Vespa-Ciao.NL
:: Giannelli Mega

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Giannelli Mega

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

Ik heb tijdens de winter een tijdje met de Giannelli Mega gereden op een laagtoerige set-up. Waar veelal wordt beweerd dat het een hoogtoerig pijpje is doet hij het op een laagtoerige 43mm(Creco) cilinder best aardig en is hij te vergelijken met een Polini top one bijvoorbeeld. Ik was in ieder geval blij verrast met de prestaties van deze pijp.

Ook was het geluid wat de uitlaat produceert erg netjes en stationair zelf stil te noemen. Vergelijkbaar met de City power. Kom je in wat hogere rpm dan maakt hij natuurlijk iets meer geluid. Dit geluid is mooi en degelijk, iets aan de zware kant met toch wat blikkerig expansie geknetter.

Plaatje update Giannelli Mega Si versie

beuze
      Bijdrager

volgens mij hebben alle gianelli expansie uitlaten dit wel ik denk dat dit komt door de dikte van het gebruikte plaatstaal van de uitlaat

Jelle
        Moderator

Ik heb deze uitlaat op 3 cilinders gebruikt en met heel verschillende ervaring kan ik vertellen.
          Zo vind ik dit één van de beste uitlaten op een Polini 42mm evo, maar daar weer tegen één van de slechtste uitlaten op een DR 43mm evo en zo ook op de Polini 43mm kit racing.

Bij de laatste 2 komt dit door dat hij niet in de (echte) hoge toeren wil komen met deze uitlaat…

Docs
          Donateur

Hij is ook getest op de laatste versie van de uitlaten test. hier deed hij het vrij goed op zowel een DR43 als een 42Alu

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=20476&d=100

Jelle
            Moderator

Eigenaardig, want bij hield hij echt in (is dit de ciao versie die getest is?)

Docs
              Donateur

Dat ging om de Ciao versie 😉

Hier trouwens nog meer uitslagen. Ook van de uitlatentest van dat jaar ervoor. Er zit duidelijk verschil tussen de versies van de mega :o.
                http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=21285

Jelle
                Moderator

Oké nou ik heb ook de ciao versie…

speedbuxy
                  Bijdrager

Ja er zijn 2versies 1 met hele dik plaat materiaal en 1 met gewoon normale dikte.
                    (beide ciao versies)
                    Ook verschillen die onderling wat van model en voorbocht lengte, dus dat de prestaties onderling verschillen kan heel goed.

@snelle jelle
                    Moet jij niet eens een gazelle:D
                    Zoiets bv KLIK
                    Dan is het tenmiste snelle jelle op z,n gazelle:D

Jelle
                    Moderator

Die van mij is identiek aan die van Tonni…

@buxi… als hij nou niet zo lelijk was geweest, dan heel misschien…

Mike
                      Bijdrager

Ik ben ook wel erg benieuwt! heb namelijk een nieuwe Gianelli Mega voor een Si liggen. Deze heeft Yodipo iets op maat gemaakt voor een Ciao ( tailpipe iets ingekort ) Hij past nu ook goed op mn citta!

Als het weer wat knapper wordt, wil ik hem testen op mn SpeedEngine met 65 Polini.

Mike

Martino
                        Topic starter

Het leuke van Giannelli is dat er tussen al hun uitlaten vaak onderling weer kleine verschillen zitten. Zie hier bijvoorbeeld het verschil tussen de Mega’s (boven) Ciao versie en (onder) Si versie.

Citta-ciao
                          Donateur

Ik heb zelf de Ciao versie in mijn bezit!

Set-up:

50cc Alu Bewerkt
                            Snorcarter,inlaat uitgeveild
                            poulie overbrenging
                            13-13,malossi filter

Mijn ervaring met de Mega:

Trekt lekker op, beetje Proma circuit achtig!
                            Bij de 10 km/h komt de boost al lichtjes en die blijft de hele tijd tot er met de top!
                            De uitlaat reageert heel direct op het gas geven, geen dipjes etc etc!

Had de uitlaat al een tijdje in mijn bezit, maar nog nooit kunnen testen,sinds vandaag!

Ik vind dit 1 van de beste uitlaten voor citta/ciao’s etc etc.

Dempt het geluid ook erg netjes, en geeft wel een mooi geluidje!

Ik vind het een beetje een kruising tussen een Proma circuit en een Polini top one, alleen denk ik dat de Mega nog wel wat meer touren wil laten doorgaan!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.