Home › Forums › Advertenties › Onderdelen gezocht › GEZOCHT: originele langzame uitlaat 22mm Ciao/Citta/Si omgeving Limburg/Brabant
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 3 maanden geleden door Infinity91.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 december 2024 om 11:10 #827404
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik zoek, liefst te leen voor een paar dagen, een originele uitlaat voor een Ciao/Citta/Si of iets dergelijks. 22mm aansluiting. Je krijg er mijn NIEUWE snelle origineel voor terug!
De reden is dat ik volgende week met m’n Citta naar de RDW ga voor de keuring snor -> brom. Helaas loopt de Citta nog steeds 53km/h op de GPS (met Fox-Vario, 13/13 carburateur, 60cc DR en snelle origineel uitlaat etc.) en ik vrees dat ie op de rollerbank zonder weerstand en gewicht daar wel eens overheen kon gaan.
Er zit nu dus een snelle origineel op van JMPB – die is nog té snel. Ik hoop met een origineel uitlaatje (snor of brom) er nog een paar km vanaf te krijgen. Als ik de jouwe mag lenen – dus met GEKNEPEN BOCHT – krijg jij als dank mijn snelle origineel er voor terug! Die is nieuw, heeft net 20km er onder gezeten.
Voor mij belangrijk in oostelijk Noord Brabant of Limburg zodat ik snel kan langskomen, heb weinig tijd. Ik zou ook het originele luchtfilter kunnen plaatsen, maar ben bang dattie dan onderweg uitvalt (8km heen en 8km terug naar RDW). En ik heb geen zin en tijd om verder te schroeven en sleutelen 🙂
Hoor graag als iemand wil helpen!
- Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Infinity91.
3 december 2024 om 14:18 #827407Ik weet niet welke origineel ogende snelle uitlaat je hebt, maar ik heb ooit eens voor een RDW keuring een m8 ringetje tussen de uitlaat en uitlaatpoort gelegd, scheelde zo 15 km/u
3 december 2024 om 14:20 #827408Had je die dan gewoon in het stukje gepropt dat over de uitlaatpoort geen gaat? Maar qua geluid is een originele waarschijnlijk beter dan een snelle? Ze doen toch ook een dB meting?
3 december 2024 om 16:21 #827409Ik begrijp dat je nu zo’n 30,- uitlaatje hebt met een moertje/dekseltje achteraan?
Die uitlaatjes zijn echt standaard, als je die op een 40km/u ciao schroeft
gaat hij daarna nog steeds 40km/u.Ik was afgelopen zomer bij rdw a’dam voor brommerkeur op een schakelbrommer,
top 55km/u, wind mee 60+ Oei ik wist niet dat ie zo snel was.
Op de roller aldaar, ik mocht zelf rijden, nog geen 45km/u 😯
Dat ding remt af, niet normaal.Jelle bedoelt op je cilinder uitlaatpoort komt een ring van precies 22mm
Gelijk buitenkant poort. Die valt dan nooit binnen je poort.
En je uitlaatmondje past er precies nog overheen.
Zoals je zelf al zegt, je propt m in het stukje dat over je uitlaatpoort gaat.
Dan kies/zoek/maak je een (carrosserie)ring met buiten minimaal 22 en binnen
8(M8)mm of 10(M10)mm, net hoe snel die nog gaat.Ze doen geen Db meting als het ding normaal klinkt, als ze
twijfelen natuurlijk wel.Als je een std bromfiltertje wilt monteren, ik zou dat al doen voor het geluid,
moet je gewoon de juiste sproeier weer zoeken die ongeveer
wel in de sproeierdatabase te vinden is.
Kans dat ie dan ook net wat langzamer gaat, al verwacht ik het niet,
die filtertjes zijn oké t/m een 13/13 carb.Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.3 december 2024 om 16:29 #827414Thanks Wim & Jelle, daar heb ik wat aan!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.