Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Geen vonk
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 9 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 juni 2010 om 12:35 #209874
Goeiendag luitjes,
Normaal zou ik voor zoiets dergelijks geen topic aan maken,
maar weet het inmiddels eventjes niet meer. Het gaat om een contactpuntenblok.Ik ben kwart gas naar huis gereden vanwege een te lange gaskabel.
Na dit opgelost te hebben probeerde ik hem aan te rennen maar hij gaf maar 2 plofjes.
Sindsdien krijgt hij dus ook geen vonk meer.Wat heb ik gedaan:
– contactpunten vervangen
– condensator vervangen
– bougie (2 keer!!!) vervangen
– bobine doorgemeten (is goed)
– aarde bobine gecontroleerd (is goed)
– bougiedop doorgemeten (is goed)
– bougiedraad opgefrist
– bekabeling gecontroleerd op lekkage (is goed)Eigenlijk zo’n beetje dus al alles, behalve de ontstekingsspoel doormeten.
Toch lijkt het mij stug dat deze stuk is en hoop ik eigenlijk dat anderen mij nog iets anders kunnen noemen.Alvast bedankt!
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.29 juni 2010 om 13:05 #228030Toch even andere bobine pakken en proberen.
Anders ontstekingsspoel vervangen.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel29 juni 2010 om 13:21 #227714Planning voor morgen (moet t spul nog in huis halen):
– Andere bobine proberen.
– Andere bougiedop proberen.
– Andere ontstekingsspoel proberen.Ik zal het wel even laten weten als ik weer alles heb geprobeerd.
Ondertussen, als er nog mensen met ideeën zijn…?Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.29 juni 2010 om 13:27 #222826Out of the box oplossingen kunnen zijn.
-draadje van de onstekingspoel loopt aan op het vliegwiel (al vaker gezien)
-cp’s gaan toch niet helmaal open doordat de kabeltjes in de weg zitten of te dik zijn.
-alsnog een ander bougie gebruiken(zelf wel eens pas bij een 3e nieuwe bougie succes).29 juni 2010 om 13:47 #228048@ martino:
Bedankt voor de “out of the box” oplossingen, hier had ik ook al even naar gekeken.Er liepen inderdaad eerder 2 draadjes tegen het vliegwiel aan.
Deze heb ik inmiddels zo geplaatst dat dit niet meer mogelijk is.
Hierna heb ik de cp’s afgesteld en inderdaad ook gekeken of de cp’s vrij kunnen openen.Bij verdere controle kwam ik er ook achter dat de bougiekabel bij de bobine los zat.
Dit is dus ook het moment geweest dat ik de bougiekabel heb opgefrist zodat deze weer goed vast zit.Toen ik dit alles had gevonden en opgelost, dacht ik dat de brommer wel aanging.
Gek genoeg geeft hij zelfs hierna nog steeds geen vonk, vandaar ook dat ik het probleem even niet zie en dus dit topic heb geopend. 😀De bougie, tjah..
Ik loop de 3 eerder genoemde punten morgen nog even na.
Mocht dat geen effect hebben probeer ik zeker nog even een bougie.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.