Vespa-Ciao.NL
:: Geen vermogen, valse lucht carter

Home Forums Techniek Problemen oplossen Geen vermogen, valse lucht carter

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ruben06NL
    Bijdrager

De kop is al gevlakt, moet ik lagers wéér vervangen? Nét gedaan… als ik het goed begrijp: elke keer dat ik de carterhelften los haal om even wat te fiksen moet ik pakkingen én lagers halen (vrijwel een halve revisie)

Als dit het geval is… is er een oplossing tegen valse lucht zonder al dit? Gelieve niet vast lijmen…
      Dus bijv. vloeibare pakking langs de randen? (Heb verder geen idee hoor, werk namelijk nooit met vloeibaar maar heb het nog wel staan)

Wilk1985
      Moderator

Als je je carter open hebt gehad zou je altijd nieuwe lagers en een nieuwe pakking moeten monteren, maar hoe weet je zo zeker dat hij lekt bij de carterpakking dan? Ik heb dit nog nooit meegemaakt namelijk.

Aannemmelijker is dat hij lekt bij de kop of voetpakking. Je zegt dat de kop gevlakt is maar is de cilinder dat ook bij de aansluiting met de kop?

Javad
        Donateur

Wat Wilk zegt is in principe waar maar als je net nieuwe lagers hebt gemonteerd lijkt me het niet nodig om die te vervangen.
          Je hebt er toch nauwelijks mee gereden? Die lijken me nog prima bruikbaar. Maar dat is mijn mening.

Ik moet binnenkort mijn blok uit elkaar halen want de lagerpassingen zijn af, dan moet ik zeker de lagers vervangen want die hebben op hun donder gehad.

Verder gewoon je blokje uit elkaar halen, nieuwe carterpakking ertussen, nieuwe voetpakking en een beetje zwarte vloeibare pakking op je koppakking smeren ( heel dun laagje er op ‘pikken’ met je vingers)

Deze: https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/pakkingen-gilera-citta/vloeibare-pakking-zwart-85-gram.html

Zeker geen Curil rood gebruiken, dat wordt hard en werkt minder goed.

Ik smeer de carterpakking altijd lichtjes in met olie, dat sluit ook mooi af.
          Maar je kan er ook voor kiezen om de carterpakking te voorzien van een dun laagje vloeibare pakking, gewoon lichtjes insmeren, niet dik.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

Ruben06NL
          Bijdrager

Ik zal er binnenkort mee bezig,
            Ik had remreiniger bij alle plaatsen met pakking gespoten @Wilk1985 en de enige plek waarbij het toerental veranderde (smoorde) was bij de carterhelften…
            Daar baal ik dus ietwat van want ik had die nét open gehad, teruggemonteerd en nu moest ‘ie er weer af! Maar ik zal m’n best doen er voor tezorgen dat alles fatsoenlijk functioneerd voordat ik alles weer terug plaats.

Ruben06NL
            Bijdrager

Vandaag pakkingen gehaald en het blok uit mekaar gehaalt, zowel de voetpakking als de carterpakking was erg nat. (valse lucht?)
              Ik weet niet hoe ik iets doe aan de voetpakking behalve een nieuwe monteren en correct aandraaien, maar bij de carterpakking ga ik dus aan de gang met vloeibare pakking, iemand nog tips? De oude pakking lijkt trouwens niet gescheurd of beschadigd dus misschien 2 lagen papier, 1 laag vloeibaar?
              Wat me ook nog opviel was een keering die nogal scheef leek:

Kan dit ook lijden tot valse lucht?
              Ik zal kijken of ik hem wat beter kan tikken…

Martino
              Moderator

Ja, die keerring ziet er niet goed gemonteerd uit. Deze hoort recht te zitten en mag ook iets dieper het carter ingeduwd worden.

Nu de carterdelen uit elkaar zijn zal je kunnen kijken of deze geen beschadigingen hebben en mooi vlak zijn waar de pakkingen worden gemonteerd. Eventueel vlakken en kijk ook naar de carterdelen afzonderlijk. Sluiten deze mooi op elkaar aan, geen hoogteverschillen bijvoorbeeld?

Ruben06NL
                Bijdrager

Carterdelen zijn mooi vlak, ga er nu mee bezig…

Ruben06NL
                  Bijdrager

Net aangebracht, een klerespul om mee te werken maar hoop dat het heeft geholpen..

Ruben06NL
                    Bijdrager

Vanmiddag getest op de werkbank, loopt best goed op sproeier 64, reageert niet op remreiniger bij de voet- en koppakking, het toerental word wel hoger als je spuit achterop het carterdeel (niet voor) maar dit is al een heel stuk minder en misschien is het zelfs wel dat er wat in het luchtfilter terecht komt…
                      Is het probleem bij jou ook al opgelost @frisse ?

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.