Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › geen vonk
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 4 maanden geleden door Nick_orginelli.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 november 2006 om 12:25 #208729
Hey
gisteren hield mijn citta er ineen mee op..
ik reed in de regen..nja ik ben dus vandaag aan het kijken.. en hij vonkt dus niet meer..
(boormachine op de koppeling en dan aan de bougie gevoelt.. )
(meerdere goede bougies geprobeerd)ik krijg geen schok/schokje..
maar ik krijg ook geen schokje van de kabel die uit het blok komt..(cp ontsteking) hoord dat zo?
of betekend het nu dat er iets mis is met de ontsteking?verlichting doet het wel..
owjah hoe kan ik de bougie kabel uit de bougie dop halen? krijg het niet voor elkaar :s
thanks
21 november 2006 om 12:55 #223475zou de condensator + cp eens vervangen.
bougiedop krijg je los van de bougiekabel doormiddel van draaien (zit schroefdraad op)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 november 2006 om 13:53 #223478Ook niet altijd, soms moet je ff in je bougiedoppie kijken(daar waar je bougie ingaat)
Ff goed kijken…
Bij sommige doppies heb je weleens dat je met een platte schroevendraaier dat “bussie met veertje” waar je bougie”schroefdraad of bus” in valt eruit kunt draaien, die krijg je er dan dus niet af met draaien aan de dop….;)
Denk dat jij dan zo’n doppie hebt…..!
Enneh, kijk es naar dat stekkertje wat je op de bobby aansluit, die moet ook een klein vonkie geven als je ‘m tegen je frame/blok houdt……..!
Doet ie dat niet, dan CP, condensator en bougie vervangen….;)Succes!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!21 november 2006 om 14:10 #223479ik heb net een skandia mulitimeter gekocht om de boel door te kunne meten..
maar ik heb geen idee hoe dat ding werkt :S
hoe kan ik met dat ding meten of de bougie kabel nog goed is ?
fotos:
wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
de rode pen op de kabel te houde die uit het blok komt en de zwarte pen te houde op het blok zelf..
dan de boormachine op de koppeling om hem te late vonke..
de meter op 20 V — (3x naar links gedaaid dus)dan geeft hij wel wat aan.. maar meer naar mate ik de boormachine harder laat draaie
dus dat leek me goed.. denk dat het probleem dus bij de bougie kabel ligt.. maar hoe controleer ik die ?
edit: als ik het stekkertje wat uit het blok komt en op de bobine moet.. als ik die op het blok houd en dan met boormachine de koppeling laat draaie vonkt het wel..
dus het ligt aan de bobine/bougiekabel/bougiedop (bougie niet want die heb ik al een paar geprobeerd)
hoe kan ik die doormeten ? (bobine/bougiekabel/bougiedop)
21 november 2006 om 17:12 #223488hebt het probleem al gevonde en verholpe.. het was de bougiedop..
hij rijd nu weer goed.. en vonkt ook goed.. alleen het probleem is dat hij heel moeilijk start..
ik moet echt een goed eind renne voordat hij aan is..
zou dit kunne komen doordat er veel olie in de uitlaat zit? omdat hij was verzope
(vergete carb eraf te hale toen ik met boormachine probeerde te starte :boos)en hoe krijg ik de uitlaat weer het beste schoon van binne? (proma cc)?
21 november 2006 om 17:58 #223489ermee rijden zodat tie goed warm wordt.. fikt wel eruit dan denk ik… en watniet verfikt kan geen kwaad lijkt me..
21 november 2006 om 18:03 #223490Quest :
en hoe krijg ik de uitlaat weer het beste schoon van binne? (proma cc)?ik heb mijn polini top one schoongemaakt van binnen door gewoon een scheutje wasbenzine in te gooie, goed schudden, en dan VOORZICHTIG vlammetje bijhoude 😉 (safety first:D)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.