Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Geen vermogen, valse lucht carter
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 5 maanden geleden door Ruben06NL.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 september 2017 om 13:17 #212102
Ha!
Van de week mijn blokje gereviseerd en het standaard carter uitgeveild. Een ruime 0,5 cm inlaat over aan beide kanten. Alles weer netjes in elkaar en starten maar. Nu start de brommer prima en loopt deze ook goed stationair. Helaas heb ik totaal geen vermogen en kom ik geen meter vooruit.
setup: 50cc, geveild carter, 13/13mm carb (58 sproeier), malossie luchtfilter en een citypower.
Het malossie luchtfilter foam viel uit elkaar dus heb deze vervangen door een schuursponsje (netjes op maat geknipt). Carburateur (13mm) schoon gemaakt en nog een ander sproeiertje geprobeerd (56) maar mocht niet baten. Daarna een deotest gedaan, en ja hoor brommer viel uit bij het spuiten op de aansluiting van het carter. Bij de schroef links op de carterpan. Zie daar ook bubbeltjes uitstaan als ik gas geef.
Hoe kan ik dit oplossen. Een nieuw carterpakking monteren met extra vloeibare pakking? Of is het slim om een tweede hands cartertje op de kop te tikken en alles over te zetten?
17 september 2017 om 13:31 #243613Wat ik standaard doe op mijn vers gemonteerde cartertjes;
Ik kit de hele pas naad dicht met polytureaan kit.
Eerst tape ik het netjes af, dus aan weerszijde van de naad rondom schildersplakband. Dan een kit laagje aanbrengen, mooi gladstrijken en dan de tape verwijderen, zodat je een nette streep over heel het carter hebt lopen.Gegarandeerd dicht.
Sommige cartertjes zijn niet helemaal vlak en je kunt ze niet vlakken, vandaar.Ik heb een beetje mijn twijfels over dat schuursponsje, laat dat wel lucht door? 😉
17 september 2017 om 14:59 #243616Met het luchtfilter gaat het prima. Een redelijk dunne strook van de spons gepakt. Ook zonder het luchtfilter geen vermogen.
Ik ga morgen even naar de karwei om dit product te halen. Ik neem aan dat ik dit kan aanbrengen zonder papieren pakking?
17 september 2017 om 17:52 #243619Qua sproeier zit je in ieder geval best ok, ik reedt met exact die setup op die sproeier. ik denk ook dat je het in de pakkingen moet zoeken.
17 september 2017 om 19:08 #243621Altijd de papieren pakking monteren!
10 oktober 2017 om 07:49 #243776Heb hetzelfde probleem, valse lucht bij het carter, vorige week nog de pakking vervangen!
Heb eerlijk gezegd nooit van ‘polytureaan kit’ gehoord @zevenenergie zou je dit niet kunnen oplossen door het af te dichten met vloeibare pakking ofzo? 😀10 oktober 2017 om 13:03 #243778Als je nu een cartertje hebt waar van je weet dat het niet goed afsluit met een gewone papieren pakking dat is het een goed idee om aan weerszijde van de pakking vloeibare pakking aan te brengen.
Als je geen polytureen kit kan vinden klik
10 oktober 2017 om 15:28 #243779Oke, maar vloeibare pakking rond de randjes werkt niet? Want bij polytureen zie ik ‘lijm’ is dat niet erg onhandig als er bijv. een lagertje vervangen moet worden ofzo?
10 oktober 2017 om 16:00 #243781Kan nou niet zeggen dat ik fan ben van de kit oplossing.
Bij een normaal blok is de papieren pakking voldoende.
Mocht het dan toch lekker doe er dan een dun rupsje vloeibare pakking tussen.10 oktober 2017 om 16:08 #243780Ik heb nu zo’n 15km met de huidige carterpakking gereden kan ik dat papier hergebruiken? Zo niet moet ik dat eerst bestellen…
10 oktober 2017 om 16:13 #243783Voorkeur zou hebben een nieuwe pakking op te halen.
Je kan hem echter op het oog beoordelen; zitten er geen scheurtjes in en is hij nog droog, zou hij mijn inziens nog prima gebruikt kunnen worden (waarbij ik veronderstel dat je dit tezamen met vloeibare pakking doet).Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.10 oktober 2017 om 17:59 #243784Jazeker, moet ik ook mijn cilinder loshalen? Vanwege de onhandigheid met tapeinden…
Mijn koppakking is aluminium (denk ik) en mijn voetpakking karton/papier.10 oktober 2017 om 18:11 #243785Jazeker. Die moet ook los.
Beste is gewoon even 3 nieuwe pakkingen te halen. Voet, kop en carter.10 oktober 2017 om 18:13 #243786Als het jou lukt het carter uit elkaar te krijgen met de cilinder gemonteerd zou ik dat heel heel heel erg knap vinden!
Cilinder er dus af, tapeindes kun je wel laten zitten, koppakking kun je hoogstwaarschijnlijk hergebruiken, voetpakking wordt spannender, maar je kan het op het oog beoordelen..
Edit:
SuperSi was me net voor. Nieuwe pakkingen is inderdaad het beste, al heb ik ze zelf wel vaker een tweede keer gebruikt (met uitzondering van de carterpakking). Je merkt het snel genoeg als het niet goed zit.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.10 oktober 2017 om 20:02 #243789Die carterpakking wordt ook samengeperst als je het blok in elkaar zet dus ik zou hem zeker geen tweede keer gebruiken, ding kost maar een paar euro. Ook lagers hoor je niet te hergebruiken en aangezien je de carterpakking niet kan vervangen zonder de lagers te vervangen (ok aan 1 kant wel) zou ik die ook vervangen.
De kans is groot dat je cilinder of je cilinderkop bij de aansluiting van de koppakking krom is, die zou je eerst moeten vlakken voordat je het weer monteerd. (origineel zit er helemaal geen koppakking tussen aangezien het origineel uiteraard vlak is)
Over vlakken is genoeg te vinden via de zoekfunctie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.