:: Geen vermogen meer na vario verwisselen
-
Hallo
Hiervoor reed ik met een standaard vario en dat ging wel maaaarr,,, Top was niet hoog (37km/h) en hij viel niet af te stellen. Toen heb ik maar een vario van Malossi gekocht, de Mutivar. Vandaag heb ik hem binnen gekregen en gemonteerd. Ook heb ik de rollertjes 6.6 > 9.5 erbij. Eerst had ik de rollertjes van de 2e rij erin gedaan (7.5g is dat denk), maar dat ging niet. Hij maakte te veel toeren, kwam niet vooruit en ging niet harder dan 30km/h. Toen had ik een set zwaarder genomen. Die maakte ook nog veel toeren dus nu zitten de 9.5 grams erin. Hij maakt nog veel toeren maar is beter dan de rest.
Maar nu komt het. Ik ging met testen net een tunneltje onderdoor, gewoon met een normaal tempo. Onderin de tunnel ging ik ff 40 km/h maar toen ik boven kwam (zo stijl is die niet) ging die nog maar 31 km/h :S Terwijl dat met die standaard vario anders was, toen ging ik met een gang van 38 km/h naar beneden en kwam ik met 34, 35km/h omhoog.
Aangezien ik ook veel wheelies maak ging ik dat nu ook proberen. HET LUKTE ZOWAT NIET! Het lijkt wel of te geen vermogen heeft ofzo :S Hij gaat met tegenwind 38km/h en met meewind 43, 44km/h.
Weet iemand wat er is en wat ik eventueel moet veranderen ??? Moet er een sterkere drukveer in oid ?? Er zit nu een standaard drukveer in met standaard trekveertjes en dus 9.5 grams rollertjes. Rest van de setup staat << daar <<
Ik hoor het graag 😀
Lijkt mij dat met een multivar je snaar hoger komt te liggen dus meer toeren.
Wat is de vertanding verhouding in je klok?
Ik had namelijk ook last van overtoeren (snor vertanding 1/13) heb nu cif 1:9,5 vertanding en een leo krul gemonteerd en hij rijd super met standaard cilinder snelheid 50+ km.
Ik zal mn setup ff uitleggen;)
50cc std
Tuned 13mm cdi carters
13/13 @ 60 + malossi filter
Malossi vario met 100mm schijven en 1:10,5 verhouding
Snelheid, ja verschilt met de omstandigheden 😛
Maar het als ik mee wind heb ofzo dan ben ik er op vooruit gegaan, maar als ik tegenwind heb of tunneltje omhoog ga kan ik qua prestaties beter de standaard vario hebben:P Dat klopt niet want de malossi vario moet op alle gebieden beter zijn, mits goed afgesteld.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.