Vespa-Ciao.NL
:: Getunde 50cc

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Getunde 50cc

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

leon ciao
    Topic starter

Heej,
      ik heb een standaard bewerkte cilinder. Poorten vergroot, nieuwe poorten aangebracht, uitlaat poort vergroot.
      Ik zal morgen eens een fotootje maken is mooi gelukt 😀
      Alleen een vraag, kan ik hier de orginele zuiger voor blijven gebruiken of kan ik beter een andere nemen 😕 nu komt het allemaal niet meer zo goed overeen 😉
      Maar morgen plaats ik eens foto’s van de cilinder is best netjes gelukt 🙂

Daan777
      Moderator

Zuiger kun je houden mits de zuigerveren (edit: NIET) in één van je poorten eindigen. (Dan gaat ie namelijk lekker happen)
        Foto’tje zou idd wel vet zijn:)

TimoO_
        Donateur

je zin is ietsje verkeerd geformuleert Daan, mits de zuigerveren niet in een van je poorten eindigen.

ben benieuwd Leon!

Daan777
          Moderator

Hehe, foutje:P

leon ciao
            Topic starter

foto’s van de getjoeeende 50cc piaggio cilinder, krijg hem niet zo heel scherp erop :

Roger102
              Bijdrager

Als ik het nu goed zie heb je er 5 poorten bij gemaakt in de wand. Maar je hebt er maar eentje doorgetrokken ? 😕
                Ik heb als een een DR50 gepakt en daar de blinde poorten van doorgetrokken naar buiten. Ik had ze ook doorgetrokken in het Carter. het scheelde ongeveer 5/10 kmh in snelheid. Tviel me best wel mee

Hier het resultaat.

ArvidW
                Donateur

Het lijkt erop dat het met een ori zuiger wel moet lukken, gewoon ff slotjes testen

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

TimoO_
                  Donateur

wow.. zijn die 2 mega gaten naast de uitlaatpoort fluiters? is dit niet n béétje overkill 😛

Robertez
                    Bijdrager

Roger102 :
                      Als ik het nu goed zie heb je er 5 poorten bij gemaakt in de wand. Maar je hebt er maar eentje doorgetrokken ? 😕
                      Ik heb als een een DR50 gepakt en daar de blinde poorten van doorgetrokken naar buiten. Ik had ze ook doorgetrokken in het Carter. het scheelde ongeveer 5/10 kmh in snelheid. Tviel me best wel mee

Hier het resultaat.

Stel ik zal de blinde poorten van een 50cc dr ook doortrekken naar buiten zoals op de foto, maar niet in de carter..
                      Heeft dit dan enig nut? Ik wil namelijk liever niet veilen in mijn nieuwe kickstartcarter.

Wel wil ik meer snelheid uit mijn 50cc dr halen:con door dan de juiste aanpassingen te doen aan de cilinder

SpeedDemon
                      Bijdrager

Goed bezig leon dat zien we graag en de woute zien het niet zo vlug.

Zo jongeman, u reed ruim 70 zeker flink getuned?

Maar nee meneer de agent, enkel een uitlaatje en een filtertje….

Martijnvanheerde
                        Donateur

Dat heeft geen zin. Je kan de timingen wel veranderen.

Robertez
                          Bijdrager

@Martijnvanheerde daar nog tips voor?:)

SpeedDemon
                            Bijdrager

Ik zit zo te denken als je het een en ander van Arvid doorleest dat een omhoogplaatje wel eens iets zou kunnen zijn. Onder je cilinder een plaatje van Xmm dik en aan de bovenkant eraf (of je kop aanpassen) hierdoor krijg je hogere poorten en dat zou goed kunnen zijn om pk’s naar hogere toerentallen te duwen.

Ik moet zeggen dat ik hierover ooit eens melk heb horen klotsen en nog niet echt weet waar de tepel hangt….=)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.