Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Getik, Gevonk en niets…
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 2 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 januari 2006 om 16:24 #123843
Gaat over een citta met
polini speed engine
70cc athena aluminium
top performance krukas
13/13 dell’
polini sp
polini hoge druk kop
powerfilter4 dagen geleden had mn uitlaat een grote scheur bij de ophanging…
de zelfde dag is de kop pakking kapot gescheurt…nu nieuwe kop pakking en de sp is grotendeels dicht gelast…
nu start ik de brommer, maar hoor ik vreselijk veel getik en gerammel vanuit de cilinderkop-cilinder komen…
hier zit wel een nieuwe pakking…
tussen de kop een de cilinder hoor ik niet alleen getik/geknal enzo maar er komt ook veel veel rook uit en soms ook wat vonkjes…je ziet ook dat de bougie de benzine verbrand (of er brand iets anders)…
ik heb hier ook een filmpje van…deze upload ik later nog wel…
hebben jullie verder enig idee?
er komt dus getik/geknal vanuit de cilinderkop-cilinder, en ook deels uit de uitlaat maar dat kom door een gatje…
alvast bedankt…
7 januari 2006 om 20:14 #132139cilinderkop eens vlakken-of kijk eens of je alle moeren vastgedraaid hebt.
7 januari 2006 om 20:25 #132143Is die pakking groot genoeg?
Volgens mij tikt je zuiger tegen ‘m aan, en fikt ie nu half weg ofzo……!?
Miss. stomme vraag, maar zeg ’t toch maar ff!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!7 januari 2006 om 21:21 #132145barry :
cilinderkop eens vlakken-of kijk eens of je alle moeren vastgedraaid hebt.@ iac en barry…
eh noujah…ik ging dus vandaag naar de brom boer, maar eerst heb ik mijn cilinder kop eraf gehaald, en het bleek (waarvan ik al 90% zeker was) dat de kop pakking gescheurt is…deze keer aan de rechter kant, de dag ervoor was het de linker kant…dus zeiden ze dat ik idd met kop ff moet ‘afvlakken’, gewoon over een platte tafel met schuur papier glad maken enzo…heb ik dus gedaan, er weer onder gezet, veel compressie, starte perfect…
goed dus alles doet het nu, hopen dat die niet WEER kapot gaat…
maar het rare was, dat die het gister nog deed met die kop pakking, en toen kwam er al dat rare geluid vandaan, ik neem dus aan dat dit geluid met de kop pakking te maken heeft, dat die telkens kapotter en kapotter gaat, en opeens knalde het en hij brak…
deze doe ik zo ff opslot…als er weer iets gebeurd gaat die weer open…
8 januari 2006 om 01:14 #132150je had je je blok cker weer niet goed vastgezet,
als je er dan een uitlaat monteert zet je je blok zeg maar vast met de uitlaat,en als je je blok niet goed vast hebt zitten gaat je blok geluiden maken doordat die trilt..
en als je koppakking gescheurt is kan je dat toch zo zien…:D
8 januari 2006 om 01:52 #132151Vincent Vario :
je had je je blok cker weer niet goed vastgezet,
als je er dan een uitlaat monteert zet je je blok zeg maar vast met de uitlaat,en als je je blok niet goed vast hebt zitten gaat je blok geluiden maken doordat die trilt..
en als je koppakking gescheurt is kan je dat toch zo zien…:D
neej hoor, blok zat gewoon vast…(zoals altijd…)
maar de uitlaat zit vaak niet vast, maar het zit zo: de uitlaat zit niet vast–dan komt er wat meer herrie van de cilinder poort…maar dat valt nog wel redelijk mee
de uitlaat heeft namelijk een scheur bij de ophanging…dat is nu (grotendeels) gelast, maar nog komt er redelike herrie uit
dat geknal en getik kwam door de kop pakking…dat is nu verbeterd, de cilinder kop is dus beetje afgevlakt/glad geschuurd…en nu doet die het weer goed…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.