan goed en als dat niet goed is wat moet ik er mee doen dan? (boegie vonkt niet maar is nog wel goed)

Robberto
        Bijdrager

vonken tussen de cp`s worden meestal veroorzaakt door een kapotte condensator, even vervangen en dan moet ie t weer doen.

adriaan
          Topic starter

mijn gilera start nog steeds niet. De bougi doet het en er komt ook benzine bij want als ik hem probeer aan te draaien met een boormachien word hij wel nat. Ik weet het niet zeker maar mischien heb ik te weinig compressie je kan hem met de hand gemakkelijk rond draaien (zuiger veren net vervangen). weet iemand mischien wat er met mijn gilera is?

alvast bedankt

adriaan
            Topic starter

mijn gilera start nog steeds niet. De bougi doet het en er komt ook benzine bij want als ik hem probeer aan te draaien met een boormachien word hij wel nat. Ik weet het niet zeker maar mischien heb ik te weinig compressie je kan hem met de hand gemakkelijk rond draaien (zuiger veren net vervangen). weet iemand mischien wat er met mijn gilera is?

alvast bedankt

Histor
              Bijdrager

Hallo Adriaan,

Zo te lezen heb je nog niet echt veel verstand van brommers/vespa.
                Als ik jou was zou ik eerst eens een brommer kopen die het wel doet, want er kan zo veel mis zijn en uit je verhaal word ik niet veel wijzer.
                Je moet ook heel voorzichtig zijn met een boormachine want voor je het weet heb je je blok verneukt!

Het is veel leuker en makkelijker om het te leren met een brommer die niet kapot is, er staan op deze site echt super veel goede How To’s over van alles en nog wat.

Of probeer eens wat meer over de basis van de tweetakt motor te leren.

Vespa is wel mooi/leuk om mee te beginnen maar Rijden is ook wel tof;)

Suc6!

Mvg!

adriaan
                Topic starter

ja maar ik heb nu deze brommer en ik zouw graag ze zelf weer een keer aan de praat willen krijgen kan iemand me hier mee helpen ( hoe weet je als je genoeg compressie heb)?

RiPe
                  Bijdrager

staat je decompressie niet te strak? (het ‘start’ hendeltje, die loopt naar je cilinderkop)

adriaan
                    Topic starter

nee die staat niet te strak hij drukt hem nog niet in weet iemand wat de normale compressie is(kan je hem met gemak rond draaien met je hand of juist helemaal niet)??

TvA Tuning
                      Bijdrager

Hoi,

Het kan een van de volgende oorzaken hebben,
                        – kapotte condensator
                        – cp’s die verrot zijn
                        – bobine kapot
                        – valse lucht
                        – geen benzine
                        – bougie die alleen vonkt als hij uit het blok is , maar niet meer wilt als hij onder druk komt te staan.

dit lijkt me toch even het meest voor de hand liggend;)

enterthelohman
                        Bijdrager

als je aan je vliegwiel draaid hoord hij niet heel makkelijk te draaien zeker niet met nieuwe veren

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.