- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 12 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 april 2013 om 20:07 #212670
Ik las dat er normaal tussen de schijven ongeveer 14mm van de geidebus “bloot” ligt en het raadzaam is deze afstand terug te brengen naar iets onder de 13mm
Ik heb er mijn hoofd over gebroken maar bij mij is het minder dan 10mm, kijk maar naar de foto.
De afstandsring is ter indicatie van de maat, die is namelijk precies 10mm en past er niet tussen.
Wat is er anders bij mij?
Het is een malossi multivar.
Ik krijg de brommer nog steeds niet aan, de v-snaar slipt constant over de geleidebus heen.
4 april 2013 om 01:01 #216781Hoe dik is je snaar? Nieuw zijn deze 13mm, vandaar je de afstand tussen je variohuis en poelie ook 13mm moet hebben. Houdt wel rekening met de schuine vlakken van snaar en poelie. En je ook niet helemaal tot op de variobus deze 13mm moet meten, maar net iets hoger. Simpel gezegd zorg ervoor dat de snaar niet alleen over je variobus glijdt, maar net tussen variohuis en poelie zit in geklemd. Is dit niet het geval, dan kan je idd deze variobus wat inkorten zodat de snaar meer grip krijgt.
Denk er ook aan om de snaar sowieso op spanning te zetten door bijv. je blok iets naar voren te zetten.
4 april 2013 om 05:24 #216767wat je ook kan doen om het starten makkelijker te maken:
decompressie kanaal in de cilinder uitboren, dit was bij mijn 46 malo het euvel.
ik kreeg hem niet aan geduwd wat ik ook deed, nadat het kanaal groter was ging dat een stuk beterDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.4 april 2013 om 21:00 #215963ben ik weer,
Ook met de v-snaar op verschillende straktes krijg ik hem niet aan, achterwiel slipt, tenzij je er op leunt, maar dan kan ik weer niet hard rennen:o
Hij trekt de v-snaar achter helemaal tussen de schijven.
Zij er behalve het decompressiekanaal uitboren nog andere alternatieven?
Gele of rode drukveer er achter tussen zetten ( welke is eigenlijk de sterkste? )4 april 2013 om 21:07 #215964je loopt hem toch wel aan met de decompressie ingehouden hé?
met vario moet je hem namelijk als het ware door de compressie heen duwen.
ik moest mijn citta met een normaal blok en vario + malossi voorvario ook flink door de compressie heen duwen. zonder decompressie ging dat niet. moest zelfs een beetje op het zadel leunen.dit is ook een van de redenen waarom ik nu alleen maar kickstart blokken heb.
4 april 2013 om 21:09 #215965Wanneer je achterwiel slipt zal je v-snaar nu dus wel genoeg grip hebben. Het indrukken van de decompressie zorgt er dan voor dat je genoeg vaart zal moeten maken? Dan de decompressiehendel los laten en zal je brommer aan moeten gaan.
Het kan ook wel eens voorkomen door het gebruik van een verkeerde koppakking dat je decokanaal wordt geblokkeerd. Misschien dat dit bij jou het geval is?
4 april 2013 om 21:12 #216010Ik gebruik altijd de decompressie, die werkt ook heb ik gezien, ook in de koppakking zit dat gaatje, ik denk dat alleen uitboren nog wat uit kan maken.
5 april 2013 om 04:41 #217070het is echt niet veel werk. je laat het blok gewoon in de brommer zitten.
kop eraf, en boren maar, het boor vijlsel kan toch niet het blok ik omdat het kanaal uitkomt in de uitlaat poort.
ik heb geboord en toen even met wat remmen reiniger even het kanaal door gespoten.klaar
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 april 2013 om 07:14 #216979Weetje wat
Toen ik vario had en rende aan
Ga op je bagagedrager zitten en dan een soort van rennen,door de druk op het achterwiel en snelheid sprong die van mij aan
Maar ik had geen decompressiehendel:o -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.