Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Giannelli Fire
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 maanden, 3 weken geleden door Ralf.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 augustus 2009 om 18:54 #149262
Sorry, als ik dit verkeerd plaats of mezelf nu voor lul zet maar ‘ik’ kan dit uitlaatje nergens vinden op internet.
Heb hem daarintegen wel in bezit 😀 Loopt lekker, vergelijkbaar met een leo krul.
Kwa trek kracht iets minder maar gaat zeker ver door in de top. Ook komt er een mooi dof brullent geluidje uit.
Jammer dat de staat iets minder is. zeker niet doorgeroest maar het alu dempertje is niet moeders mooiste meer

11 augustus 2009 om 19:16 #152969lijkt erg veel op een proma cc, alleen dunner en een recht pijpje..
denk zo volgens je beschrijving dat je hem ook met een proma kunt vergelijken qua prestaties
11 augustus 2009 om 19:32 #152970Het is een gianelli fire met een rechte stinger, vergelijk maar eens:

Maar het voorbochtje is ook anders, en hij loopt ook anders onder het blok door.
12 augustus 2009 om 05:07 #153972@ Edjuh
Die fire komt idd in de buurt.
Heb hem helaas onder de citta van mn schoonpa hangen, kon geen foto’s los maken maar het voorbochtje van die silencer lijkt langer te zijn.12 augustus 2009 om 10:13 #153117Silencer staat ook op de gianelli fire weet ook wel 100% zeker dat dit een fire is alleen dan met wat andere pasvorm.
12 augustus 2009 om 16:10 #152971Denk toch geen fire,aangezien de record en de fire ook opelkaar lijken aleen de bocht andersom.
Fire heeft toch een iets andere bocht voorin, je ziet het verschil bijna niet.
Maar het eerste stuk pijp vanaf de cilinder licht een cm of 8 laag en verticaal voordat het eerste bochtje komt.De aansluiting komt bijna tegen de grote bocht aan.
(ophangpunt is rechts naast de cilinder helaas afgebroken en niet te zien op de foto)
Vermoed dat het beessie toch ooit een andere naam had 😛
12 augustus 2009 om 19:33 #152924dat vind ik wel een grappige pijpje : “de dropveter“:D
mijne noem ik de wolkpijp
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.12 augustus 2009 om 22:48 #152963Jarco :
Vermoed dat het beessie toch ooit een andere naam had 😛De fire van edjuh en die van mij hebben ook silencer erin gedrukt staan, dus is gewoon een fire die enkel wat anders loopt omdat het waarschijnlijk een si versie is ofzo.
12 augustus 2009 om 23:52 #153943net zoiets als de leo krul van een ciao versie ene veel grotere voorbocht heeft als de citta versie…
Mike13 augustus 2009 om 04:57 #153944@ Mike
Okee das een goeie! Nog niet aan gedacht 😛
Mystery solved 😀22 mei 2011 om 15:52 #154578De Giannelli Fire is er weer in een nieuwe uitvoering.
Foto1. Ciao versie van de uitlaat.

Heel mooi met zwarte demper die ook nog eens goed open te halen valt met twee inbusboutjes ipv popnagels oudere versies. Zodoende de demperwol snel en makkelijk te kunenn verwisselen.
Foto2. Foto van de demper, slecht maar meer voor het idee.

Hij is er in twee versies voor de Ciao en de SI. Zie ook de foto met verschillende artikelnummers. De Ciao heeft een knikje in de stinger zitten en de voorbocht is iets korter dan de Si versie.
Foto3. verschillende artikelnummers.

Opmerkelijk is dat er ook een nummer op de bocht staat geslagen net zoals de Malossi uitlaten hebben. Dit nummer ontbreekt op de oudere versies.
Foto4. Voorbeeld ingeslagen nummer.

Zie ook Link Giannelli
22 mei 2011 om 15:57 #154579Dat je de wol zo makkelijk kan vervangen is wel nice

En z,on nummer heb ik ook in mijn gianelli mega staan.
(die dik plaatige)
En ook in mijn nieuwe eagle staat z,on nummer. (oude eagle niet)
Ik heb het idee dat deze pijpjes ergens weer opnieuw gemaakt worden alleen dan net even anders dan het oude orgineel.Edit
Had die link niet gezien, maar die lijken dus gewoon weer leverbaar
22 mei 2011 om 23:54 #154572Vandaag heb ik de uitlaat ook nog even snel geprobeerd onder mijn ciao.
Ik kan melden niks mis mee en presteerd zoals de oude versie Fire ook presteerd. Geen begrenzers oid te bekennen.De sound is wel even wat mooier, waarschijnlijk door de andere demper. Wat stiller, maar ook gelijk wat donkerder qua sound.
In mijn ogen wel een verbetering.Een nadelig puntje is de passing op mijn ciao. Het voorste ophangpunt kon niet worden bevestigd omdat deze er ietwat te schuin voor het onderste tapeind uitkomt.
2 juli 2011 om 13:22 #154585
AnoniemIk heb nu ook de nieuwe versie van de Fire,
Pluspunten:
+Zelfde top als Proma CC
+Trekt iets harder dan Proma CC
+Mooi donker geluid
+Mooie looksMinpunten:
-Slechte pasvorm, ik moest mijn rechterzijkap aanpassen en aan de ophangbout bij de cilinderkop heb je niks
-Maakt wel erg veel geluidIk ben er blij mee, en zal hem zeker ook aan anderen aanraden. Als je stil wil rijden moet je deze uitlaat niet hebben.

Zoals op deze foto’s te zien is zit de ophanging bij de cilinderkop helemaal verkeerd.
Ook kun je wellicht zien dat achter bij de demper hij niet helemaal mooi past.
@Vespa Ciao-rijders met de Gianelli Fire nieuw model,
Moesten jullie de kappen ook aanpassen om de demper goed te laten passen?3 juli 2011 om 16:00 #154586ik heb hem ook net binnen,
nadat ik meerdere mensen zag die zeiden dat hij erg veel geluid maakte,
meteen maar ff de demper open geschroefd.
demper wol stelt niet veel voor, bij mij zat er zelfs een spleet van bijna 1 cm waar geen wol zat 😮 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.