Vespa-Ciao.NL
:: Gerammel in de cilinder(s)

Home Forums Techniek Problemen oplossen Gerammel in de cilinder(s)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ramon 777
    Topic starter

Hallo, Ik heb nou al een jaar een citta die nogal rammelt in de cilinder .

Toen ik hem vorig jaar kocht, gewoon origineel rammelde hij een beetje wanneer ik het gas los liet (dus als die in toeren zakte)

Nou ik toen dus daar mee liggen prullen om uit te vinden wat het nou was…
      Alles incl. een ander onderblok erop gehad maar het gerammel bleef.

Toen maar een andere cilinder gekocht, een dr65 (gebruikte). Meteen ook nieuwe zuigerveren erop gezet. En het loopt perfect, alleen de rammel is er nog steeds maar nu nog harder… (op deze dr zit een originele kop/pakking voor 50cc)

Toen de cilinder van mijn andere citta er maar eens op gezet omdat ik het gewoon echt niet meer wist. En het probleem was helemaal weg.
      Cilinder dus zou je zeggen.

Nou dan de vraag, heeft iemand nog enig idee waardoor het kan komen dat mijn DR65 zo rammelt? Zuigerveren zijn nieuw, cilinder+zuiger in goede staat en compressie is er genoeg. Kan dit aan die originele koppakkng liggen? of is dit te ver gezocht

Hoop dat iemand mij kan helpen 🙂

btw, naaldlager zit er ook al een nieuwe in

vespa rider
      Bijdrager

Ja dit kan eventueel aan de koppakking liggen omdat een originele koppakking 38,2mm is voor een dr heb je een 43mm nodig dus dan kan de zuiger tegen je koppakking komen.

Het zou ook je naaldlager geweest kunnen of heb je die nog hetzelfde als eerst?

gr, arno

pepko
        Donateur

een DR rateld van zichzelf al, dit komt omdat de passing voor de zuigerveren in de zuiger iets breder zijn dan de veer zelf.

misschien kan je even een filmpje posten?

en natuurlijk even een 43mm pakking ertussen doen 🙂
          gr. pepko

ramon 777
          Topic starter

Ja naaldlager was het eerste waar ik aan dacht, heb een half jaar geleden er al eens een ander in gezet en nou gister weer een nieuwe maar deze moetten gewoon goed zijn. Heeft ook geen speling op de big end

Die 43pakking is eigelijk het enige wat ik nog niet geprobeerd heb…:p zal er toch maar eens een gaan bestellen dan denk ik haha

Filmpje:

Dit is wel van eej jaar geleden ofzo met een orginele 50cc cilinder… vooral na het gas loslaten hoor je geratel

Het geratel nu is nog steeds het zelfde als op dit filmpje

paulhermens

heb ook een 43mm dr en die rateld ook, inderdaad meestal als je het gas loslaat maar, hij doet het ook bij volgas (overtoeren) 😕 maar kan mij er niet aan storen,

r32
              Bijdrager

Hoi,

ik heb 3 blokjes gehad met 2 keer een 50 ccdr en 1 keer een 70 ccdr allemaal nieuw de dr hebben een veels te grote speling van zuiger tov cilinder dit is prima want dan loopt hij ook nooit snel vast . maar je hoort dan ook die irritante rammel.

Heb ook van alles geprobeerd(blokrevisie ander blok ander kopje etc andere sproeier) geen resultaat.

Gr r32

niek1992
                Bijdrager

waarom koop je dan niet en ander zuigertje? maat van me heeft ook een 70DR met aftermarket zuigertje. Enigste wat je dan niet hebt is via de zuiger gevoed. maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

Overigens heb ik nooit last gehad van een rammelende 70DR.

ramon 777
                  Topic starter

hee bedankt voor de reacties,
                    Andere zuiger kopen zie ik het nut niet van want hij zit er zo strak in dat ie echt geen speling heeft. heeft ook echt flinke compressie.
                    Heb een andere pakking besteld , als t goed is morgen binnen.
                    Ben beniwud of dat iets scheelt, zal wel niet

Rick.

Heb je niet een te lange bougie?

ramon 777
                      Topic starter

nee dat niet.

Heb er net een andere koppakking in gezet, hielp niets…
                        maar denk dat ik het gevonden heb want de zuiger kom een klein beetje kantelen zegmaar… het zal daar wel aan liggen denk ik.
                        Schroef er weer een stille 50cc onder waarschijnlijk.

Bedankt voor de hulp

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.