- Dit onderwerp bevat 93 reacties, 26 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 2 maanden geleden door Vespaflappie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 juli 2006 om 20:31 #283762
Ik kan hem niet meer terug vinden maarja 🙂 ik heb dus ook een citta haha.
Nou was mijn 1e plan om hem op te knappen en daarna te verkopen, maar me pa werkt in amsterdam de gehele week dus……
De citta word voor mijn moeder + ik mag er ook op rijden :D:D:D
Citta kreeg ik als bouwpakket niet compleet ofzo maarja valt niks aan te doen.
======= Update 15-11-06 =======
Vanavond blok eronder weg en reviseren lagers zijn super af…
Wat ik nog gedaan heb :
– Achterlicht LED gesoldeert 😀 de linkse heb ik gesoldeert en de rechtse is door iemand anders gedaan je kan wel zien wie er wel en niet kan solderen =)
– Velgen zwart gespoten niet heel mooi maar een stuk beter dan dat lichtblauwe kleurtje
– Zadel wat omhoog lijkt beetje dom maarja heb lange poten zit nu een stuk beter ( Tis btw een ciao zadel )
– Komt CITYPOWER DIK model onder ipv CITYPOWER DUN 🙂 paar km’h harder

======= Update 08-10-06 =======
Tja de citta is wel zon beetje klaar jammer genoeg zijn de velgen nog wel om te :kotsWat ik er aan gedaan heb is :
– Buddyzitje erop
– Zijsteppies voor me kleine zusje ken ze der poten ook nog ergens op zetten
– Me pa vond het nodig om er malossi stickers op te plakken…. ja pa 🙂 weet je wel wat malossi inhoud zal hem de deps nog een keer laten zien hehe.
– Schroefjes ff goed aangedraait
– Kapjes beetje bijgespoten
– Gereedschapsdekseltje
– LED achterlicht aangesloten ( JA hij doet het half maar 2 ledjes doen het door mijn geweldige SOLDERING :D:D )
– Voorlamp aangesloten voor komt er 5.8 AC uit en achter iets van 4.8 AC 🙂
– Citypower nog maar keer goed overspoten 🙁 word nu al minder maarja.Dit was het trouwens eerst weer NU PROJECT CIAO!!!!!!!! de velgen van dit beesie laat ik nog wel coaten ( zwart lekker STD )
Led achterlicht 🙂 in het echt BEST fel moet ik zeggen en jammer genoeg doen 2 ledjes et maar.

Totaalshot 1

Totaalshot 2

======= Update 06-09-06 =======
Hij moet nog wel beter worden afgesteld start laat en loopt nog niet 100% als die koud is.
Bougiedop die licht geeft

Citypower nadat die heet was even overgesprayed met hittebestendig blank echt super goed gelukt.

Zo staat die er nu bij

======= Update 02-09-06 =======
Bromnaaf jeahhh nu de juiste poelie nog even proberen en dan op naar de 35km/h.

Zo staat die er nu bij wel met vario nog maar morgen niet meer.

======= Update 29-08-06 =======
Nog even wat mooie nieuwe schroefjes gehaald overal zit nu dus een nieuw schroefje op 🙂 en het snelle blok is er onder weg en komt het 50cc blok onder. Vario handel gaat er binnenkort ook vanaf en komt poelie power voor in de plaats.
THX to kartingbob die had nog clipjes voor de kabelgoot zeeeeer dankbaar!
Citta

Lichtgevende bougiedop 🙂 echt vet in het donker

Me nieuwe schroefjeskast 🙂 vet handig

======= Update 31-07-06 =======
Citta leeft 🙂 was even kloten zit nog steeds met wat problemen maar hij leeft wel, dikkkkkke overtoeren echt er mag wel 8 gram rollen in zit nu 5.4 gram in. Wel grappig geluid 🙂 zie filmpje
http://media.putfile.com/Citta-running
Foto’s

======= Update 29-07-06 =======
Jeah blokkie inelkaar maandag rijd ik hopelijk 🙂 mot nog een keerring + me cdi ff weer ophalen bij thomas

======= Update 27-07-06 =======Voorwiel zit er redelijk in nog ff goed de as erin zetten, vario erop alleen is me snaar echt HUGE en wil het niet. Ook moet ik nog een stuk uit me achterbrug dremelen omdat de voorvario aanloopt 🙂
13 x 1050 snaar past bij mij dus niet….

