Vespa-Ciao.NL
:: Getik bij achterwiel

Home Forums Techniek Problemen oplossen Getik bij achterwiel

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

basdert
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een half jaar geleden een bromklok in mijn ciao gezet. een tijdje geleden begon er iets te tikken bij mijn achterwiel, op een gegeven moment werd dit steeds erger dus ben ik gaan kijken. Op de een of andere manier is mijn poelie een beetje scheef komen te zitten ofzo…..

Deze heb ik er vervolgens afgehaald en opnieuw er op gezet. Het schroefdraad waarmee je de poelie vast zit (geen idee hoe dit heet) is nu helemaal beschadigd en ik denk dat dit ook een beetje krom is. 🙁

Na het overnieuw er op zetten van mijn poelie is het getik wel weg. Kan het kwaad om dit zo te laten?

Ook wil ik weten of het mogelijk is om dat schroefdraad waar je poelie op zit te vervangen, heb niet veel zin om gelijk mijn gehele bromklok te vervangen.

Alvast bedank, met vriendelijke groet,

Bas

Wilk1985
      Moderator

Het getik dat je hoorde komt omdat je poelie er niet goed/los op heeft gezeten. Je zegt dat het nu wel goed vast zit en je geen getik hoort, dan zou ik er nu lekker vanaf blijven als het zo goed gaat.

Het deel van de klok waar je schroefdraad van de poelie op zit is maar een heel klein asje, dit asje kun je tweedehands wel vinden voor een tientje… Nieuw zijn ze niet te koop voor zover ik weet.

Als je dit asje wil vervangen moet je klok wel uit je achterwiel trouwens. Je freewheel hoe je niet te demonteren om dit asje te vervangen.

basdert
        Topic starter

Bedankt voor de reactie na een paar km rijden is het getik weer terug :(.
          Ik denk dus dat ik dit asje maar moet gaan vervangen. Wat zou de oorzaak zijn geweest dat de poelie niet goed is komen te zitten, zodat dit niet nog een keer gebeurd.

Ik heb mijn oude snorklok nog liggen zijn deze assjes het zelfde?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.