Vespa-Ciao.NL
:: Gido’s RACER

Home Forums Perso’s Projecten Gido’s RACER

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 252)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gido-vespa

updateje 30-10-08

hier een foto van het verstevegings stripje :

en nog een fototje van dat het blok er onder hangt :

FonS
      Bijdrager

heb je de vonk al getest? ik heb namelijk een probleem met mijn cp-vervanger, krijg er bijna geen vonk uit (heel af en toe maar)
        dus ik vroeg me af, of als jij met het vliegwiel draait, constant een vonk trekt of ook maar af & toe.

verder, mooi ding :thumb vooral ook een leuk blok, ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
        die zij-inlaatjes zien er toch wat geiniger uit dan de simo versie, maar die krijg ik tenminste onder m’n zijkap verstopt :p

gido-vespa

hij vonkt wel,maar ik ging gewoon even lopen toen ik het blok eronder had en hield die bougiedop met de bougie er in tegen de cilinder en ik kreeg me daar toch een opvlikker!

maar het goeie nieuw ik heb een polini SP gekocht :D:D
          hij komt waarschijnlijk maandag aan.

barry
          Donateur

Ziet er gewoonweg schitterend uit.Hopelijk heb je snel de uitlaat,zodat het blok eens tot leven kan komen.Heb je hem al eens gestart zonder uitlaat?

Fons,je moet zien dat de speling tussen je CP vervanger & vliegwiel minimaal is.

gido-vespa

nee ga morgen even met mijn dikke getunde city power starten

barry
              Donateur

Pas daarmaa op dat de cilinder er niet te heet mee word.

gido-vespa

ik heb 2 beste gaten aan de achterkant geboort dus hij kan zijn lucht wel kwijt

peter139
                  Bijdrager

Mooie set-up! zie je niet vaak. Ik ga ook even zeuren over je frame. Het is door je setup behoorlijk verzwakt. Misschien nog een bruikbare tip. Zorg dat je geen haakse 90 graden hoeken hebt. Rond deze mooi af dan is de kans op scheuren minder. Je hebt gelukkig een stang anders was de stevigheid volgens mij ver te zoeken. Wel leuk hoe je al als 14 jarige bezig bent met je ciao. groetjes

gido-vespa

bedankt voor de tip:thumb
                      ja heel veel zullen wel denken ‘die heeft gewoon een handige pa’
                      maar ik doe alles zelf met me kameraad en zo leer je wel het meest en als je zo vroeg mogelijk begint hoe beter het is 😀

gido-vespa

ik heb me blok vandaag proberen te starten maar dat lukte niet.:boos
                        ik heb het met uitlaat geprobeert en zonder hij krijgt bezine en heeft compressie!en hij vonkt ook goed
                        er zit nu een 80 sproeier in misschien moet ik wel hoger ??
                        ik heb met en zonder filter geprobeert en op choke en zonder choke.
                        HELP

erikbloemberg

fff kruipolie in de cab spuiten en dan starten dan moet ie wel lopen . loopt ie niet dan kan het zijn dat je keering eruit licht.

gido-vespa

oke zal het morgen even proberen
                            alvast bedankt:thumb

barry
                            Donateur

Het blok zit wel vol met ricinusolie voor de montage.Misschien dat deze daarmee niet start.Heb je een hete-of een koude bougie.
                              Spuit eens een beetje benzine in het bougiegat & probeer dan eens te starten.Kruipolie raad ik persoonlijk af.Al zeg ik niet,dat het niet zou kunnen werken.

Lowie
                              Bijdrager

ja die olie die er met de montage in is gegaan moet er eerst uit. je kan hem daarom beter eerst even zonder uitlaat aan de gang proberen te krijgen. anders gooit hij al die olie in je uitlaat. ik heb ook zeker een uur rond gerend om hem voor de eerste keer te starten…toen was de olie van de montage eruit.

VespaAvanti
                                Donateur

Kruipolie werkt niet, slaat je bougie gelijk vet:con
                                  Gebruik geen rommel wat niet in een blok thuis hoort:!
                                  Gebruik gewoon benzine op de manier die barry aangeeft, en haal anders startpilot, die is er speciaal voor gemaakt om een motor op gang te brengen;)
                                  Succes verder:thumb

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 252)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.