Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Geplof uit cilinder/niet meer starten
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 1 maand geleden door citta 0321.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 februari 2012 om 16:55 #209863
Vanmorgen wilde ik mijn citta starten en hij ging gwn normaal aan maar ineens begon die te floffen en ging die uit , maar met gas ging die weer beetje aan maar viel toen toch weer uit.
Weer gestart en hele tijd met gas gespeeld en ben er toen mooi zonder geouwehoer naar school mee gereden.Was klaar met school en wil naar huis rijden.
IK wil de citta starten maar er gebeurde helemaal niks meer.
heb al gekeken de bougie maakte een soort van rode oranje vonk, heb al een andere in gedaan maar ook dat werkte niet.
heb carburateur er onder vandaan gehaald en nagekeken, maar nog wilde hij niet starten.IK rijd al een tijdje rond met dat geflof alleen nog nooit gehad datie daardoor niet wilde starten.
afgelopen paar dagen heb ik er wel steeds meer last van gehad , datie afentoe keertje uitviel tijdens gas los laten.Wat is het probleem precies?
Mijn setup is de links vermelde setup met dan een citypower uitlaat.
sproeier was 62 maar heb die nu veranderd in 58 vanmiddag14 februari 2012 om 16:58 #236471Volgens mij is er iets mis met de ontsteking.
Cp`tjes afstellen misschien?14 februari 2012 om 17:36 #227665Hij heft altijd goed gelopen ook tijdens het floffen , en ik zag nog wel eens een rookpluimpje bij mijn cilinder vandaan komen als dat geflof erg was, het geluid kwam alleen bij optrekken , en als ik dan tijdje reed was het bij optrekken voorbij
14 februari 2012 om 17:52 #236207Wellicht dat je koppakking niet goed zit gezien dat rookpluimpje, maar het ploffen kan ook je ontsteking zijn(staat niet goed afgesteld>contactpunten).
Ik zou eerst de koppakking vervangen of verwijderen.
14 februari 2012 om 20:34 #236949Het kan ontsteking niet zijn eigenlijk want het is niet altijd zo. afentoe wanneer ik hem start dan heb ik het niet en afentoe wel.
Ok dus ik moet de pakkingen verversen?15 februari 2012 om 12:16 #232020Dan kan het jusit wel de ontsteking zijn! Cp’tjes beetje ingebrand, of, eerder, de condensator! Soms doet ie het goed, soms minder 😉
En pakkingen checken kan je zeker doen!
15 februari 2012 om 13:02 #237074Ik weet bijna zeker dat het je koppaking is die kapot is want dan ploft die ook een tijdje en dan klapt die en wil die niet meer starten, en bij lage toeren ploft die en dat stopt als je iets harder gaat rijden.
15 februari 2012 om 16:29 #237058vespa rider :
Ik weet bijna zeker dat het je koppaking is die kapot is want dan ploft die ook een tijdje en dan klapt die en wil die niet meer starten, en bij lage toeren ploft die en dat stopt als je iets harder gaat rijden.kapotte koppakking is kapotte koppakking he;) je zou dan ook minder compressie hebben, waardoor het boeltje merkbaar minder goed optrekt en/of een lagere topsnelheid… ik zeg niet dat het niet kan he, maar het lijkt me meer een ontstekingsprobleem! ook is die vonkkleur die de topicstarter beschrijft niet zoals het hoor 😉
15 februari 2012 om 16:42 #237056Haai.
Ik heb er al een andere bougie in gedaan en die vonkt gwn mooi een wit blauwe vonk.
Ik kon hem wel aanrennen zonder de deco in te drukken, kon ik met kickblok niet doen bijv.als de cilinder niet dicht is start hij dan ook niet?
16 februari 2012 om 21:11 #237088Belangrijk bij twetakt of zelfs van primordiaal belang is dat alles goed moet afgedicht zijn.. Het feit dat je hem zonder deco zonder enige moeite kan aanlopen wijst erop dat je hoogstwaarschijnlijk dus weinig tot amper compressie hebt. Dit kan dan toch een gevolg zijn van een lekke/slechte/versleten koppakking 😉 Checken dus!
16 februari 2012 om 22:21 #236707maar nu start die dus helemaal niet meer, is dit het probleem dus?
16 februari 2012 om 22:44 #238945CONTACTPUNTEN OPNIEUW AFSTELLEN DIE PLOF IS GEWOON DAT DIE BIJNA VERZUIPT… EN DAN WEER LIGT ONTBRAND…
Je hoeft niet te schreeuwen!17 februari 2012 om 10:36 #236624Bentwi,
Vervang je koppakking, je contactpunten en je condensator. Stel daarna met een voelmaatje je contactpunten op 0.45mm en kijk of dan het probleem verholpen is.
Zo niet, dan horen we het graag.18 februari 2012 om 12:29 #237203Misschien is ie gewoon verzopen.
Draai je benzinekraan dicht, draai je bougie eruit en daarna rennen voor je zakgeld;)
Of je hebt natuurlijk een boormachine.
Daarna monteer je alles weer en probeer hem dan te starten.18 februari 2012 om 16:58 #232953Alles daarvan al geprobeerd.
de bougie wordt nat , de bougie vonkteheb vandaag een blok eronder gezet die ik ooit heb laten reviseren, en niet veel heb gebruikt.
Heb de cilinderkop van het blok wat het niet meer deed over gezet want op het blok wat ik had laten reviseren had ik ooit de decoset van af gehaald.
Maar helaas deze startte ook niet.
Het zit me weer lekker tegen gvd. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.