Vespa-Ciao.NL
:: Giannelli Fire

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Giannelli Fire

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Donateur

Zit er ook prestatie verschil in de Si en Ciao versie, aangezien de voorbocht van de Ciao versie wat korter is,..?
      Als dit ding echt harder optrekt dan de CC dan wil ik hem echt hebben.
      Ik vind hem qua looks namelijk ook mooier dan de CC.

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

Edjuh
      Bijdrager

Ik vond de mijne(ciao versie) zeker niet beter optrekken dan een proma cc. En de boost is geleidelijker(uiteraard : -) ).

tnerual
        Bijdrager

Edjuh :
          Ik vond de mijne(ciao versie) zeker niet beter optrekken dan een proma cc. En de boost is geleidelijker(uiteraard : -) ).

bij mij doet de Fire meteen al wat.. bij de Proma begint het allemaal pas rond de 30 km/H. (boost en goed trekken).. 😕

speedbuxy
          Bijdrager

tnerual :

Edjuh :

bij mij doet de Fire meteen al wat.. bij de Proma begint het allemaal pas rond de 30 km/H. (boost en goed trekken).. 😕

Toch is de fire van het oude type voor ciao echt niet sterker dan de CC.

Helios
            Bijdrager

Dan zal ik nog even wat foto’s posten van de SI versie, omdat deze toch wel behoorlijk anders is ten opzichte van de Ciao versie.

– De bocht is véél langer
              – De ophanging voor (bij cilinder) ontbreekt, en er is hiervoor een blokbout ophanging gekozen

Heb hem nog niet onder de brommer gehangen om te passen of te testen helaas, maar hier zal snel verandering in komen!

CittaKlaas
              Bijdrager

Vreemd dat de demper ophanging zo scheef lijkt te zitten, lijkt me lastig te monteren zo… Zal hem een dezer dagen eens eronder gooien.

SuperSi
                Bijdrager

@cittaklaas
                  je kan die 2 imbusjes van de demper loshalen en dan kan je de demper draaien

Anoniem

Dat zal ik dan ook nog even doen, alleen is mijn passende imbusje vercrackt. Ik kreeg hem nu niet mooi passend, stop ik er meteen ook ff nieuwe demperwol in.

Edit: Wat mij betreft is die demper kut om open te maken, hij gaat echt met geen mogelijkheid open, die imbuspassing waar je je sleuteltje in doet is bij mij vercrackt…

SuperSi
                    Bijdrager

bij mij ging het prima, gedaan met een dopsleuteltje

Anoniem

Ik probeerde het met een simpel imbusje, met als resultaat dat ik ‘m nu mag uitboren waarschijnlijk…

EDIT:

Ik heb het kopje erafgeslepen:

Hier valt dus te zien dat de huls draaibaar is.

Helios
                        Bijdrager

Inmiddels heb ik mijn Fire ook onder de brommer getest.

Prestatie :
                          En ik moet zeggen dat de pijp lekker presteert, boost is voor mijn gevoel wat minder dan de Proma, maar doortrekken wil hij zeker wel! Vanuit stilstand doe hij niet zoveel, maar dan kan ook door mijn afstelling komen. Het is in ieder geval geen trekpijp voor zover ik heb kunnen testen

Geluid :
                          En het geluid vind ik persoonlijk erg mooi, een stuk donkerder dan bijvoorbeeld de Proma. Hij is wel redelijk luid, maar geeft niet zoveel “kabaal” als een Proma CC

Bevestiging :
                          Hier ben ik iets minder over de spreken. Ik moest namelijk mijn achterwiel verwijderen, om zo de demper bevestiging vast te kunnen maken. De demper moest ook iets gedraaid worden om zo op de brug te passen.

Tot slot nog een paar foto’s :

Kortom, een fijne pijp! :thumb

Edjuh
                          Bijdrager

Smakelijke foto’s!

En de fire is geen koning in optrekken nee.

SuperSi
                            Bijdrager

ik heb de fire er nu ook onder liggen.
                              bij mij trekt de fire beter op en is de boost geleidelijker dan die van de proma cc

Helios
                              Bijdrager

Minder goed nieuws met mijn Fire, uitlaatje voldoet nog steeds prima, maar helaas is de blokbout ophanging afgebroken :

Dat vind ik toch wel redelijk snel (2 weekjes mee gereden). Ik vind het gek dat hij op dit punt überhaupt kan breken, zoveel kracht komt er toch niet op dit punt te staan?

Verder is op de foto ook mooi te zien hoe de bocht verkleurd is! Uitlaat zal dus even opnieuw gelast moeten worden.

Anoniem

Dat is idd wel apart. Heb je kracht moeten zetten om de uitlaat er goed op te krijgen bij de ophanging? Anders zou ik het niet weten, metaalmoeheid lijkt me ook onwaarschijnlijk…

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.