Vespa-Ciao.NL
:: geen vonk,start niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen geen vonk,start niet

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beernweed
    Topic starter

hallo,

ik krijg mijn bravo niet gestart.
      heb een nieuwe bougie, alle draden goed bevestigd en hij wilt niet starten.
      benzine komt tot in de cilinder.

heb een malossi luchtfilter, met sproeier 52 dit op een originele carburateur(ik denk dat dit te klein is?)
      en zou het hier mss wat mee te maken hebben?

mvg

buurman
      Bijdrager

bobiene denk ik overleden of je contactponuten condensator

beernweed
        Topic starter

ik heb net getest of hij vonkte en hij vonkte erg goed, mooie dikke blauwe vonk. zou hij te veel benzine krijgen? bougie was wat nat.

pepko
          Donateur

ik denk dat je de contact punten even opnieuw af moet stellen.

beernweed
            Topic starter

maar hij vonkt erg goed?

chrisciao
              Bijdrager

beernweed :
                ik heb net getest of hij vonkte en hij vonkte erg goed, mooie dikke blauwe vonk. zou hij te veel benzine krijgen? bougie was wat nat.

als ie wel gewoon vonkt, afstelling en alles even goed oorblazen in carb kan ook geen kwaad.
                succes!

bartp
                Bijdrager

dat hij goed vonkt maakt niks uit.
                  het gaat er om of hij op het goede tijdstip vonkt.
                  en daarom moet jij dus je contactpunten af gaan stellen op 0.45

Vincent Vario
                  Bijdrager

tuurlijk maakt het wel uit of hij goed vonkt! Dat stel je af met de contactpunten.

Hij kan niet op het verkeerde tijdstip vonken, tenzij je spie kapot is.

pepko
                    Donateur

hij heeft contactpunten dus geen elec. ontsteking he! ze kunnen dus wel op het verkeerde tijdstip vonken!

Vincent Vario
                      Bijdrager

Hoezo dat? Het tijdstip van de vonk verander je toch (haast?) niet met contactpunten? Je kan de contactpunten toch alleen afstellen op het langere of kortere open en dicht staan.

pepko
                        Donateur

Ohw ja! Je hebt gelijk 😉 Ik was in verwarring met de grondplaat van puch XD

Excuses voor de offtopic.

dartfreak
                          Bijdrager

hij kan dan wel vonken maar dan wordt hij voor het bdp of na het bdp gevonkt
                            en dan krijgt de zuigerstang een klap op het moment dat hij hem niet moet hebben
                            dus afstellen net zoals bij een auto is belangrijk
                            als hij te vroeg of telaat vonkt heeft hij teweinig compressie
                            en dan loopt hij ook niet

beernweed
                            Topic starter

ik heb mijn sproeier terug naar de orginele gezet, afstelling nagekeken en hij wilt nog steeds niet starten.
                              ik heb helemaal niet gerommeld met de contactpunten,zouden deze ineens kunnen veranderen van stand door trillingen ofzo?
                              ook wil ik nog zeggen,voordat hij nietmeer wilde starten maakte hij knalletjes op volgas.dit is de ontsteking he?

EDIT: ik had nog een bobijn van honda camino liggen dus had ik deze erop gezet en ja hoor hij starte meteen =)

bartp
                              Bijdrager

dartfreak :
                                hij kan dan wel vonken maar dan wordt hij voor het bdp of na het bdp gevonkt
                                en dan krijgt de zuigerstang een klap op het moment dat hij hem niet moet hebben
                                dus afstellen net zoals bij een auto is belangrijk
                                als hij te vroeg of telaat vonkt heeft hij teweinig compressie
                                en dan loopt hij ook niet

inderdaad en dat is ook wat ik zei..
                                je regelt toch echt wel het tijdstip met je contactpunten.
                                de goede vonk(krachtig) regelt je ontsteking zelf.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.