======= Update 23-07-06 =======
Beetje een update 🙂 herr flick had me mooie blokkie ff gefreesd, zelf geen dremel en geen zin om er 50 euro aan uit te geven dus de poorterij + inlaat is nu klaar.
Zo staat die er nu bij, overal ff nieuwe schroefjes ingedraait enzo spuitwerk kan ermee door. Alleen het voorwiel moet er nog goed in en me blok eronder.

Jeahhhh blokkie 🙂 kick krukas laat ik std, eerst maar eens kijken hoe die zo loopt. Ook een nieuwe cilinder gekocht 70cc zeta schijnt echt ubervet te zijn 🙂
Zeta 43 mm die ik krijg:

Mijn 42 alu:

Poorterij

Inlaat

======= Update 10-07-06 =======
Zo ziet de citta er nu uit.

P.s ja er zit een varionaaf onder 🙂 onder deze citta komt ook nog een heel klein tijdje mijn CIAO 😀 speedblok
word die toch nog een beetje verpest!======= Update 10-07-06 =======
Motorisch word die 100% orgineel komt motor van snorciao onder 🙂
Setup:
Cilinder: 50cc std
Carters: Snorcarters :nr
Carburateur: 12/7
Luchtfilter: std
Uitlaat: Citypower
Poelie: 100 of 90 dat ding moet gewoon goed hard trekken.Wat te doen motorisch:
-Nieuwe cp + codensator en zuigerveren (gedaan)
-Nieuwe uitlaat regelen (gedaan)
-Motor eronder zetten (gedaan)
Poelie + snaar regelen (nog te doen)Wat te doen uiterlijk:
-Kappen spuiten (gedaan)
-Veren spuiten (gedaan)
-Voorwiellagers fixen omdat deze niet meer fris waren (gedaan)
-Schroefjes kopen en inelkaar zetten (gedaan)
-Stuurfoam erop zetten (gedaan)
-Nieuwe remhevels erop zetten (gedaan)
-Nieuwe stepjes + standaard erop zetten (gedaan)
-Nieuwe kabelboom installeren (nog te doen)
-Nieuwe kabels erop zetten (nog te doen)
-Decompresseur aansluiten (nog te doen)Wat ook nog te doen / te kopen:
– Zadel regelen denk dat ik hem van me ciao afhaal
-Zadel van de ciao past dus niet, dat word dus een citta zadel. (gedaan)
– Stepjes stang regelen haal ik ook van me ciao af (gedaan)
– Koplamp op 1 of andere manier te regelen (gedaan)
– Achterlicht kopen
– Achternaaf repareren deze tikt heel irritant dus dit moet ook gemaakt worden—————Update 13-05-06—————
Orginele snor vespa motor. De cilinderkop heb ik vervangen voor een citta kop. Ook heb ik het blok een beetje geprobeert schoon te maken met remmenreiniger het is geen zandstralen maar het ziet er wel weer een beetje fris uit.
Check ook het home made 🙂 cilinderkoelingskapje hehe.

Mijn erg strakke brug ben nog blij dat die zo goed in de lak zit.

—————Update 15-05-06—————
Stuurfoam erop gedaan 🙁 ging niet echt lekker maarja ik wist ook niet hoe dus maar wat vaseline erop en ja toen ging het wat beter. Ook het blok er ff onder geport en de stepjesstang.
Kappen zitten trouwens los BTW.

Beschadeging op het frame zat er jammer genoeg al op voor de rest zit die super in de 1e orginele lak.

—————Update 29-05-06—————
Velg in de verfafbijt, echt super agressief spul maarja velg gaat wel erg snel kaal. Tussen de velg in is wel zwaar kut!!

