Vespa-Ciao.NL
:: gilera citta spaakwielen

Home Forums Techniek Framedelen gilera citta spaakwielen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCitta
    Topic starter

was net even op youtube wat filmpjes aan het kijken,

en kwam opeens dit filmpje tegen:

let op de wielen van de citta.

juist, spaakwielen.

een jaar of 3 geleden zag ik ze voor het eerst op een foto die ik via google gevonden had. Sindsdien altijd opzoek geweest naar een setje spaakwielen. Maar heb nooit et idee gehad om hier mijn verhaal te posten.

Je komt ze volgens my haast tot niet meer tegen, en nu komt de grote vraag8)

heeft iemand ze wel eens in bezit gehad, of met eigen ogen gezien? (maybe wat personen die in italié zijn geweest?)

niceVespa
      Bijdrager

wtf ja vindt het niet mooi maar wel bijzonder:P

GTZ NV

AC RACING
        Moderator

als je wilt kan ik voor jou zo’n wiel vlechten, maar daar zit wel een prijskaartje aan , aangezien de velgrand op die maat lastig te krijgen is..

PoliniCitta
          Topic starter

En hoe groot is dat prijskaartje dan ongeveer?
            Heb uiteraard liever het origineel.

AC RACING
            Moderator

dat weet ik dus niet , als jij mij de naaf en velg kunt leveren dan wordt de rest een eitje, naven kun je uit std. spaakvelgen knippen, en de velgen zul je dan bij iets van een fietsenzaak moeten halen, spaken bestel ik dan wel , aangezien ik daar een mooi adresje voor heb in belgie..

goedguus
              Bijdrager

ik ken iemand hier uit het dorp die heeft ze toevallig..
                misschien dat hij wel wil ruilen met bijbetaling ofzo pm me anders maar kan het voor je vragen..

Leovince
                Bijdrager

Op die citta zitten ook variokappen :P..
                  Maar ik denk dat ooit eens spaakwielen zijn geweest voor citta in Italie. Maar dan maar heel kort want die ene jongen van Vespapage die had een foto uit een blaadje ingescand van een citta met spaakwielen.

speedbuxy
                  Bijdrager

PoliniCitta :

Je komt ze volgens my haast tot niet meer tegen, en nu komt de grote vraag8)

heeft iemand ze wel eens in bezit gehad, of met eigen ogen gezien? (maybe wat personen die in italié zijn geweest?)

Ik heb een jaartje geleden er 1 mee zien rijden in groningen.

AxeS
                    Bijdrager

Zijn het gewoon geen velgen van een ander voertuig? En die toevallig zelfde maat is als citta. 😉

goedguus
                      Bijdrager

nee is echt voor citta die jonge die ik ken heeft een helemaal originele citta..

Docs
                        Donateur

kun je niet gewoon een ciao naaf nemen, de velg verkleinen, en er nieuwe spaken in vlegten?(weet niet of die velgen in te korten zijn ivm het rond buigen)

Jelle
                          Moderator

http://www.vespafreak.nl/vespa/modellen.htm

hier staat ook nog een afbeelding van een citta met spaakvelgen

Edjuh
                            Bijdrager

Ik had het met ivano over citta’s(die in italie zeldzaam zijn), en hij kende ook een citta met spaakwielen. Er zijn trouwens ook brommers(garelli) met cittawielen(helaas niet uitwisselbaar, anders zou die naar die spaakvelgjes kunnen zoeken).

Wel grappig om te hebben omdat ze zeldzaam zijn maar ik vind de gietvelgen het mooiste van een citta…

zoef
                              Bijdrager

ik wil ook spaakvelgen 😀 maar ee3rst me nietuwe voorvario :D:P mocht iemand ooit een adressje hebben ….;)

AxeS
                                Bijdrager

Heb wel is de voorvork verlengt van een citta, en nieuwe brug gelast. Uiteinderlijk 2 wielen van een ciao erop met spaken en een 4bak van een HondaMT. Was wel laggen altijd. Dragracer idee.. zal is kijken of ik nog foto ervan heb 😉

Ontopic: Er rijd hier zo’n vervelend mannetje rond, maar tot mijn verbazing zag ik dat hij onder zijn citta spaakwieltjes had. Ik weet niet precies waar die woont, maar ik zal ‘m eventjes stalken als ik ‘m zie rijden weer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.