- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 7 maanden geleden door r.dewilde.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 augustus 2013 om 20:39 #184911
Hallo, heb nu een standaard vespa si helemaal brommer behalve 12.7 carb zou hem graag wat harder laten trekken en hogere top halen, hij loopt nu veertig. Ik wou nog niet aan de carters gaan veilen maar misschien later wel en dacht zelf aan een dr evo en een13.13 carb plus een gianelli citypower of een leo krul. Rijd er vooral mee in ruw terrein en ik las dat de cilindermond nog wel eens af wou breken van een dr evo? Is een leo krul dan wel verstandig omdat daar meer gewicht onder cilinder hangt dan met citypower. Graag jullie raad!
Ps: is italkit of pai weih of dmp 60 een beetje snel? Trekken deze hard op met std carters dat ik ook wheelie kan? 🙂
9 augustus 2013 om 20:45 #187165Verstandig voor betere prestaties is het dan in ieder geval een grotere carb te monteren idd. En wanneer je toch op een later tijdstip besluit aan de inlaat te gaan vijlen zit je met een 13/13 goed. Ook een DR evo op standaard carters is al een grote winst, maar zal helemaal tot zijn recht komen wanneer de carters er voor zijn bewerkt. De Giannelli citypower wordt al tijden niet meer gemaakt en zal lastig aan te komen zijn. Ik denk dat je de Giannelli Original power bedoelt. Samen met de Leo Circuit(krul) uitlaat zijn dit geschikte uitlaten voor betere trekkracht en iets hogere top.
Het breken van de cilindermond heeft eerde te maken dat deze bij een tuningscilinder iets dunner is en daardoor de kans ook groter is van breken. Wanneer je gewoon normaal het spul monteerd is er niet zoveel aan de hand. Gebruik daarom ook alle ophangpunten van de uitlaat om deze te bevestigen.
Edit: De laatstgenoemde cilinders zijn niets meer dan standaard cilinders met een grotere boring waardoor vaak iets meer kracht. Afwerking ervan is vaak slecht en ik zal ze standaard uit de doos ook liever laten liggen. Voor het maken van een wheely zal je dit ook op standaard carters kunnen. Oevening baart kunst. Het begrip “autowheely” op een vespa zeker zonder vario kun je vergeten.
9 augustus 2013 om 20:49 #197387Ik zie dat je een Vespa SI hebt, ik heb zelf nog nooit gezien dat een Citta model Leovince Circuit goed en juist op een SI brug gemonteerd zit. Je zal dan opzoek moeten naar een Vespa Ciao versie of de originele SI versie (Deze zijn redelijk schaars, staat toevallig nu wel eentje op marktplaats.nl) Wanneer je een leovince Circuit met elke ophanging goed vastzet is het één van de best vastzittende uitlaten.
Vind het ook wel grappig om te lezen dat mensen vragen ”kun je hiermee wheely’s trekken?” Daar kan ik maar één zinnigs antwoord op geven. Dat ligt er maar net aan wat voor ”wheelyskilzz” je hebt.. Ik kan namelijk niet eens wheely’s trekken met mijn setup omdat ik het simpelweg niet kan. Wanneer je kan wheely’en kun je dat ook prima met een originele cilinder doen.
9 augustus 2013 om 20:54 #197474Ja haha gisteren ging het al aardig goed maar niet meer dan vier meter je komt toch wat kracht tekort.
Groeten!Ps. Kan ik een citta leo krul niet goed monteren door gaatje in achterbrug te boren?
Ik bedoelde die gianelli van jmpb van 28,50
Bedankt voor reacties.9 augustus 2013 om 21:01 #197713Idd Florian ! Wheelien heeft niets met kracht te maken maar met balans! Wel is natuurlijk makkelijker om met een krachtig blok te Wheelien! Zorg in elk geval dat je achterrem perfect werkt!
9 augustus 2013 om 21:05 #197721Achterrem werkt heel goed. Maar na paar meter kom ik eigen net wat kracht tekort om rechtop te blijven. Als ik de carters wel een keer uitvijl, is de gianelli en leo krul dan nog een goede keuze?
10 augustus 2013 om 10:47 #195797Als je perse wil Wheelien is een vario en idd vijlen en andere uitlaat nodig.
Wil je echt op je achterwiel rijden is t geen kwestie van kracht maar van balans! Kijk maar eens naar de stuntrijders op YouTube die bijna stationair opt achterwiel rijden.
Dus als je dit zo graag wil zou ik je aanraden om veel te oefenen en steeds verder te gaan!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.