—————Update 10-07-06—————
Omdat ik voor de meeting klaar wil zijn 🙂 komt het ciao blok maar eerst onder de citta, de velgen worden ook nog gecoat dus dat komt allemaal nog wel goed.
10 juli 2006 om 20:36 #441791Hé, die lijkt idd veel op je verkoopcitta project op citta-forum.nl 😛 Maarjah, het blijft een leuk projectje.
Hij gaat 30 rijden lijkt mij? En heel zuinig:)
Succes ermee:D en laat vooral je moeder een keer wheely’en;):P
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 juli 2006 om 20:37 #441792ArvidW :
Hé, die lijkt idd veel op je verkoopcitta project op citta-forum.nl 😛 Maarjah, het blijft een leuk projectje.Hij gaat 30 rijden lijkt mij? En heel zuinig:)
Succes ermee:D en laat vooral je moeder een keer wheely’en;):P
JUPPPP dat is dezelfde 🙂 houd hem toch maar hehe.
Jah 30 en gewoon hard trekken ding moet gewoon niet opgevoerd kan ik er ook nog dronken op rondrijden.
10 juli 2006 om 20:57 #441793Leuk ding, die ori kleur rood is gewoon knap!!
En gelukkig heb je dan nog iets voor de meeting, wel met de speed komen he?!
Kan die pa van je geen bus regelen van het bedrijf en dan een daggie voor het goede doel uitlenen;)?
10 juli 2006 om 21:00 #441794Edjuh :
Leuk ding, die ori kleur rood is gewoon knap!!En gelukkig heb je dan nog iets voor de meeting, wel met de speed komen he?!
Kan die pa van je geen bus regelen van het bedrijf en dan een daggie voor het goede doel uitlenen;)?
Jah die orginele kleur zat er nog op 🙂 en me pa is op vakantie dus dat gaat niet baten 🙁
10 juli 2006 om 22:48 #441796Waarom past je Ciaozadel er niet op dan?
Hejje een Mix, of zo’n 2000model?
Die passen idd. niet, de anderen allemaal wel hoor! 😕Ciaozadels staan alleen een paar cm meer naar “voren” zeg maar…….!?
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!10 juli 2006 om 23:05 #441797iaccaloco :
Waarom past je Ciaozadel er niet op dan?Hejje een Mix, of zo’n 2000model?
Die passen idd. niet, de anderen allemaal wel hoor! 😕Ciaozadels staan alleen een paar cm meer naar “voren” zeg maar…….!?
Jeah past nu wel, dacht dat het niet paste maar waar het frame in kwam was beetje scheef.
Moet alleen nog van die plaatjes hebben waar je het zadel mee vastmaakt volgens mij zijn deze anders dan bij ciao + ik moet mijn VOORWIEL goed vast zetten, ben er nog niet helemaal uit hoe dat moet.
11 juli 2006 om 08:36 #441798
Jelle89ziet er wel grappig uit:P… suc6 demeej
11 juli 2006 om 09:51 #441799Jelle89 :
ziet er wel grappig uit:P… suc6 demeejVelgjes laat ik nog coaten 🙂 dan is het best een leuk vrouwen cittatje :bier
11 juli 2006 om 11:37 #441800
mulder[sst]waarom rijd je niet met vario? is zwaar relaxed met ori cilinder
11 juli 2006 om 11:47 #441801mulder[sst] :
waarom rijd je niet met vario? is zwaar relaxed met ori cilinderKomt op de ciao jah…. ik met me domme kop had de citta buiten laten staan domme mongool ben ik is de hele varioschaal nu half verroest mag ik em weer opschuren.
P.s orgineel met vario is kut daar zit geen power in.
11 juli 2006 om 11:51 #441802
mulder[sst]rijd lekkerder weg dan met poulies
11 juli 2006 om 12:36 #441803mulder[sst] :
rijd lekkerder weg dan met pouliesWat wil je nou liever 🙂 met 42 alu of met 50cc op vario rijden. Bij mij is de keuze snel gemaakt of jij moet nog een vario setje hebben liggen.
23 juli 2006 om 14:36 #441947Update 🙂 bovenaan de pagina
Poorterij en inlaat is af thx @ thomas, morgen direct maar ff reviseren.
Ook krijg ik een nieuwe cilinder 70cc zeta thx @ barry

Alleen moet het voorwiel er nog goed in dan is het klaar! en kan ik op de meeting rijduh.
23 juli 2006 om 14:43 #441948Ziet er goed uit! HFT rocks our world:D
En nu snel dr onder he.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.