Home › Forums › Techniek › Mechanisch › Geforceerde koeling Vespa Ciao
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 12 maanden geleden door robilo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 december 2016 om 17:55 #123376
Eigenlijk wel slim om voor extra koeling te gaan. Zeker met 30 graden op de klok
ik heb een tijd gereden met een papieren koppakking en dit zou dan weer de hoge temp van de kop een beetje scheiden van de cilinder. Maar omdat er olie tussenkomt is dit effect verwaarloosbaar.Ik heb een tijd gereden met een zelfbouw lc cilinder en die werd niet warmer dan 80/85 graden.
Mijn theorie is dat als de zuiger veel warmer word dan dat de cilinder is kan het pr9blemen geven.
zodoende dat je je motor ook warm rijdtAls je dus meteen volgas geeft met koude cilinder dan is het temp verschil groot en heb je ook meer maatverschil.
Luchtgekoelde blokken zitten bij mij weten rond de 100/110 gradenLucht koelt 4 keer zo slecht per kilo dan water dus hou daar rekening mee 🙂 en hoe warmer de lucht word hoe minder dik hij is. Dus zuig je 40 graden koellucht aan dan zul je minder kuub lucht erdoor jagen dan als de lucht 15 graden is. Zie de wet van boyle of guy lussac of hoe die tjap heette toen
Ik denk dat het met dikke setups voor toertjes bij warm weer zeker zin heeft
dus ik vind het wel een goed ideeBtw mijn lc kit had ook een lucht happer die echt niet groot was maar dit koelde perfect
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.8 januari 2017 om 13:09 #123377Ik ga na mijn tentamen periode kijken of ik tijd heb, gezien ik vanaf 23 januari stage ga lopen bij defensie (luchtmacht). Ik ben er nog mee bezig!
9 januari 2017 om 17:34 #123378Leuk. waar ga je stage lopen? basis?
6 maart 2017 om 16:07 #123281SuperSi :
Leuk. waar ga je stage lopen? basis?Main Support Base (Vliegbasis) Woensdrecht, te Hoogerheide, bij het Bureau Productie Engineering van het 981 Squadron Componentenonderhoud.
-UPDATE-
Tijdens mijn verblijf op de basis was ik met een van de kamergenoten waar ik de slaapkamer mee deel in gesprek over 3D printen, wat hij doet bij het leerdock van de KMSL op de basis. Hij bood mij aan om de mogelijkheid te bekijken of een prototype mogelijk was om te printen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen!
Mogelijk gaan we morgen kijken of de print mogelijk is, volgens het programma moet ik het in 2 delen doen, en duurt de totale print 1 dag en 6 uur… 😮 O.o’
Ik zal als er resultaten zijn foto’s plaatsen!
Ik ben benieuwd. Mogelijk dat ik vanuit dit prototype mijn mal ontwerp voor latere producties van Polyester…10 maart 2017 om 06:54 #123415een kleine update:
Samen met mijn kamergenoot hebben wij besloten om eerst een kleine testprint te doen, om te kijken hoe PLA reageert op lijm en/of met warmte aan elkaar smelten voor we het daadwerkelijke prototype printen.
de reden waarom het in 2 delen moet is vanwege de lengte van de kap, en de hoogte die de printer maximaal kan printen…
hier wat foto’s:

Ik ben benieuwd of vandaag een van de 3D printers vrij is, zodat die het weekend door kan printen!
1 april 2017 om 19:07 #1234743D print is gemaakt, foto’s volgen snel!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.