Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Gilera Citta kopen??
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 november 2016 om 14:29 #167496
Hey goedendag!
Aangezien er geen citta forum meer bestaat en een vespa ciao ongeveer de zelfde basis is, dacht ik dat jullie me wel konden helpen. 🙂
Ik ben dus van plan een citta te halen. Ik kwam er dus een tegen die nogal opgevoert is, is een snor blok met 70cc cilinder die getuned is. Loopt ongeveer 70 km/h. Naja voor mij dus ideaal, geen helm en kan wat harder rijden als ik wil.
Maar mijn vraag is dus, is zon ding wel betrouwbaar? En heeft het veel of meer onderhoud (denk aan zuiger wissels enzo)? Wat zou het verbruik ongeveer zijn?Hier een linkje van de citta: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommers-oldtimers/m1090971370-citta-gilera-vespa.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pos=5
Hoop dat jullie mij kunnen helpen
14 november 2016 om 17:17 #176522GileraCitta :
Maar mijn vraag is dus, is zon ding wel betrouwbaar? En heeft het veel of meer onderhoud (denk aan zuiger wissels enzo)? Wat zou het verbruik ongeveer zijn?Op zich is een getunde blokje niet minder betrouwbaar dan een originele.
Maar rijd je veel vol gas en zet je hem qua overbrenging wat te licht af, dan zal het allemaal wel wat sneller slijten.
En verbruik hangt ook weer sterk af van je rij style. Maar anders valt dit ook erg mee.14 november 2016 om 21:17 #17652370 rijden is op geen enkele Citta, zonder enige vorm van versteviging, verstandig. Ze zijn gemaakt om 25km/h te rijden en daar is ook de constructie op ingericht. (Remmen e.d.) En dat al helemaal i.c.m. met het feit dat je geen helm op hebt. Maar goed, aangezien dat waarschijnlijk toch advies is waar je niet op zat te wachten :lol
Verbruik zal uiteraard een stuk hoger liggen t.o.v. een standaard snor met sproeier 37. En wat speedbuxy al zegt; een getuned blokje hooft niet minder betrouwbaar te zijn mits het allemaal goed gebeurd is.
15 november 2016 om 13:37 #176524Bedankt voor jullie antwoorden! Lijkt mij idd ook niet echt veilig om met 70 op een citta te rijden. Heb nu oog op een wat originelere citta. Nou heb ik er een gevonden en was erg benieuwd naar jullie mening. De citta heeft maar 1700 km op de teller staan en alles werkt. Maar ik vind hem er niet echt al nieuw uit zien. Zal deze km stand kloppen? Volgens het RDW heeft de citta 2 eigenaren gehad.
15 november 2016 om 16:46 #176525Tja, tellertjes met dit soort brommertjes zijn nooit te vertrouwen en zeggen eigenlijk toch vaak weinig. Verder vind ik dit een leuk cittatje en rijdt netjes 30.
15 november 2016 om 17:34 #176526GileraCitta :
Zal deze km stand kloppen?Denk het niet.
Want er zitten al de nodige nieuwe onderdelen op.
(spatbord, koplamp spoiler, soort van ”harley” rekje)
Ook mist de originele sticker set. Dus deze Citta heeft al wat action gezien in z,n leven.
Ik zou voor die prijs mooi nog even verder kijken.15 november 2016 om 18:42 #176528Hmm bedankt voor jullie reacties! Heb de verkoper gesproken, t gaat om een wat oudere man, heeft hem al 8 jaar en alleen met mooi weer af en toe mee gereden. Dat voorspatbord vond ik ook al beetje vaag uit zien, paste niet echt bij het geheel. Ik denk dat ik wel even langs ga om te kijken, het is erg in de buurt dus de verleiding is groot haha. Maarja, denk dat als ik de banden zie ik al genoeg weet.
Ik vind dat de boutjes enzo er verder nog erg netjes uit zien. Maarja ff kijken nog 😕15 november 2016 om 18:54 #176527Ik zou hem inderdaad niet voor die prijs meenemen. Maar voor een mooi bedrag kan je er een leuk brommertje van maken.
15 november 2016 om 23:27 #176529Voor die prijs mag je de mijne zo meenemen, netter dan menig citta hier op het forum en vrijwel alles is nieuw 🙂
17 november 2016 om 17:23 #176530Oke laatste vraag jongens, 😉
Die ene met 1700 op de teller krijg ik nog fotos van de banden van, aan de hand daarvan ga ik een conclusie nemen of de km stand zou kunnen kloppen.
Nou zag ik nog een citta staan deze:Citta Gilera Funny eco, blauw kenteken.
http://link.marktplaats.nl/m1103058157?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
AdWat vinden jullie hiervan? Prijs wel waard en km stand is ook laag.
Maar de ene met 1700 op de teller heeft trappers, en deze hierboven niet. Mijn vraag is nou kan je een beetje fietsen met een citta? Of is dat ontieglijk zwaar? Want lijkt mij wel handig als je keer lege tank hebt je gwn door kan fietsen.
17 november 2016 om 18:00 #176532Ik denk dat je je eigen veel te veel zorgen maakt 🙂 Koop gewoon die brommer en knap hem op, de onderdelen zijn toch relatief goedkoop.
Bij een brommer van de leeftijd van onze Citta’s hoef je je echt niet druk te maken over de kilometerstand, je zal er nooit achterkomen of de teller origineel is. En zelfs als de teller klok origineel is weet je nog niet of hij niet misschien een paar 1000 kilometer heeft gereden met een kapotte kabel. En ja die kabels gaan vrij vaak kapot.
Als jij bijvoorbeeld trappers wil op je Citta ben je met 15 euro klaar. Als jij de banden van je Citta wil vervangen heb je voor 60 euro perfecte nieuwe Kenda’s.
Bijna iedere Citta heeft wel zijn mankementen, ze zijn allemaal oud en gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn.
Ik vind trouwens alle brommers in je links wel ok qua advertentie, maar zoals gezegd moet je je echt niet blindstaren op foto’s van banden etc. Gewoon kopen en wat er niet in orde is vervang je voor een paar tientjes.
Om je laatste vraag ook te beantwoorden, een Citta fietst voor geen meter. 🙂 Maar als jij je Citta goed in orde hebt hoef je ook helemaal niet te fietsen hoor

Succes
17 november 2016 om 20:02 #176471Okee bedankt voor de info! Moet nog ff kijken welke ik ga halen, die met 9000 op de teller heeft niet de ori koplamp erop, dus denk dat die km stand ook niet klopt.
Zien dr allebei wel netjes uit maar denk dat k die met 9000 km ga halen. Bedankt voor de info iedereen!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.